Тема 7. Зміст історичної освіти, методи навчання, методичні прийоми
Етап налаштування
- Етап налаштуванняПоточний етап
- Інформація про завдання Семінар створено. Будь ласка, зачекайте поки він перейде в наступний етап.
- Етап здачі робіт
- Етап оцінювання
- Етап оцінювання оцінок
- Закрито
Проблеми для дискусії:
1. Характеристика компонентів змісту історичної освіти: 1) знання; 2) уміння й навички; 3) досвід творчої діяльності; 4) загальнолюдські та національні цінності.
2. Класифікації методів: проблеми і перспективи.
3. Методи навчання за характером пізнавальної діяльності (способом взаємодії вчителя й учнів): 1) пояснювально-ілюстративний; 2) репродуктивний; 3) проблемний виклад; 4) частково-пошуковий; 5) дослідницький (І. Я. Лернер та М. М. Скаткін).
4. Прийоми навчання як форма реалізації методів навчання та творчості вчителя:
4.1. Усне викладення;
4.2. Бесіда;
4.3. Робота з історичною та контурною картами;
4.4. Опрацювання історичних текстів та джерел;
4.5. Робота із цифровим матеріалом (хронологія та статистика);
4.6. Графічні засоби організації інформації (схеми, графіки, таблиці);
4.7. Використання наочності, презентацій та відеоматеріалів.
Індивідуальне практичне завдання:
Розробіть проект методики вивчення цікавої для Вас теми програми, враховуючи необхідність засвоїти усі компоненти змісту історичної освіти.
Ресурси:
1. Левітас Ф. Л. Методика викладання історії : практикум для вчителя / Ф. Л. Левітас, О. О. Салата. – Харків : Основа, 2007. – 112 с.
2. Левітас Ф. Л., Салата О. О. Методика викладання історії : Посібник учителя / Ф. Л. Левітас, О. О. Салата . – Харків : Основа, 2006 . – 94 с.
3. Мельник Л. Г. Методика викладання історії в середній школі / Л. Г. Мельник. – К. : Вища школа, 1974. – 222 с.
4. Мисан В. О. Писемні джерела на уроках історії: 5-11 класи : навчально-методичний посбіник / Віктор Мисан. – К. : Шк. Світ, 2009. – 104 с.
5. Хамблин Д. Формирование учебных навыков / Д. Хамблин – М. : Педагогика, 1986. – 160 с.