Індивідуальне завдання
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Сучасний етап розвитку людства характеризується загостренням глобальних екологічних проблем, що безпосередньо впливають на якість життя людини, стан біосфери та перспективи сталого розвитку цивілізації. Відтак особливої актуальності набувають питання формування біоетичного світогляду, усвідомлення моральної відповідальності людини за збереження природи та розвиток екологічної культури суспільства.
Вивчення дисципліни «Біоетика та екологічна свідомість» спрямоване на формування у студентів системи етичних, філософських і світоглядних уявлень про взаємовідносини людини з природою, розвиток усвідомленого ставлення до навколишнього середовища та власної ролі в його збереженні.
Метою викладання навчальної дисципліни є формування у студентів екологічного світогляду та засад біоетичної поведінки, що ґрунтується на принципах гуманізму, відповідальності, толерантності й гармонійної взаємодії людини з природою.
Завдання курсу полягають у тому, щоб:
надати студентам знання про основні поняття, принципи та історичні етапи розвитку біоетики;
розкрити філософські, моральні та правові аспекти взаємодії людини і природи;
сформувати вміння оцінювати екологічні ситуації з позицій етичних норм;
виховати потребу дотримання екологічних цінностей у повсякденній і професійній діяльності.
Підготовка майбутніх фахівців передбачає розвиток у них здатності до самостійного мислення, уміння приймати обґрунтовані рішення у сфері охорони природи, застосовувати набуті знання на практиці, а також готовність діяти відповідально щодо довкілля.
У процесі навчання формуються основи професійної екологічної етики, закладаються навички самостійної пізнавальної діяльності, що є важливою передумовою фахового становлення.
САМОСТІЙНА РОБОТА СТУДЕНТА
В умовах кредитно-модульної системи навчання самостійна робота є невід’ємною складовою процесу засвоєння дисципліни й спрямована на розвиток аналітичного та критичного мислення.
Самостійна робота студента передбачає:
опрацювання теоретичного матеріалу, розглянутого на лекціях;
* виконання завдань для самостійного опрацювання тем курсу;
вивчення додаткових літературних і наукових джерел;
підготовку аналітичних оглядів, есе, рефератів;
виконання індивідуальних досліджень з актуальних питань біоетики та екологічної свідомості.
Форми контролю : поточний, модульний, підсумковий.
ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТА
Для підвищення рейтингового балу студент виконує індивідуальне завдання, за яке протягом семестру може отримати до 20 балів.
Індивідуальна робота спрямована на розвиток аналітичного мислення, формування вміння аргументовано висловлювати власну позицію, стимулювання науково-дослідницького інтересу.
Форма виконання індивідуального завдання:
підготовка реферату, есе або аналітичного повідомлення з тем, пов’язаних із проблемами біоетики, моральної відповідальності людини перед природою, формуванням екологічної свідомості та культури сталого розвитку.