Рекомендована література

 

 

1.                        Дугієнко Н. О.  Міжнародний маркетинг : метод. рек. Запоріжжя : ЗНУ, 2023. 69 с. URL: http://files.znu.edu.ua/files/metodychky/2023/06/0052658.pdf.

2.                        Міжнародна економіка : метод. рек. / уклад.: Д. І. Бабміндра, А. В. Переверзєва, О. В. Гамова. Запоріжжя : ЗНУ, 2022. 67 с. URL: http://ebooks.znu.edu.ua/files/metodychky/2022/09/0049130.doc.

3.                        Підприємництво, торгівля, маркетинг: стратегії, технології та інновації : тези доп. V Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф. (Київ, 27 травня 2022 р.) / редкол.: А. А. Мазаракі (відп. ред.) [та ін.]. Київ : Держ. торг.-екон. ун-т, 2022. 170 с. URL: http://files.znu.edu.ua/files/Bibliobooks/Inshi71/0051621.pdf.

4.                        Сохацька О. М., Панасюк В. М., Роговська-Іщук І. В., Вінницький С. І.  Фундаментальний та технічний аналізи міжнародних ринків : підручник. Тернопіль : ЗУНУ, 2022. 309 с. URL: http://ebooks.znu.edu.ua/files/Bibliobooks/Inshi70/0050889.pdf.

5.                        Тарасенко С. В., Петрушенко Ю. М.  Міжнародний бізнес : навч. посіб. Суми : Сумський державний університет, 2022. 222 с. URL: http://ebooks.znu.edu.ua/files/Bibliobooks/Inshi68/0050148.pdf.

6.                        2020 Global Marketing Trends: Bringing authenticity to our digital age. Deloitte, 2020. 70 p. URL: http://ebooks.znu.edu.ua/files/Bibliobooks/Inshi64/0047442.pdf.

7.                        Approach, Concepts and Cases. 17th ed. Harlow : Pearson, 2023. 680 p. URL: http://files.znu.edu.ua/files/Bibliobooks/Inshi75/0055908.pdf.

8.                        Dolbec P. -.  Digital Marketing Strategy. Montreal, 2021. 245 p. URL: http://files.znu.edu.ua/files/Bibliobooks/Inshi77/0057204.pdf.

9.                        Doole I., Lowe R., Kenyon A.  International Marketing Strategy: Analysis, Development and Implementation. 9th ed. Andover : Cengage, 2022. 511 p. URL: http://files.znu.edu.ua/files/Bibliobooks/Inshi71/0052042.pdf.

10.                    Jeannet J. -., Volery T., Bergmann H., Amstutz C.  Masterpieces of Swiss Entrepreneurship: Swiss SMEs Competing in Global Markets. Cham : Springer, 2021. 561 p. URL: http://ebooks.znu.edu.ua/files/Bibliobooks/Inshi66/0048393.pdf.

11.                    Kalashnikova K.  International business strategies : lectures for 4st-year full-time students specialty 073 - Mamagement, 281 - Public administration. Kharkiv : O. M. Beketov NUUE, 2021. 77 p. URL: http://ebooks.znu.edu.ua/files/Bibliobooks/Inshi67/0049295.pdf.

12.                    Kossowska M., Rosinski J.  Global Mindset and International Business: Driving Process Outsourcing Organizations. New York : Routledge, 2023. 219 p. URL: http://files.znu.edu.ua/files/Bibliobooks/Inshi75/0055402.pdf.

13.                    Luo Y., Shenkar O., Chi T.  International Business. 4th ed. New York : Routledge, 2022. 748 p. URL: http://ebooks.znu.edu.ua/files/Bibliobooks/Inshi68/0049824.pdf.

14.                    Mabillard V., Pasquier M., Vuignier R.  Place Branding and Marketing from a Policy Perspective: Building Effective Strategies for Places. London : Routledge, 2024. 335 p. URL: http://files.znu.edu.ua/files/Bibliobooks/Inshi77/0057197.pdf.

15.                    Managing and Strategising Global Business in Crisis: Resolution, Resilience and Reformation / edited by A. Gupta, S. Gupta, J. Kuma. London : Routledge, 2023. 247 p. URL: http://files.znu.edu.ua/files/Bibliobooks/Inshi75/0055912.pdf.

16.                    Market Engineering: Insights from Two Decades of Research on Markets and Information / edited by H. Gimpel [et al.]. Cham : Springer, 2021. 243 p. URL: http://ebooks.znu.edu.ua/files/Bibliobooks/Inshi66/0048515.pdf.

17.                    Principles of Marketing. Minneapolis : University of Minnesota Libraries Publishing, 2021. 519 p. URL: http://ebooks.znu.edu.ua/files/Bibliobooks/Inshi64/0047435.pdf.

18.                    Santos J. D., Silva O. L.  Digital Marketing Strategies for Tourism, Hospitality, and Airline Industries. Hershey : IGI Global, 2020. 267 p. URL: http://ebooks.znu.edu.ua/files/Bibliobooks/Inshi68/0049782.pdf.

19.                    Sustainability in International Business: Talent Management, Market Entry Strategies, Competitiveness / Anna Visvizi (ed.). Basel : MDPI, 2022. 288 p. URL: http://ebooks.znu.edu.ua/files/Bibliobooks/Inshi68/0049719.pdf.

20.                    Sustainable Destination Branding and Marketing: Strategies for Tourism Development / edited by A. Sharma, J. I. Pulido-Fernandez, A. Hassan. Boston : CABI, 2020. 244 p. URL: http://ebooks.znu.edu.ua/files/Bibliobooks/Inshi68/0049795.pdf.

 

 

Last modified: Thursday, 23 October 2025, 12:47 AM