Résumé de section
-
- ІНФОРМАЦІЯ ПРО ВИКЛАДАЧА: Литвиненко Раїса Олександрівна, доцент кафедри фізіології, імунології і біохімії з курсом цивільного захисту та медицини, кандидат біологічних наук (спеціальність 03.00.09 - імунологія).
- ІНФОРМАЦІЯ ПРО ВИКЛАДАЧА: Гороховський Єгор Юрійович, доцент кафедри фізіології, імунології і біохімії з курсом цивільного захисту та медицини, кандидат біологічних наук.
- ІНФОРМАЦІЯ ПРО ВИКЛАДАЧА: Григорова Наталя Володимирівна, доцент кафедри фізіології, імунології і біохімії з курсом цивільного захисту та медицини, кандидат біологічних наук.
В сучасних умовах демографічної кризи, зростання кількості глобальних і регіональних катастроф, для збереження здоров'я і життя громадян країни недостатньо встановленого рівня гігієнічного виховання та санітарної культури населення, з'явилася необхідність в придбанні спеціальних медичних знань. Істотно зросло значення першої долікарської допомоги (ПДД) у зв'язку з появою атомної зброї і виникненням загрози утворення вогнищ масового ураження. Проблемам здоров'я народу — демографічному, медико-санітарному, епідеміологічному І генетичному благополуччю особливу увагу приділено у загальній концепції національної безпеки. Якість особистого (індивідуального) здоров'я людини залежить від: 1) формування здоров'я в молодому віці; 2) розвитку і зміцнення здоров'я в зрілому віці; 3) збереження здоров'я впродовж життя; 4) відновлення здоров'я у випадку виникнення патологічного стану або травм. ПДД передбачає насамперед негайне надання само- та взаємодопомоги в перші хвилини після ураження. Проте, вчасно надати таку допомогу може лише людина, яка пройшла відповідну попередню підготовку та оволоділа основами медичних знань. Особливо важливо мати ці знання у випадках, що вимагають надання людині ПДД у побуті, на роботі, під час подорожі, у школі, на вулиці тощо. Ситуації, коли людині доводиться розраховувати тільки на допомогу осіб, що опинилися поряд, своїх друзів або на власні знання і сили свого організму у повсякденному житті зустрічаються досить часто. В більшості випадків правильно надана на місці ПДД може зберегти життя потерпілому, запобігти швидкому розвитку незворотних змін у його організмі, забезпечивши бажаний результат, ще до доставки хворого у лікувальний заклад. ПДД передбачає проведення низки невідкладних найпростіших заходів щодо врятування життя людини або попередження розвитку можливих ускладнень. Вона включає в себе 3 основні групи дій: 1) заходи по негайному припиненню дії зовнішніх пошкоджуючих факторів; 2) заходи надання ПДД потерпілому або самодопомоги в залежності від характеру і виду травми, нещасного випадку або раптового захворювання; 3) заходи по негайній доставці хворого або потерпілого до найближчої лікувальної установи. При наданні ПДД необхідно швидко спланувати послідовність її етапів. Спочатку використовують ті прийоми, які найбільшою мірою сприяють збереженню життя потерпілого, а також ті, без яких неможливе виконання наступних прийомів. Всі вони повинні проводитися дбайливо і обережно, оскільки грубі дії нерідко можуть тільки погіршити стан потерпілого. Якщо допомогу надають кілька осіб, то їхні дії повинні бути не тільки оперативними, але й злагодженими, скоординованими. У цьому випадку один з тих, хто надає допомогу, повинен прийняти на себе обов'язки старшого групи і керувати діями всіх інших.
Фото з відкритих джерел:
-
Мойсак О.Д. Основи медичних знань і охорони здоров'я: навчальний посібник. 3-тє вид., виправл. та доп. Київ: Арістей, 2005. 588 с.
-
ОСНОВИ МЕДИЧНИХ ЗНАНЬ: лекції (20 год)Ідентифікатор конференції: 952 7013 2147Код доступу: 2020Підключитися до конференції Zoommeet.google.com/ryo-bzjr-wwd (резервний)ДИСЦИПЛІНА ВИКЛАДАЄТЬСЯ У І та ІІ СЕМЕСТРІ 2025-2026 н.р.Вивчення дисципліни у І та ІІ семестрі завершується заліком.
