Перейти до головного вмісту

Блоки

Пропустити Навігація

Навігація

  • Інформаційна панель

    • Домашня сторінка

    • Сторінки сайту

      • Мої курси

      • Мітки

      • ФайлІнструкція для здобувачів освіти до вибору дисципл...

      • URL (веб-посилання)Вибір дисциплін на 2025-2026 навчальний рік

      • URL (веб-посилання)Вибір дисциплін на 2024-2025 навчальний рік

      • ФорумНовини сайту

      • URL (веб-посилання)Інструкція - основи роботи з системою Moodle

      • URL (веб-посилання)ЦИВІЛЬНИЙ ЗАХИСТ

      • ТекаНормативна база СЕЗН

      • URL (веб-посилання)Відновлення пароля

      • ФайлПам’ятка для користувача системи Moodle

      • ФайлСистема оцінки курсу

      • Зворотний зв’язокОцінка якості курсу

    • Мої курси

    • Курси

      • Факультети, кафедри

        • Біологічний факультет

        • Економічний факультет

        • Журналістики факультет

        • Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю.М. По...

        • Іноземної філології факультет

        • Математичний факультет

        • Менеджменту факультет

        • Соціальної педагогіки та психології факультет

        • Соцiологiї та управлiння факультет

        • Факультет історії та міжнародних відносин

        • Факультет фізичного виховання, здоров'я та туризму

        • Філологічний факультет

          • Кафедра слов’янської філології

          • Кафедра українознавства

          • Кафедра української літератури

            • archive

            • Методика викладання української літератури (СО)

            • Інформаційні технології в гуманітарній освіті, пер...

            • Методика викладання української мови, СО

            • ПА: кваліфікаційна робота магістра

            • Курсова робота з "Історії української літератури" ...

            • Курсова робота з "Історії української літератури"

            • Міжкультурні комунікації

            • Актуальні питання навчання мовно-літературної осві...

            • Актуальні питання сучасної філології

            • Актуальні проблеми сучасного українського літерат...

            • Бестселер як феномен масової культури

            • Історія української літератури к.ХІХ-поч. ХХ ст. (...

              • Загальне

              • Форум

              • Змістовий модуль 1. Світоглядно-філософськи й есте...

              • Змістовий модуль 2. Провідні персоналії модернізму

              • Змістовий модуль 3. Модернізм як естетизм

              • Змістовий модуль 4. Модернізм: проблемно-тематична...

              • Самостійна робота

                • ЗавданняСамостійна робота 1. Модернізм: напрями, течії, шк...

                • ЗавданняСамостійна робота 2. Григорій Сковорода і дискурс ...

                • ЗавданняСамостійна робота 3. Драматургія Лесі Українки.

                • ЗавданняСамостійна робота 4. Новелістика О. Кобилянської.

                • ЗавданняСамостійна робота 5. М. Вороний: життя і творчість.

                • ЗавданняСамостійна робота 6. М. Євшан: життя і творчість.

                • ЗавданняСамостійна робота 7. Архип Тесленко

                • ЗавданняСамостійна робота 8. Степан Васильченко

                • ЗавданняСамостійна робота 9. Новелістика Л.Мартовича і М.Ч...

                • ЗавданняСамостійна робота 10. Драматургія В. Винниченка.

                • ТекаГригорій Сковорода і дискурс модернізму

              • Підсумковий контроль

              • Неформальна / Інформальна освіта

          • Кафедра української мови

          • Практична підготовка філологічного факультету

          • Статистика Філологічного факультету

        • Юридичний факультет

      • Аспірантура

      • Науково-технічна позашкільна освіта

      • Підготовчі курси до ЗНО

      • Адміністративний розділ

      • Центр післядипломної освіти та професійних кваліфі...

      • Школа педагогічної майстерності

  • Закрити
    Переключити введення пошуку
  • Українська ‎(uk)‎
    • Русский ‎(ru)‎
    • Українська ‎(uk)‎
    • Deutsch ‎(de_old)‎
    • English ‎(de)‎
    • English ‎(en)‎
    • Español - Internacional ‎(es)‎
    • Français ‎(fr)‎
    • Italiano ‎(it)‎
    • Polski ‎(pl)‎
  • Вхід

Історія української літератури к.ХІХ-поч. ХХ ст. ( ...

Закрити
Переключити введення пошуку
Вибір дисциплін Згорнути Розгорнути
Вибір дисциплін Згорнути Розгорнути
Обрати дисципліни Статистика вибору дисциплін ВМУ Результати вибору дисциплін
  1. Головна
  2. Курси
  3. Факультети, кафедри
  4. Філологічний факультет
  5. Кафедра української літератури
  6. Історія української літератури к.ХІХ-поч. ХХ ст. (...
  7. Самостійна робота
  8. Самостійна робота 5. М. Вороний: життя і творчість.

Самостійна робота 5. М. Вороний: життя і творчість.

Умови завершення

Тема 16. М. Вороний: життя і творчість.

М. Вороний - творець естетики духовного оновлення та «мистецтва для мистецтва». Відкритий лист до українських письменників (1901) як маніфест нової естетики. Альманах «З-над хмар і долин»: прагнення вивести українське мистецтво у європейський контекст. Позиція митця-гуманіста й апологета краси. М. Вороний і маніфестація «чистого мистецтва». Публіцистика і переклади М. Вороного. Поетика збірки «Ліричні поезії». Романтичне сприйняття життя через красу і любов. Громадянська лірика М. Вороного. Поема «Євшан-зілля» як поетична легенда про національну пам’ять. Ідея пробудження національної самосвідомості. Поєднання історичного сюжету і модерної поетики.

Завдання:

  1. Опрацювати теоретичний матеріал про М. Вороного:
    • основні факти біографії;
    • ідеї естетики духовного оновлення та «мистецтва для мистецтва»;
    • значення «Відкритого листа до українських письменників» (1901) як маніфесту нової естетики;
    • роль альманаху «З-над хмар і долин» у європеїзації українського мистецтва.
  2. Прочитати твори М. Вороного на вибір, серед них:
    • поезії зі збірки «Ліричні поезії»;
    • громадянську лірику;
    • поему «Євшан-зілля».
  3. Підготувати короткий аналітичний конспект, у якому висвітлити:
    • провідні мотиви творчості поета (краса, духовне оновлення, гармонія, любов, національна пам’ять);
    • специфіку естетики «чистого мистецтва» у вибраних текстах;
    • особливості поетичної мови (символи, музикальність, імпресіоністичні риси);
    • як Вороний поєднує романтизм із модерністськими тенденціями.
  4. Виконати короткий аналіз поеми «Євшан-зілля», зосередившись на:
    • ідеї пробудження національної самосвідомості;
    • інтерпретації історичного сюжету;
    • модерністському оформленні легенди;
    • художніх засобах, що створюють символіку пам’яті й повернення до роду.
  5. Сформулювати 3–4 висновки, зокрема про:
    • роль Вороного як творця модерної української естетики;
    • значення його публіцистики та перекладів;
    • внесок поета в оновлення художнього мислення початку ХХ століття.
Попередня секція
Самостійна робота 4. Новелістика О. Кобилянської.
Наступна секція
Самостійна робота 6. М. Євшан: життя і творчість.
Підсумок збереження даних
Завантажте мобільний додаток