Perfilado de sección
-
Кафедра: Терапії та реабілітації, ІV корпус, ауд. 301
Автор дисципліни : кандидат медичних наук, доцент Позмогова Наталія Василівна
E-mail : nat.pozmogova@gmail.com
Викладач дисципліни : кандидат медичних наук, доцент Кальонова Ірина Валентинівна
Телефон: (061) 228-75-53(кафедра)
Консультації: щочетверга, ІV корпус, ауд. 301 або за попередньою домовленістю чи ел.поштоюКурс «Адаптивна реабілітація при психічних порушеннях» вивчає основи адаптивної фізичної, соціальної, трудової реабілітації у осіб з психічними порушеннями: Постравматичні стресові розлади, деменції, порушеннях емоційно-вольової сфери, психосоматичні захворювання. Акцент робиться на вивченні засобів, форм, особливостей застосування адаптивних засобів при психічних розладах при серцево-судинних захворюваннях, неврологічних захворюваннях, черепно-мозкових травмах, порушення психіки в старечому віці.
-
-
РЕАБІЛІТАЦІЙНА ПСИХОЛОГІЯ: МЕТА, ЗАВДАННЯ, ЗВ’ЯЗОК З ІНШИМИ ДИСЦИПЛІНАМИ
ЗАПИТАННЯ
1. Що, на вашу думку, треба змінити в довкіллі, в робочому просторі, щоб забезпечити безперешкодну й повноправну участь осіб з інвалідністю в житті суспільства та їхню професійну реалізацію?
2. Які, на вашу думку, заходи найважливіші в організації і наданні психологічної допомоги особам, що пережили екстремальні, надзвичайні ситуації та психотравмівні події?
3. Поміркуйте над тим, на яких саме наукових дослідженнях загальної і соціальної психології ґрунтується реабілітаційна психологія як інтегративна дисципліна?
4. Коли з’явився термін «реабілітація»?
5. Коли виникла галузь науки і практики – «фізична й реабілітаційна медицина»?
6. Дайте визначення поняття «реабілітаційна психологія».
Завдання
Створіть порівняльну таблицю щодо змісту систем заходів таких видів реабілітації, як нейрореабілітація, психологічна реабілітація, психолого-педагогічна реабілітація, соціальна реабілітація, професійна реабілітація.
-
ПИТАННЯ ДЛЯ ОБГОВОРЕННЯ
1. Які, на вашу думку, ситуації можна вважати екстремальними, нестандартними?
2. Що можна зробити в ситуаціях, коли людина боїться (не може стримати люті, тремтить, надмірно збуджена, перебуває в шоковому стані), щоб надати їй невідкладну психологічну допомогу?
3. Які, на вашу думку, методи самодопомоги ефективні для стабілізації стану?
КОНТРОЛЬНІ ЗАПИТАННЯ
1. Назвіть ознаки сприятливого переживання травми.
2. Як проявляється континуум психологічної травми?
3. В яких випадках надається перша психологічна допомога ?
ЗАВДАННЯ
Проаналізуйте свої особистісні якості. Опишіть ті риси власного характеру, що дозволяють вам успішно діяти в екстремальній ситуації. Опишіть особливості власного сприймання та характеру, які заважатимуть вам ефективно діяти в екстремальній ситуації. Визначте, як можна компенсувати власні обмеження щодо дій в екстремальних ситуаціях.
-
НЕВІДКЛАДНА ДОПОМОГА ПРИ ГОСТРИХ РЕАКЦІЯХ НА СТРЕС
Зробіть презентацію за темою (для роботи використовуйте посібник стор. 64-74)
ЗАВДАННЯ:
Продемонструйте практично методи надання першої психологічної допомоги.
Умови роботи: група ділиться на кілька підгруп, кожна з яких отримує завдання щодо стану клієнта. Підгрупа має чітко змоделювати та продемонструвати симптоматику клієнта відповідно до зазначеного в завданні стану.
У перехресних взаємодіях підгруп необхідно чітко визначити категорію відтвореного колегами стану клієнта і надати йому психологічну допомогу відповідно до алгоритму.
-
ПСИХОЛОГІЧНА ДОПОМОГА ПІД ЧАС ГОРЮВАННЯКОНТРОЛЬНІ ЗАПИТАННЯ1. Назвіть патологічні ознаки гострого горя.2. Перерахуйте та охарактеризуйте критичні періоди горювання.3. Опишіть чинники (основні та додаткові), що вказують на перебування людини у стані важкої втрати. Наведіть ознаки ускладненого горя.4. Охарактеризуйте особливості психологічної допомоги людині на різних етапах горювання.5. Поясніть принцип дії трьохступеневої моделі допомоги під час роботи з людиною з гострою реакцією втрати.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯДоберіть психотерапевтичні метафори, що дозволять мінімізувати психотравму з приводу втрати близької людини у дітей різних вікових категорій.
-
Подивіться відео
Зробіть блок- схему Прийоми емоційної саморегуляції
-
1. Зробіть презентацію на тему ОБ’ЄКТИВНІ ТА СУБ’ЄКТИВНІ МЕТОДИ ОЦІНКИ РІВНЯ СТРЕСУ
2. Знайдіть опитувальники для оцінки рівня стресу та надайте посилання
Пройдіть опитування
ЗАВДАННЯ
Проаналізуйте свої особистісні якості. Опишіть індивідуальні особливості власного характеру, які заважають адекватно реагувати на стресову ситуацію.
-
Назвіть основні прийоми самодопомоги
-
-
-
Основні техніки профілактики та усунення ПТСР
-
Зробіть презентацію з алгоритмом виконання
техніки профілактики та усунення ПТСР (на вибір)
1 Нервово-м’язова релаксація за Е. Джекобсоном
2 Регуляція дихання за методом Г. Бенсона
3 Дихання животом за системою «цигун»
4 Аутогенне тренування за методом В. Шульца
-
Методики арт-терапії у подаланні стресу
-
Адаптивна реабілітація при аутизмі
-
Зробіть презентацію з техніками сенсорної саморегуляції
-
РЕАБІЛІТАЦІЯ УЧАСНИКІВ БОЙОВИХ ДІЙ ТА ІНШИХ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ
Посібник стор. 43-71
-