-
Deviant Behavior: Definition, Causes, and Types
Elizabeth Hartney, BSc, MSc, MA, PhD is a psychologist, professor, and Director of the Centre for Health Leadership and Research at Royal Roads University, Canada.
https://www.verywellmind.com/socially-acceptable-to-socially-deviant-addictions-22243
-
Автор : Ольга Летнянчик, лікар, медичний блогер.
-
- Завдання розраховане на узагальнення та систематизацію теоретичних знань, набутих при вивченні ЗМ 1 (лекції 1-5).
- Містить практичні, розрахункові та ситуативні завдання.
- Завдання оцінюється в 10 балів.
- Приклади завдань представлено в методичних вказівках: https://moodle.znu.edu.ua/mod/resource/view.php?id=612684
-
ДЛЯ СТУДЕНТІВ 2 КУРСУ!
Шановні здобувачі! Тест до ЗМ 1містить 40 питань закритого типу з вибором 1 або кількох правильних відповідей за матеріалом лекцій №1-5. Бажаю успіху!
-
СЕМЕСТР 1. Змістовий модуль 2. Догляд за хворими. Інфекція та інфекційні захворювання. Соматичні хвороби. Рівні медичної допомоги. Невідкладні стани. Медицина катастроф
Ідентифікатор конференції: 952 7013 2147Код доступу: 2020Підключитися до конференції Zoom-
ДЛЯ СТУДЕНТІВ 2 КУРСУ!
Шановні здобувачі! Тест до ЗМ 2 містить 20 питань закритого типу з вибором 1 або кількох правильних відповідей за матеріалом лекцій №4,5,6. Бажаю успіху!
-
- Завдання розраховане на узагальнення та систематизацію теоретичних знань, набутих при вивченні ЗМ 2.
- Містить практичні, розрахункові та ситуативні завдання.
- Завдання оцінюється в 5 балів.
- Приклади завдань представлено в методичних вказівках: https://moodle.znu.edu.ua/mod/resource/view.php?id=612684
-
-
Для формування навичок взаємо- та самодопомоги спробуйте відтворити виконання найбільш поширених пов'язок за допомогою товаришів або рідних.
https://www.youtube.com/watch?v=l9o0Q5MlxRYЯк правильно накладати пов'язки та які є види пов'язок? -
ДЛЯ СТУДЕНТІВ 2 КУРСУ!
Шановні здобувачі! Тест до ЗМ 3 містить 20 питань закритого типу з вибором 1 або кількох правильних відповідей за матеріалом лекцій №8,9,10. Бажаю успіху!
-
Для формування навичок взаємо- та самодопомоги спробуйте відтворити (у випадку відсутності перев'язувальних матеріалів використовуйте підручні засоби: платок, відріз тканини тощо) виконання найбільш поширених пов'язок за допомогою товаришів або рідних, або на собі.
Приклади поетапного виконання основних типів пов'язок представлені за посиланням: https://moodle.znu.edu.ua/mod/folder/view.php?id=612764 (відео), https://moodle.znu.edu.ua/mod/resource/view.php?id=612763 (лекція)
Фото однієї з виконаних пов'язок (бажано у форматі Portable document format - pdf) завантажте для оцінювання.
Завдання оцінюється в 1 бал.
-
Завдання розраховане на узагальнення та систематизацію теоретичних знань, набутих при вивченні ЗМ 3.
Містить практичні та ситуативні завдання.
Завдання оцінюється в 4 бали.
Приклади завдань представлено в методичних вказівках: https://moodle.znu.edu.ua/mod/resource/view.php?id=612684
-
Алгоритм MARCH розшифровується як:
M (Massive bleeding) - Масивна кровотеча.
A (Airway Management) - Управління дихальними шляхами.
R (Respiration) - Дихання.
C (Circulation) - Циркуляція.
H (Head injury / Hypothermia / Hypovolemia) - Травма голови / Гіпотермія / Гіповолемія.
-
ІІ СЕМЕСТР. Змістовий модуль 2. Особливості надання допомоги при травмах, викликаних біологічними, фізичними та хімічними факторами. Алергічні захворювання. Захворювання та патологічні стани, що повʼязані з віком та статтю
-
ДЛЯ СТУДЕНТІВ 2 КУРСУ!
