Вирішення завдань.
Завдання 1. Громадянин Звєрєв купив в магазині для своєї доньки рожевого слона. Наступного ранку він прийшов до магазину з донькою і звернувся до продавців з проханням обміняти рожевого слона, який не сподобався його донці, на жовту мавпочку, яку обрала вона.
Чи підлягає прохання громадянина Звєрєва задоволенню?
Що повинні відповісти продавці покупцеві?
Завдання № 2. Приватний підприємець Коробок замовив у редакціях газет "Промислове Запоріжжя" та "Молодь Запоріжжя" рекламні оголошення, у яких гарантував стовідсоткове лікування від алкоголізму та хвороб внутрішніх органів. Його реклама не містила також відомостей про наявність ліцензії Міністерства охорони здоров’я. Приватний підприємець здійснював медичну практику не маючи спеціальної медичної освіти та ліцензії на право займатися підприємницькою діяльністю в галузі охорони здоров’я.
Як будуть кваліфіковані дії приватного підприємця?
Чи будуть нести відповідальність редакції зазначених газет? Якщо так, то які порушення законодавства вони здійснили?
Для здійснення яких видів практики необхідна спеціальна освіта?
Яка відповідальність передбачена в даному випадку?
Завдання № 3 Чи можна вважати рекламою, уживаної для цілей Закону України «Про рекламу» великі матеріали, що містяться в газеті, із викладом порівняльних якостей і недоліків різних товарів: автомобілів, тракторів, літаків, комбайнів і ін.?
Завдання № 4 Американська компанія поширила рекламні проспекти у яких містилась неповна візуальна інформація про український препарат "Х", який порівнювався з рекламованим американським препаратом "Н".
Чи є у зазначених діях американської компанії порушення законодавства України про рекламу та конкуренцію? Якщо є, то в чому вони виявляються?
Які санкції можуть бути застосовані за такі порушення?
Який орган може застосувати такі санкції?
Завдання № 5 В опублікованих газетами рекламних оголошеннях іноземної фірми повідомлялося, що “тільки справжні” механічні блокатори коробки передач цієї фірми - єдиний пристрій, здатний цілком забезпечити безпеку автомобіля. У рекламі також стверджувалося, що всі протиугінні замки, що функціонують за принципом обмеження руху важеля коробки передач, крім блокаторів, реалізованих самою цією фірмою, - не що інше, як підробка.
Чи можна кваліфікувати ату рекламу як недобросовісну?
Завдання № 6 Закордонна компанія супроводжувала продаж на ринку України лікарського засобу інформацією про те, що численні авторитетні дослідження довели більш високу його ефективність у порівнянні з подібним лікарським препаратом, що поширюється іншою закордонною компанією, хоча це і не відповідало дійсності. Недостовірною була інформація й у тій частині, де стверджувалось, що протипоказань у застосуванні цього лікарського засобу "дотепер не виявлено", тоді як їх було відомо чимало. Ліки продавалися без рецепту, а вживати його рекомендувалося без ради з лікарем.
Кваліфікуйте дії компанії.
Які порушення законодавства про рекламу мали місце в її діях?
Завдання № 7 Спільне підприємство "А" звернулось до територіального відділення Антимонопольного комітету України з заявою про недобросовісну конкуренцію з боку виробничої комерційної фірми "Б".
Для маркування частини своєї продукції (солодкі газовані напої, столова вода) виробнича комерційна фірма "Б" використовувала етикетки, ідентичні етикеткам спільного підприємства "А" із незначною модифікацією (зрізана крайка). При цьому на етикетках залишався знак із логотипом спільного підприємства "А". Крім того, виробнича комерційна фірма "Б" використовувала для найменування своєї столової води назву "А" (похідне від назви спільного підприємства "А").
Кваліфікуйте дії виробничої комерційної фірми "Б".
e-mail: yaroslavznu@gmail.com