Skip to main content

Blocks

Skip Navigation

Navigation

  • Dashboard

    • Site home

    • Site pages

      • My courses

      • Tags

      • FileІнструкція для здобувачів освіти до вибору дисципл...

      • URLВибір дисциплін на 2025-2026 навчальний рік

      • URLВибір дисциплін на 2024-2025 навчальний рік

      • ForumНовини сайту

      • URLІнструкція - основи роботи з системою Moodle

      • URLЦИВІЛЬНИЙ ЗАХИСТ

      • FolderНормативна база СЕЗН

      • URLВідновлення пароля

      • FileПам’ятка для користувача системи Moodle

      • FileСистема оцінки курсу

      • FeedbackОцінка якості курсу

    • My courses

    • Courses

      • Факультети, кафедри

        • Біологічний факультет

        • Економічний факультет

        • Журналістики факультет

        • Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю.М. По...

        • Іноземної філології факультет

        • Математичний факультет

        • Менеджменту факультет

        • Соціальної педагогіки та психології факультет

        • Соцiологiї та управлiння факультет

        • Факультет історії та міжнародних відносин

        • Факультет фізичного виховання, здоров'я та туризму

        • Філологічний факультет

          • Кафедра слов’янської філології

          • Кафедра українознавства

          • Кафедра української літератури

            • archive

            • Методика викладання української літератури (СО)

            • Інформаційні технології в гуманітарній освіті, пер...

            • Методика викладання української мови, СО

            • ПА: кваліфікаційна робота магістра

            • Курсова робота з "Історії української літератури" ...

            • Курсова робота з "Історії української літератури"

            • Міжкультурні комунікації

            • Актуальні питання навчання мовно-літературної осві...

            • Актуальні питання сучасної філології

            • Актуальні проблеми сучасного українського літерат...

            • Бестселер як феномен масової культури

            • Історія української літератури к.ХІХ-поч. ХХ ст. (...

              • General

              • Форум

              • Змістовий модуль 1. Світоглядно-філософськи й есте...

              • Змістовий модуль 2. Провідні персоналії модернізму

              • Змістовий модуль 3. Модернізм як естетизм

              • Змістовий модуль 4. Модернізм: проблемно-тематична...

              • Самостійна робота

                • AssignmentСамостійна робота 1. Модернізм: напрями, течії, шк...

                • AssignmentСамостійна робота 2. Григорій Сковорода і дискурс ...

                • AssignmentСамостійна робота 3. Драматургія Лесі Українки.

                • AssignmentСамостійна робота 4. Новелістика О. Кобилянської.

                • AssignmentСамостійна робота 5. М. Вороний: життя і творчість.

                • AssignmentСамостійна робота 6. М. Євшан: життя і творчість.

                • AssignmentСамостійна робота 7. Архип Тесленко

                • AssignmentСамостійна робота 8. Степан Васильченко

                • AssignmentСамостійна робота 9. Новелістика Л.Мартовича і М.Ч...

                • AssignmentСамостійна робота 10. Драматургія В. Винниченка.

                • FolderГригорій Сковорода і дискурс модернізму

              • Підсумковий контроль

              • Неформальна / Інформальна освіта

          • Кафедра української мови

          • Практична підготовка філологічного факультету

          • Статистика Філологічного факультету

        • Юридичний факультет

      • Аспірантура

      • Науково-технічна позашкільна освіта

      • Підготовчі курси до ЗНО

      • Адміністративний розділ

      • Центр післядипломної освіти та професійних кваліфі...

      • Школа педагогічної майстерності

  • Close
    Toggle search input
  • English ‎(en)‎
    • Русский ‎(ru)‎
    • Українська ‎(uk)‎
    • Deutsch ‎(de_old)‎
    • English ‎(de)‎
    • English ‎(en)‎
    • Español - Internacional ‎(es)‎
    • Français ‎(fr)‎
    • Italiano ‎(it)‎
    • Polski ‎(pl)‎
  • Log in

Історія української літератури к.ХІХ-поч. ХХ ст. ( ...

