Інструктивно-методичні матеріали до практичних занять
Інструктивно-методичні матеріали до практичних занять
Змістові модулі та практичні заняття
Змістовий модуль 1. Теоретико-методологічні засади освітнього дизайну
Практичне заняття 1. Аналіз моделей освітнього середовища (національних і зарубіжних).
- 
Мета: навчитися критично оцінювати різні моделі організації простору в ЗДО.
 - 
Інструкція:
- 
Ознайомитися з описами 2–3 моделей освітнього середовища (наприклад, Reggio Emilia, Montessori, вітчизняні моделі).
 - 
Визначити їх сильні та слабкі сторони.
 - 
Підготувати коротку таблицю порівняння (за критеріями: дитиноцентризм, інтеграція, гнучкість, безпечність).
 
 - 
 - 
Форма звіту: міні-презентація (2–3 слайди).
 
Практичне заняття 2. Створення ескізу/схеми освітнього середовища групового приміщення.
- 
Мета: відпрацювати навички візуалізації освітнього простору.
 - 
Інструкція:
- 
Обрати тип групи (молодша, середня, старша).
 - 
Розробити ескіз/схему приміщення з виділенням зон (ігрова, навчальна, сенсорна, куточок природи, зона відпочинку).
 - 
Описати принципи, які реалізовані у вашій схемі.
 
 - 
 - 
Форма звіту: ескіз (ручно або у Canva, Miro) + пояснювальний коментар.
 
Змістовий модуль 2. Технології освітнього дизайну у ЗДО
Практичне заняття 3. Аналіз кейсів освітніх ситуацій.
- 
Мета: формувати уміння визначати й застосовувати методи освітнього дизайну.
 - 
Інструкція:
- 
Проаналізувати запропонований кейс (наприклад, «Досліджуємо осіннє листя», «Вчимося дружити», «Мандруємо у світ професій»).
 - 
Визначити, які методи застосував педагог.
 - 
Запропонувати, які методи можна було б додати.
 
 - 
 - 
Форма звіту: короткий аналіз у письмовій формі або усна доповідь (2–3 хв).
 
Практичне заняття 4. Розробка практичного кейсу (традиційні, інтерактивні або цифрові методи).
- 
Мета: закріпити навички класифікації та ілюстрації методів освітнього дизайну.
 - 
Інструкція:
- 
Обрати групу методів (традиційні, інтерактивні або цифрові).
 - 
Підібрати 3–4 приклади методів.
 - 
Візуалізувати їх у презентації (4–5 слайдів).
 
 - 
 - 
Форма звіту: презентація + коротке пояснення.
 
Змістовий модуль 3. Освітній дизайн у форматі дистанційної та змішаної дошкільної освіти
Практичне заняття 5. Аналіз сайту ЗДО.
- 
Мета: сформувати вміння оцінювати цифровий освітній простір.
 - 
Інструкція:
- 
Обрати сайт закладу дошкільної освіти (будь-який відкритий ресурс).
 - 
Оцінити його за критеріями (структура, зручність, інформаційна насиченість, інтерактивність, комунікація з батьками).
 - 
Заповнити таблицю-аналіз (надається викладачем).
 
 - 
 - 
Форма звіту: письмовий аналіз або презентація (2–3 слайди).
 
Практичне заняття 6. Організація взаємодії з батьками у цифровому освітньому просторі.
- 
Мета: навчитися проектувати цифрові форми комунікації «педагог – батьки».
 - 
Інструкція:
- 
Індивідуальне завдання: створити шаблон онлайн-консультації або цифрового щоденника розвитку (Word/Google Docs).
 - 
Групове завдання: розробити модель інтерактивної взаємодії з батьками (наприклад, в Google Classroom, Padlet, Viber-групі).
 
 - 
 - 
Форма звіту: презентація (3–4 слайди) або демонстрація онлайн-ресурсу.
 
Загальні методичні поради
- 
Використовуйте сучасні цифрові інструменти (Canva, Miro, Google Slides).
 - 
Обов’язково враховуйте принципи освітнього дизайну (дитиноцентризм, інтеграція, доступність, інноваційність).
 - 
Презентації мають бути лаконічними, з акцентом на візуальність.
 - 
При аналізі кейсів застосовуйте чек-листи «сильні сторони – слабкі сторони – пропозиції».