Перейти до головного вмісту

Блоки

Пропустити Навігація

Навігація

  • Інформаційна панель

    • Домашня сторінка

    • Сторінки сайту

      • Мої курси

      • Мітки

      • ФайлІнструкція для здобувачів освіти до вибору дисципл...

      • URL (веб-посилання)Вибір дисциплін на 2025-2026 навчальний рік

      • URL (веб-посилання)Вибір дисциплін на 2024-2025 навчальний рік

      • ФорумНовини сайту

      • URL (веб-посилання)Інструкція - основи роботи з системою Moodle

      • URL (веб-посилання)ЦИВІЛЬНИЙ ЗАХИСТ

      • ТекаНормативна база СЕЗН

      • URL (веб-посилання)Відновлення пароля

      • ФайлПам’ятка для користувача системи Moodle

      • ФайлСистема оцінки курсу

      • Зворотний зв’язокОцінка якості курсу

    • Мої курси

    • Курси

      • Факультети, кафедри

        • Біологічний факультет

        • Економічний факультет

        • Журналістики факультет

        • Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю.М. По...

        • Іноземної філології факультет

        • Математичний факультет

        • Менеджменту факультет

        • Соціальної педагогіки та психології факультет

        • Соцiологiї та управлiння факультет

        • Факультет історії та міжнародних відносин

        • Факультет фізичного виховання, здоров'я та туризму

        • Філологічний факультет

          • Кафедра слов’янської філології

          • Кафедра українознавства

          • Кафедра української літератури

            • archive

            • Методика викладання української літератури (СО)

            • Інформаційні технології в гуманітарній освіті, пер...

            • Методика викладання української мови, СО

            • ПА: кваліфікаційна робота магістра

            • Курсова робота з "Історії української літератури" ...

            • Курсова робота з "Історії української літератури"

            • Міжкультурні комунікації

            • Актуальні питання навчання мовно-літературної осві...

            • Актуальні питання сучасної філології

            • Актуальні проблеми сучасного українського літерат...

            • Бестселер як феномен масової культури

            • Історія української літератури к.ХІХ-поч. ХХ ст. (...

              • Загальне

              • Форум

              • Змістовий модуль 1. Світоглядно-філософськи й есте...

              • Змістовий модуль 2. Провідні персоналії модернізму

              • Змістовий модуль 3. Модернізм як естетизм

              • Змістовий модуль 4. Модернізм: проблемно-тематична...

              • Самостійна робота

                • ЗавданняСамостійна робота 1. Модернізм: напрями, течії, шк...

                • ЗавданняСамостійна робота 2. Григорій Сковорода і дискурс ...

                • ЗавданняСамостійна робота 3. Драматургія Лесі Українки.

                • ЗавданняСамостійна робота 4. Новелістика О. Кобилянської.

                • ЗавданняСамостійна робота 5. М. Вороний: життя і творчість.

                • ЗавданняСамостійна робота 6. М. Євшан: життя і творчість.

                • ЗавданняСамостійна робота 7. Архип Тесленко

                • ЗавданняСамостійна робота 8. Степан Васильченко

                • ЗавданняСамостійна робота 9. Новелістика Л.Мартовича і М.Ч...

                • ЗавданняСамостійна робота 10. Драматургія В. Винниченка.

                • ТекаГригорій Сковорода і дискурс модернізму

              • Підсумковий контроль

              • Неформальна / Інформальна освіта

          • Кафедра української мови

          • Практична підготовка філологічного факультету

          • Статистика Філологічного факультету

        • Юридичний факультет

      • Аспірантура

      • Науково-технічна позашкільна освіта

      • Підготовчі курси до ЗНО

      • Адміністративний розділ

      • Центр післядипломної освіти та професійних кваліфі...

      • Школа педагогічної майстерності

  • Закрити
    Переключити введення пошуку
  • Українська ‎(uk)‎
    • Русский ‎(ru)‎
    • Українська ‎(uk)‎
    • Deutsch ‎(de_old)‎
    • English ‎(de)‎
    • English ‎(en)‎
    • Español - Internacional ‎(es)‎
    • Français ‎(fr)‎
    • Italiano ‎(it)‎
    • Polski ‎(pl)‎
  • Вхід

Історія української літератури к.ХІХ-поч. ХХ ст. ( ...

