Sekcja ogólna
Мета навчальної дисципліни організація маркетингової діяльності на підприємстві ” полягає у засвоєнні студентами теоретичних знань та набутті практичних навичок планування діяльності підприємства в умовах функціонування ринкової економіки. В системі підготовки економістів основними завданнями дисципліни є наступні: забезпечити теоретичні знання методології і методики планування виробничо- комерційної діяльності, науково-технічного і соціального розвитку підприємства; ознайомити з передовим вітчизняним і зарубіжним досвідом у сфері планування; сформувати практичні навички з проведення планових техніко-економічних розрахунків, розробки альтернативних планів та обґрунтування оптимальних варіантів розвитку підприємства; дозволити оволодіти основами проведення наукових досліджень у напрямку планування з використанням сучасного інструментарію; розвинути навички самостійного, творчого використання теоретичних знань у практичній сфері.
Предметом дисципліни є процеси і методи планування діяльності підприємства.
Після вивчення курсу студенти повинні знати:
· сутність і функції планування;
· принципи планування в умовах невизначеності;
· види планів;
· методи і механізми планування;
· зміст і структуру поточних планів;
· принципи планування організаційно-технічного розвитку;
· систему показників оцінки рівня ефективності використання матеріально-технічних та енергетичних ресурсів;
· систему планових показників з персоналу та оплати праці;
· послідовність і методику складання плану витрат підприємства;
· методику складання кошторису;
· завдання та зміст фінансового планування;
· систему показників фінансового стану підприємства;
· види і системи оперативно-виробничих планів;
Вміти
· визначати потребу та витрати на кожний вид матеріально-технічних та енергетичних ресурсів;
· розрахувати чисельність персоналу і скласти штатний розклад;
· сформувати фонд оплати праці;
· організувати роботу над складанням колективного договору;
· обчислювати собівартість окремих видів продукції;
· визначати витрати структур них підрозділів та загальні витрати підприємства;
· розробляти кошториси витрат;
· визначати фінансові результати діяльності підприємства та здійснювати їх оцінку;
· складати платіжний календар;
· розробляти планово-календарні нормативи;
· складати плани-графіки руху предметів праці у виробництві;
· складати бізнес-плани та організовувати їх презентацію.