Przegląd sekcji
-
Викладач: к.с.-г.н., доц. Дударева Галина Федорівна
Зв`язок з викладачем:
Телефон: (061) 228-75-79 (кафедра)
Інші засоби зв’язку: особисті повідомлення у СЕЗН ЗНУ Moodle, Viber, ZOOM.
Кафедра: біології лісу, мисливствознавства та їхтіології, ІІІ корпус ауд.,115Викладачі: д.б.н., професор Полякова Ірина Олексіївна
Кафедра: генетики та рослинних ресурсів
E-mail: iralinum@gmail.com
Вибір свого фаху для кожного це унікальна подія. Однак мало вибрати, важливо зрозуміти зміст обраної спеціальності, шляхи і перспективи професійного росту, відмінності професійної роботи від аматорства. Курс «Вступ до спеціальності» є одним з базових курсів при підготовці фахівців у галузі сталого природокористування. Його основою є ознайомлення з системою формування фахівців у лісовому та мисливському господарствах. Також курс передбачає формування у студентів навичок академічної культури, грамотності і письма, необхідних для успішних академічної та професійної комунікації.
Курс має на меті надати студентам комплекс знань про професію їх майбутню діяльність, шляхи професійного вдосконалення, формування початкових знань на базі основного понятійно-термінологічного апарату, а також формування у студентів академічної і професійної культури, умінь та навичок академічного і професійного письма та презентації результатів виконаної роботи.
У разі успішного завершення курсу студент зможе:
- дотримуватися принципів академічної доброчесності;
- оперувати навичками усного і писемного професійного і наукового мовлення;
- збирати факти;
- працювати з фаховими текстами;
- оформлювати наукові роботи із дотриманням правил цитування;
- здійснювати бібліографічний пошук та складати бібліографічний опис;
- запобігати плагіату та іншим порушенням академічної доброчесності;
- виявляти власні аналітичні, критичні та творчі здібності;
- критично оцінювати власну працю, а також працю колег.
Також ця дисципліна сприяє формуванню навичок soft skills, зокрема критично осмислювати та інтерпретувати результати, робити висновки, впроваджувати проектні рішення у виробництво, працювати в команді, здійснювати професійні взаємодії та взаємозв’язки з працівниками лісового та мисливського господарств, фахівцями природоохоронних установ і організацій.

-
-
Тема. Лісове та мисливське господарство України.
-
Практичне заняття
Тема. Лісове та мисливське господарство України.
1. Використовуючи різні інформаційні джерела розгляньте структуру лісового господарства. Зробіть узагальнення щодо місця лісового господарства у народному господарстві України. Зробіть презентацію за темою «Сучасне лісове господарство».
2. Використовуючи різні інформаційні джерела визначте місце мисливського господарства у народному господарстві України і зокрема лісовій галузі. Зробіть презентацію за темою «Сучасне мисливське господарство».
3. Розгляньте систему управління в лісомисливській галузі. Визначте структуру, функції та завдання Державного агентства лісових ресурсів України.
Розгляньте історію розвитку лісівничої науки і мисливствознавства, визначте фундаторів та надайте характеристику їх вкладу в розвиток цих галузей. Заповніть таблицю «Вклад вчених у розвиток лісівничої науки і мисливствознавства». -
Тема. Освітній процес у Запорізькому національному університеті. Кваліфікаційна характеристика бакалавра лісового господарства.
-
Практичне заняття
Тема. Освітній процес у Запорізькому національному університеті. Кваліфікаційна характеристика бакалавра лісового господарства.
1. Розгляньте особливості формування та запровадження освітніх програм.
2. Розгляньте базові документи запровадження освітнього процесу в закладах вищої освіти; навчальний план як базовий документ.
3. Розгляньте кваліфікаційну характеристику професій лісник, лісничий, майстер лісу, лісовод, єгер і мисливствознавець. Зробіть узагальнення щодо особливостей зазначених професій.
4. Обґрунтуйте престижність професій лісник, майстер лісу, лісничий, єгер і мисливствознавець. Складіть есе за темою «Моя майбутня професія».
-
-
-
Тема. Академічна культура та академічна доброчесність
-
Практичне заняття
Тема. Академічна культура та академічна доброчесність
1. Візьміть участь у анонімному опитуваннях на тему «Що Ви знаєте про академічну грамотність» і «Ваше ставлення до академічної доброчесності». Проаналізуйте результати проведеного опитування. Зробіть узагальнення щодо обізнаності та ставлення здобувачів вищої освіти до академічної грамотності та доброчесності.
2. Опрацюйте статтю 42 Закону України «Про освіту» (редакція від 16.11.2020 р. Проаналізуйте кодекси честі різних закладів вищої освіти України. Проаналізуйте якими моральними принципами мають керуватися члени університетської спільноти; як визначається поняття «академічна чесність»; що є неприйнятним для студентів і працівників досліджуваних ЗВО. Заповніть таблицю «Основні принципи академічної доброчесності». Сформулюйте загальні правила дотримання академічної доброчесності усіма учасниками освітнього процесу.
3. Розгляньте форми академічної нечесності. Заповніть таблицю «Основні форми академічної нечесності». Напишіть есе на тему «Академічна нечесності: проблема поведінки студентів чи викладачів». -
Тема. Інформаційна культура студента. Писемне та усне мовлення. Публічні виступи
-
Практичне заняття
Тема. Інформаційна культура студента. Писемне та усне мовлення. Публічні виступи
- Ознайомтесь з основними жанрами наукового мовлення, навчальними і науковими творами та їх форми. Зробіть узагальнення щодо особливостей наукового мовлення та особливостей навчальних і наукових творів.
- Ознайомтесь з вимогами до цитування літературних джерел і вимогами до складання бібліографії та переліку посилань. Украдіть бібліографію до теми «Перспективи розвитку лісівничої галузі в Україні». Перелік посилань повинен містити 5-10 джерел.
- Виконайте аналітичне завдання на одну з запропонованих тем у науковому стилі. Під час підготовки завдання необхідно проаналізувати 10-20 інформаційних джерел.
- Підготуйте презентацію виконаного (завдання 3) аналітичного завдання.
-
-
-
Виконати індивідкальне завдання на одну з запропонованих тем.