Закрити
Переключити введення пошуку
Вибір дисциплін Згорнути Розгорнути
Вибір дисциплін Згорнути Розгорнути
Обрати дисципліни Статистика вибору дисциплін ВМУ Результати вибору дисциплін
  1. Головна
  2. Курси
  3. Факультети, кафедри
  4. Філологічний факультет
  5. Кафедра української літератури
  6. Історія української літератури к.ХІХ-поч. ХХ ст. (...
  7. Самостійна робота
  8. Самостійна робота 8. Степан Васильченко

Самостійна робота 8. Степан Васильченко

Умови завершення

Тема 23. С. Васильченко: життя і творчість.

Біографія та формування світогляду. Роль учителювання у формуванні світогляду та творчості письменника. Політичні переслідування та репресії. Літературне середовище та зв’язки С. Васильченка з українськими письменниками (В. Стефаником, М. Коцюбинським, Б. Грінченком, М. Грушевським та ін.). Тема освіти й народної школи у творах. «Записки вчителя» (1898–1905) як документальна основа оповідань. Психологічні етюди («Дощ», «Дома», «Волошки», «Петруня», оповідання «Роман», «Увечері», «Свекор», «Басурмен»).

Тема війни («На золотому лоні», «Під святий гомін», «Отруйна квітка», «Чорні маки»). Образ жінки у творах С. Васильченка. Новелістика Степана Васильченка: жанрова специфіка та стильові особливості. Синтез реалістичних і модерністичних елементів у творчості С. Васильченка. Повість «Талант»: історія життя й трагедія обдарованої людини в умовах соціальної нерівності. «Мужицька арихметика»: доля українського емігранта. Сучасне прочитання творів С. Васильченка.

Завдання:

  1. Опрацювати біографічні відомості про С. Васильченка, звернувши увагу на:
    • роль учителювання у формуванні його світогляду;
    • політичні переслідування, арешти та репресії;
    • зв’язки з українськими письменниками (В. Стефаником, М. Коцюбинським, Б. Грінченком, М. Грушевським та ін.);
    • місце письменника в українському літературному процесі поч. ХХ ст.
  2. Прочитати твори з таких груп:
    • психологічні етюди: «Дощ», «Дома», «Волошки», «Петруня», «Роман», «Увечері», «Свекор», «Басурмен»;
    • твори про освіту й народну школу (на основі «Записок вчителя» 1898–1905);
    • твори про війну: «На золотому лоні», «Під святий гомін», «Отруйна квітка», «Чорні маки»;
    • повісті: «Талант», «Мужицька арихметика».
  3. Підготувати аналітичний конспект, у якому розкрити:
    • гуманістичний світогляд та тему освіти у творчості письменника;
    • новелістичну майстерність: психологізм, лаконізм, загострення внутрішнього конфлікту;
    • втілення жіночих образів (стражденність, моральна стійкість, життєва боротьба);
    • синтез реалістичних і модерністичних рис (елементи імпресіонізму, символічні деталі, фрагментарність);
    • соціальну та моральну проблематику творів.
  4. Коротко проаналізувати один із проблемно-тематичних напрямів прози на вибір:
    • «Записки вчителя»: документальна основа оповідань;
    • тема війни та її художнє трактування;
    • трагедія таланту в повісті «Талант»;
    • проблема еміграції в «Мужицькій арихметиці»;
    • модерністичні риси у психологічних етюдах.
  5. Сформулювати 3–5 висновків, зокрема про:
    • гуманістичну спрямованість творчості Васильченка;
    • специфіку його новелістики та стильових рішень;
    • значення вчительського досвіду для художнього мислення;
    • сучасну актуальність його творів (психологія, соціальні проблеми, конфлікти ідентичності).
Попередня секція
Самостійна робота 7. Архип Тесленко
Наступна секція
Самостійна робота 9. Новелістика Л.Мартовича і М.Черемшини
Підсумок збереження даних
Завантажте мобільний додаток