Загальне
Метою викладання навчальної дисципліни «Прикладна токсикологія» є формування у аспірантів комплексу знань щодо дії на організм людини та тварин токсичних речовин, їх надходження‚ розподілу і виведення з організму; основних синдромів отруєнь‚ методів прискореного виведення токсичних речовин із організму‚ антидотної терапії‚ симптоматичної терапії.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Прикладна токсикологія» є засвоєння знань про механізми проникнення отрути через мембрани та наслідки цього для клітини та організму в цілому; токсико-кінетичні особливості різних видів отруєнь; метаболічні процеси перетворень отрути в організмі.
У результаті вивчення навчальної дисципліни аспірант повинен знати:
- розділи
токсикології як науки;
- класифікації
токсичних речовин;
- основні синдроми
отруєнь;
- методи
прискореного виведення отруйних речовин із організму;
- методи
антидотної терапії;
- методи
симптоматичної терапії;
- шляхи потрапляння
та виведення отрут з організму;
- методи вивчення
токсичності речовин;
- шляхи перетворення
токсичних речовин в організмі.
вміти:
- розрізняти ознаки
отруєння;
- класифікувати види
отруєнь;
- надавати першу
долікарську допомогу при отруєннях;
- надавати
першу долікарську допомогу при токсичних ураженнях;
- використовувати знання та навички, одержані під
час вивчення даної дисципліни в подальшій трудовій та учбовій діяльності.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми аспіранти повинні досягти таких компетентностей:
- ЗК1 - Здатність
до абстрактного мислення, аналізу та синтезу нових та комплексних ідей;
- ЗК2 - Здатність
вчитися, оволодівати сучасними знаннями, застосовувати їх у практичних
ситуаціях;
- ЗК3 - Здатність
до формування системного наукового світогляду та загального культурного
кругозору;
- ЗК5 - Здатність
діяти на основі морально-етичних норм і стандартів професійної поведінки
науковців і викладачів, дотримуватися принципів академічної доброчесності;
- ЗК6 - Здатність
до пошуку, оброблення та аналізу наукової інформації з різних джерел;
використання інформаційно-комунікаційних технологій у дослідницькій та
викладацькій діяльності;
- ЗК8 - Здатність
до започаткування, планування та проведення наукових досліджень на відповідному
рівні, із забезпеченням якості виконуваних робіт, дотримання правил безпеки та
бережливого ставлення до навколишнього середовища;
- ЗК9 - Здатність
до започаткування, планування та проведення наукових досліджень на відповідному
рівні, із забезпеченням якості виконуваних робіт, дотримання правил безпеки та
бережливого ставлення до навколишнього середовища;
- ЗК11 - Здатність
працювати у науковому колективі та організовувати його діяльність; виявляти та
вирішувати проблеми, приймати обґрунтовані рішення, діяти свідомо та
відповідально, демонструвати ініціативу та наполегливість щодо поставлених
завдань і взятих зобов’язань;
- ЗК14 - Здатність працювати автономно; планувати та управляти
своїм часом;
- ЗК15 - Здатність до особистісного та професійного розвитку.