Перейти до головного вмісту

Блоки

Пропустити Навігація

Навігація

  • Інформаційна панель

    • Домашня сторінка

    • Сторінки сайту

      • Мої курси

      • Мітки

      • ФайлІнструкція для здобувачів освіти до вибору дисципл...

      • URL (веб-посилання)Вибір дисциплін на 2025-2026 навчальний рік

      • URL (веб-посилання)Вибір дисциплін на 2024-2025 навчальний рік

      • ФорумНовини сайту

      • URL (веб-посилання)Інструкція - основи роботи з системою Moodle

      • URL (веб-посилання)ЦИВІЛЬНИЙ ЗАХИСТ

      • ТекаНормативна база СЕЗН

      • URL (веб-посилання)Відновлення пароля

      • ФайлПам’ятка для користувача системи Moodle

      • ФайлСистема оцінки курсу

      • Зворотний зв’язокОцінка якості курсу

    • Мої курси

    • Курси

      • Факультети, кафедри

        • Біологічний факультет

        • Економічний факультет

        • Журналістики факультет

        • Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю.М. По...

        • Іноземної філології факультет

        • Математичний факультет

        • Менеджменту факультет

        • Соціальної педагогіки та психології факультет

        • Соцiологiї та управлiння факультет

        • Факультет історії та міжнародних відносин

        • Факультет фізичного виховання, здоров'я та туризму

        • Філологічний факультет

          • Кафедра слов’янської філології

          • Кафедра українознавства

          • Кафедра української літератури

            • archive

            • Методика викладання української літератури (СО)

            • Інформаційні технології в гуманітарній освіті, пер...

            • Методика викладання української мови, СО

            • ПА: кваліфікаційна робота магістра

            • Курсова робота з "Історії української літератури" ...

            • Курсова робота з "Історії української літератури"

            • Міжкультурні комунікації

            • Актуальні питання навчання мовно-літературної осві...

            • Актуальні питання сучасної філології

            • Актуальні проблеми сучасного українського літерат...

            • Бестселер як феномен масової культури

            • Історія української літератури к.ХІХ-поч. ХХ ст. (...

              • Загальне

              • Форум

              • Змістовий модуль 1. Світоглядно-філософськи й есте...

              • Змістовий модуль 2. Провідні персоналії модернізму

              • Змістовий модуль 3. Модернізм як естетизм

              • Змістовий модуль 4. Модернізм: проблемно-тематична...

              • Самостійна робота

                • ЗавданняСамостійна робота 1. Модернізм: напрями, течії, шк...

                • ЗавданняСамостійна робота 2. Григорій Сковорода і дискурс ...

                • ЗавданняСамостійна робота 3. Драматургія Лесі Українки.

                • ЗавданняСамостійна робота 4. Новелістика О. Кобилянської.

                • ЗавданняСамостійна робота 5. М. Вороний: життя і творчість.

                • ЗавданняСамостійна робота 6. М. Євшан: життя і творчість.

                • ЗавданняСамостійна робота 7. Архип Тесленко

                • ЗавданняСамостійна робота 8. Степан Васильченко

                • ЗавданняСамостійна робота 9. Новелістика Л.Мартовича і М.Ч...

                • ЗавданняСамостійна робота 10. Драматургія В. Винниченка.

                • ТекаГригорій Сковорода і дискурс модернізму

              • Підсумковий контроль

              • Неформальна / Інформальна освіта

          • Кафедра української мови

          • Практична підготовка філологічного факультету

          • Статистика Філологічного факультету

        • Юридичний факультет

      • Аспірантура

      • Науково-технічна позашкільна освіта

      • Підготовчі курси до ЗНО

      • Адміністративний розділ

      • Центр післядипломної освіти та професійних кваліфі...

      • Школа педагогічної майстерності

  • Закрити
    Переключити введення пошуку
  • Українська ‎(uk)‎
    • Русский ‎(ru)‎
    • Українська ‎(uk)‎
    • Deutsch ‎(de_old)‎
    • English ‎(de)‎
    • English ‎(en)‎
    • Español - Internacional ‎(es)‎
    • Français ‎(fr)‎
    • Italiano ‎(it)‎
    • Polski ‎(pl)‎
  • Вхід

Історія української літератури к.ХІХ-поч. ХХ ст. ( ...

Закрити
Переключити введення пошуку
Вибір дисциплін Згорнути Розгорнути
Вибір дисциплін Згорнути Розгорнути
Обрати дисципліни Статистика вибору дисциплін ВМУ Результати вибору дисциплін
  1. Головна
  2. Курси
  3. Факультети, кафедри
  4. Філологічний факультет
  5. Кафедра української літератури
  6. Історія української літератури к.ХІХ-поч. ХХ ст. (...
  7. Самостійна робота
  8. Самостійна робота 6. М. Євшан: життя і творчість.

Самостійна робота 6. М. Євшан: життя і творчість.

Умови завершення

Тема 17. М. Євшан: життя і творчість.

М. Євшан як літературний критик, есеїст, культуролог, ідеолог національно-естетичного модернізму. Біографічні відомості. Редакторська й публіцистична діяльність у журналі Українська Хата (1909–1914). Журнал як осередок українського модерного мислення. М. Євшан як ідеолог українського модернізму: програмні статті як маніфест оновлення літератури й культури. Дискусія з народницькою традицією і пошук нової духовної естетики. Переосмислення поняття «національне» у культурі. Українська література як складова європейського духовного процесу. Літературно-критичні праці М. Євшана («Куда ми прийшли... Річ про українську лїтературу 1910 року», «Під прапором мистецтва» та ін.). М. Євшан як інтерпретатор української класики. Критика провінційності української свідомості. М. Євшан і європейська інтелектуальна традиція. Рецепція спадщини М. Євшана. М. Євшан у сучасних дослідженнях модернізму, філософії культури, ідентичності як фундатор української модерної естетики.

 

Завдання:

1.  Опрацювати біографічні відомості про М. Євшана:

·       діяльність як критика, есеїста, культуролога;

·       роль у журналі «Українська Хата» (1909–1914);

·       внесок у формування ідеології українського модернізму.

2.  Прочитати 1–2 програмні статті М. Євшана (на вибір), зокрема: «Куда ми прийшли… Річ про українську літературу 1910 року»; «Під прапором мистецтва»;

3.  Підготувати короткий аналітичний конспект, у якому висвітлити:

·       основні ідеї Євшана щодо ролі мистецтва та літератури;

·       його критику народницької традиції й обґрунтування нової духовної естетики;

·       розуміння поняття «національне» в контексті європейської культури;

·       бачення української літератури як частини загальноєвропейського процесу;

·       основні тези щодо подолання провінційності.

4.  Провести короткий аналіз одного (на вибір) критичного портрета або інтерпретації, яку дає М. Євшан українському письменнику. Звернути увагу на:

·       модерністські критерії оцінювання;

·       інтелектуальні впливи (європейська культура, філософія, естетика);

·       новаторські акценти в інтерпретації текстів.

5.  Сформулювати 3–5 висновків, зокрема про:

·       Євшана як ідеолога національно-естетичного модернізму;

·       його внесок у модернізацію української критики та культурної думки;

·       значення журналу «Українська Хата» як середовища нової інтелектуальної етики;

·       актуальність його спадщини в сучасних студіях модернізму, культури та ідентичності.

Попередня секція
Самостійна робота 5. М. Вороний: життя і творчість.
Наступна секція
Самостійна робота 7. Архип Тесленко
Підсумок збереження даних
Завантажте мобільний додаток