Шановні здобувачі! Тест до ЗМ 4 містить 20 питань закритого типу з вибором 1 або кількох правильних відповідей за матеріалом лекцій №11,12,13,14. Бажаю успіху!
-
Завдання розраховане на узагальнення та систематизацію теоретичних знань, набутих при вивченні ЗМ 4.
Містить практичні, розрахункові та ситуативні завдання (методики визначення площі опіків представлені в лекції тема №11).
Завдання оцінюється в 5 балів.
Приклади завдань представлено в методичних вказівках: https://moodle.znu.edu.ua/mod/resource/view.php?id=612684
-
-
- Індивідуальне завдання до заліку виконується у вигляді друкованої/ письмової науково-пошукової роботи, яка за своєю структурою має дві частини: теоретичну та практичну.
- Теоретична частина складається з двох теоретичних питань, практична – із двох ситуаційних задач.
- При виконанні індивідуального завдання студент має користуватися такими вказівками: об’єм основної частини письмової роботи 10-15 друкованих аркушів (А4), кегль шрифту – 14, міжрядковий відступ – 1,5. Наприкінці індивідуального завдання обов’язково надається список використаних джерел. Максимальна кількість балів, яку може отримати студент – 20 балів.
- Завантажити одним файлом у форматі Portable document format (pdf).
- !!! Варіант ІДЗ обирати на власний розсуд !!!
- Терміни здачі та захисту індивідуального завдання визначає викладач (до початку залікового тижня).
- Варіанти індивідуальних завдань, критерії оцінювання, приблизний зразок оформлення (структура) та шкала оцінювання представлені на сторінці курсу в СЕЗН ЗНУ вище.
- За бажанням, можна консультуватися щодо правильності оформлення ІДЗ та доопрацьовувати його до дати заліку (20 балів).
-
- Індивідуальне завдання до заліку виконується у вигляді друкованої/ письмової науково-пошукової роботи, яка за своєю структурою має дві частини: теоретичну та практичну.
- Теоретична частина складається з двох теоретичних питань, практична – із двох ситуаційних задач.
- При виконанні індивідуального завдання студент має користуватися такими вказівками: об’єм основної частини письмової роботи 10-15 друкованих аркушів (А4), кегль шрифту – 14, міжрядковий відступ – 1,5. Наприкінці індивідуального завдання обов’язково надається список використаних джерел. Максимальна кількість балів, яку може отримати студент – 20 балів.
- Завантажити одним файлом у форматі Portable document format (pdf).
- !!! Варіант ІДЗ обирати на власний розсуд !!!
- Терміни здачі та захисту індивідуального завдання визначає викладач (до початку залікового тижня).
- Варіанти індивідуальних завдань, критерії оцінювання, приблизний зразок оформлення (структура) та шкала оцінювання представлені на сторінці курсу в СЕЗН ЗНУ вище.
- За бажанням, можна консультуватися щодо правильності оформлення ІДЗ та доопрацьовувати його до дати заліку (20 балів).
-
-
Шановні студенти!
Критерії оцінювання представлені в силабусі.
Підведення підсумків заліку (закриття відомості) з дисципліни "Основи медичних знань" відбудеться
згідно графіку освітнього процесу та розкладу заліків:
https://www.znu.edu.ua/2024/den/econ/vs/2_vyb-zal.docx
Заліковий тест буде доступний впродовж залікового тижня.
Підсумковий контроль включає: виконання залікового тесту у визначений термін (до вказаної в розкладі дати та часу включно) - 40 балів.
Зверніть увагу, що час виконання тесту обмежено (60 хвилин), тест містить 40 питань, які комбінуються випадковим шляхом з банку тестових питань за окремими темами.
Бажаю успіхів! -
Шановні студенти!
Критерії оцінювання представлені в силабусі.
Підведення підсумків заліку (закриття відомості) з дисципліни "Основи медичних знань" відбудеться
згідно графіку освітнього процесу та розкладу заліків:
https://www.znu.edu.ua/2024/den/econ/vs/2_vyb-zal.docx
Заліковий тест буде доступний впродовж залікового тижня.
Підсумковий контроль включає: виконання залікового тесту у визначений термін (до вказаної в розкладі дати та часу включно) - 40 балів.
Зверніть увагу, що час виконання тесту обмежено (60 хвилин), тест містить 40 питань, які комбінуються випадковим шляхом з банку тестових питань за окремими темами.
Бажаю успіхів!
-