Close
Toggle search input
Вибір дисциплін Collapse Expand
Вибір дисциплін Collapse Expand
Обрати дисципліни Статистика вибору дисциплін ВМУ Результати вибору дисциплін
  1. Home
  2. Courses
  3. Факультети, кафедри
  4. Філологічний факультет
  5. Кафедра української літератури
  6. Історія української літератури к.ХІХ-поч. ХХ ст. (...
  7. Самостійна робота
  8. Самостійна робота 7. Архип Тесленко

Самостійна робота 7. Архип Тесленко

Completion requirements

Тема 22. А. Тесленко: життя і творчість.

Біографія та формування світогляду. Соціальний стан: як бідність, селянське походження та важкі життєві обставини вплинули на долю й творчість А. Тесленка. Тематика та проблематика творчості. Соціальна несправедливість як центральна тема новел А. Тесленка. Проблема освіти та культурного розвитку селян у новелах і оповіданнях. Жіноча доля в новелах А. Тесленка: приниження, боротьба, страждання. Реалізм у художній манері письменника: специфіка психологізму. Мова та стиль А. Тесленка. Повість «Страчене життя»: конфлікт, ідейне навантаження, соціальна критика. «Чорне яблуко» С. Процюка – роман про долю письменника. А. Тесленко й В. Винниченко: специфіка інтерпретації соціальних конфліктів. А. Тесленко і В. Стефаника: стильові дихотомії.

Оповідання «За пашпортом», «Хуторяночка», «Радощі», «Наука», «Школяр» (1906): життя українського селянства. Автобіографізм оповідань «Немає матусі», «Поганяй до ями!» (1910), «Що б з мене було» (1911), «На чужині», «В тюрмі» (1910). Антиклерикальна тема в оповіданнях «Любов до ближнього», «У схимника» (1906).

Завдання:

  1. Опрацювати основні біографічні відомості про А. Тесленка, звернувши увагу на:
    • селянське походження та умови дитинства;
    • бідність, нестабільність і соціальну нерівність як фактори формування світогляду;
    • переслідування, критичний стан здоров’я, умови, що спричинили трагічну долю;
    • участь у громадсько-культурному житті.
  2. Прочитати оповідання з тематичних груп:
    • соціальні новели: «За пашпортом», «Хуторяночка», «Радощі», «Наука», «Школяр»;
    • автобіографічні твори: «Немає матусі», «Поганяй до ями!», «Що б з мене було», «На чужині», «В тюрмі»;
    • антиклерикальні оповідання: «Любов до ближнього», «У схимника».
    • повість «Страчене життя».
  3. Підготувати аналітичний конспект, у якому висвітлити:
    • провідні теми творчості: соціальна несправедливість, становище бідних селян, руйнування людських доль, проблема освіти;
    • жіноча доля у зображенні Тесленка: приниження, безправність, внутрішня стійкість;
    • психологізм та реалізм прози;
    • особливості мови: діалектні елементи, експресивність, лаконізм, точність соціального портретування;
    • виразні моральні та світоглядні акценти автора.
  4. Коротко проаналізувати один із аспектів на вибір:
    • конфлікт і соціальна проблематика у «Страченому житті»;
    • автобіографічність як художній прийом;
    • антиклерикальна традиція та критика релігійної догматики;
    • мікропсихологічні деталі в зображенні селянина;
    • паралелі й дихотомії ( аналогії з новелістикою В.Стефаника і В.Винниченка):
  5. Сформулювати 3–5 висновків, у яких узагальнити:
    • роль Тесленка в українській новелістичній традиції;
    • специфіку його реалізму;
    • новаторські риси образотворення та соціальної критики.

 

Previous activity
Самостійна робота 6. М. Євшан: життя і творчість.
Next activity
Самостійна робота 8. Степан Васильченко
Data retention summary
Get the mobile app