Tematyka
- Sekcja ogólna
- Загальне
Загальне
Психологічний супровід трансформаційних процесів в Україні безпосередньо стосується і психологічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами. Стратегічна мета навчання і виховання — це повноцінна інтеграція в суспільство дітей з психофізичними порушеннями, їхня спроможність нарівні з однолітками з нормотиповим розвитком брати участь у спільному навчально-виховному процесі та суспільному житті. Отже, одним із важливим напрямом діяльності практичного психолога є психолого-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами.
Основною метою курсу є сприяти активному запровадженню новітніх теоретичних та експериментальних знань з психологічного супроводу людей з особливими потребами у практичну навчально-наукову діяльність студентів; формування у студентів системи знань щодо саморозвитку для самоздійснення особистості, забезпечити на цій основі формування у студентів готовності до майбутньої професійної діяльності.
Викладач курсу
Залановська Леся Ігорівна доцент кафедри психології, к.психол.наук.
е.mail. lesia_zalanovskaia@ukr.net
- Література до курсу
Література до курсу
- Змістовий модуль 1. Спеціальна освіта в Україні та модернізація освітньої галузі.
Змістовий модуль 1. Спеціальна освіта в Україні та модернізація освітньої галузі.
- Тема 1. Теоретичні основи проблеми психологічного супроводу дітей та підлітків з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивної освіти
Тема 1. Теоретичні основи проблеми психологічного супроводу дітей та підлітків з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивної освіти
Аналіз стану психологічного супроводу дітей з особливими потребами у сучасній Україні. Поняття психологічного супроводу та його характеристики.
- Тема 2. Вступ до інклюзивної освіти
Тема 2. Вступ до інклюзивної освіти
Поняття інклюзивної освіти: історія, філософія та принципи. Категорії особливих освітніх потреб (ООП): визначення, класифікація, основні характеристики. Правові та нормативні основи інклюзивної освіти: міжнародні та національні стандарти, права дітей з ООП.
- Тема 3. Психологічний супровід у навчальному середовищі
Тема 3. Психологічний супровід у навчальному середовищі
Співпраця психолога з іншими учасниками інклюзивного процесу: адміністрація, соціальні працівники, батьки, спеціалісти з особливої освіти.
- Тама 4. Організація освітнього процесу в умовах інклюзивної освіти
Тама 4. Організація освітнього процесу в умовах інклюзивної освіти
Індивідуальна програма розвитку дитини з ООП. Адаптація та модифікація навчальних матеріалів та методів викладання для дітей з ООП. Сучасні цифрові інструменти та технології в інклюзивній освіті: навчальні додатки, пристосування для дітей з ООП. Формування інклюзивного середовища в школі: фізична та соціальна адаптація.
- Навчальний тест до змістовного модуля 1
Навчальний тест до змістовного модуля 1
- Змістовий модуль 2. Особливості розвитку дітей із особливими освітніми потребами
Змістовий модуль 2. Особливості розвитку дітей із особливими освітніми потребами
- Тема 5. Особливості розвитку дітей з психофізичними порушеннями
Тема 5. Особливості розвитку дітей з психофізичними порушеннями
Психофізичні порушення: класифікація, ознаки, особливості. Особливості розвитку дітей: з затримкою психічного розвитку, інтелектуальними порушеннями, розладами аутистичного спектру та ін.
- Тема 6. Психолого-педагогічна підтримка дітей з особливими освітніми потребами у кризових ситуаціях
Тема 6. Психолого-педагогічна підтримка дітей з особливими освітніми потребами у кризових ситуаціях
Основні стратегії психологічного супроводу дітей із особливими потребами з огляду на кризові процеси, в яких вони опинилися. Аналіз проблем, пов’язаних з наданням психологічної допомоги родинам дітей із особливими потребами: необхідність в узгодженості заходів для фахівців щодо організаційних і методичних питань надання допомоги дітям і їхнім родинам. Застосування концепції травма- інформованого навчання для створення безпечного освітнього середовища.
- Тама 7. Особливості корекційно-розвивальної роботи з дітьми з психофізичними порушеннями
Тама 7. Особливості корекційно-розвивальної роботи з дітьми з психофізичними порушеннями
Корекційно-розвивальна робота - як вагома складова інклюзивного навчання. Методичні вимоги до корекційно-розвивальної програми. Умови організації корекційно-розвивальної роботи.
- Навчальний тест до змістового модуля 2
Навчальний тест до змістового модуля 2
- Підсумкове завдання
Підсумкове завдання
- Залік
Залік
Питання до заліку
- Самостійна роботаTen temat
Самостійна робота
Перелік тем для самостійного опрацювання:
1. Міжнародний досвід створення та впровадження інклюзивного середовища.
2. Роль батьків у процесі інтегрування дитини з осбливими освітніми потребами.
3. Психологічна підтримка вчителів та педагогів, які працюють з дітьми з ООП: подолання емоційного вигорання, навчання ефективним стратегіям підтримки.