Інструктивно-методичні матеріали до практичних занять

Змістові модулі та практичні заняття


Змістовий модуль 1. Теоретико-методологічні засади освітнього дизайну

Практичне заняття 1. Аналіз моделей освітнього середовища (національних і зарубіжних).

  • Мета: навчитися критично оцінювати різні моделі організації простору в ЗДО.

  • Інструкція:

    1. Ознайомитися з описами 2–3 моделей освітнього середовища (наприклад, Reggio Emilia, Montessori, вітчизняні моделі).

    2. Визначити їх сильні та слабкі сторони.

    3. Підготувати коротку таблицю порівняння (за критеріями: дитиноцентризм, інтеграція, гнучкість, безпечність).

  • Форма звіту: міні-презентація (2–3 слайди).


Практичне заняття 2. Створення ескізу/схеми освітнього середовища групового приміщення.

  • Мета: відпрацювати навички візуалізації освітнього простору.

  • Інструкція:

    1. Обрати тип групи (молодша, середня, старша).

    2. Розробити ескіз/схему приміщення з виділенням зон (ігрова, навчальна, сенсорна, куточок природи, зона відпочинку).

    3. Описати принципи, які реалізовані у вашій схемі.

  • Форма звіту: ескіз (ручно або у Canva, Miro) + пояснювальний коментар.


Змістовий модуль 2. Технології освітнього дизайну у ЗДО

Практичне заняття 3. Аналіз кейсів освітніх ситуацій.

  • Мета: формувати уміння визначати й застосовувати методи освітнього дизайну.

  • Інструкція:

    1. Проаналізувати запропонований кейс (наприклад, «Досліджуємо осіннє листя», «Вчимося дружити», «Мандруємо у світ професій»).

    2. Визначити, які методи застосував педагог.

    3. Запропонувати, які методи можна було б додати.

  • Форма звіту: короткий аналіз у письмовій формі або усна доповідь (2–3 хв).


Практичне заняття 4. Розробка практичного кейсу (традиційні, інтерактивні або цифрові методи).

  • Мета: закріпити навички класифікації та ілюстрації методів освітнього дизайну.

  • Інструкція:

    1. Обрати групу методів (традиційні, інтерактивні або цифрові).

    2. Підібрати 3–4 приклади методів.

    3. Візуалізувати їх у презентації (4–5 слайдів).

  • Форма звіту: презентація + коротке пояснення.


Змістовий модуль 3. Освітній дизайн у форматі дистанційної та змішаної дошкільної освіти

Практичне заняття 5. Аналіз сайту ЗДО.

  • Мета: сформувати вміння оцінювати цифровий освітній простір.

  • Інструкція:

    1. Обрати сайт закладу дошкільної освіти (будь-який відкритий ресурс).

    2. Оцінити його за критеріями (структура, зручність, інформаційна насиченість, інтерактивність, комунікація з батьками).

    3. Заповнити таблицю-аналіз (надається викладачем).

  • Форма звіту: письмовий аналіз або презентація (2–3 слайди).


Практичне заняття 6. Організація взаємодії з батьками у цифровому освітньому просторі.

  • Мета: навчитися проектувати цифрові форми комунікації «педагог – батьки».

  • Інструкція:

    • Індивідуальне завдання: створити шаблон онлайн-консультації або цифрового щоденника розвитку (Word/Google Docs).

    • Групове завдання: розробити модель інтерактивної взаємодії з батьками (наприклад, в Google Classroom, Padlet, Viber-групі).

  • Форма звіту: презентація (3–4 слайди) або демонстрація онлайн-ресурсу.


Загальні методичні поради

  • Використовуйте сучасні цифрові інструменти (Canva, Miro, Google Slides).

  • Обов’язково враховуйте принципи освітнього дизайну (дитиноцентризм, інтеграція, доступність, інноваційність).

  • Презентації мають бути лаконічними, з акцентом на візуальність.

  • При аналізі кейсів застосовуйте чек-листи «сильні сторони – слабкі сторони – пропозиції».

Zuletzt geändert: Montag, 8. September 2025, 22:04