Перейти до головного вмісту

Блоки

Пропустити Навігація

Навігація

  • Інформаційна панель

    • Домашня сторінка

    • Сторінки сайту

      • Мої курси

      • Мітки

      • ФайлІнструкція для здобувачів освіти до вибору дисципл...

      • URL (веб-посилання)Вибір дисциплін на 2025-2026 навчальний рік

      • URL (веб-посилання)Вибір дисциплін на 2024-2025 навчальний рік

      • ФорумНовини сайту

      • URL (веб-посилання)Інструкція - основи роботи з системою Moodle

      • URL (веб-посилання)ЦИВІЛЬНИЙ ЗАХИСТ

      • ТекаНормативна база СЕЗН

      • URL (веб-посилання)Відновлення пароля

      • ФайлПам’ятка для користувача системи Moodle

      • ФайлСистема оцінки курсу

      • Зворотний зв’язокОцінка якості курсу

    • Мої курси

    • Курси

      • Факультети, кафедри

        • Біологічний факультет

        • Економічний факультет

        • Журналістики факультет

        • Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю.М. По...

        • Іноземної філології факультет

        • Математичний факультет

        • Менеджменту факультет

        • Соціальної педагогіки та психології факультет

        • Соцiологiї та управлiння факультет

        • Факультет історії та міжнародних відносин

        • Факультет фізичного виховання, здоров'я та туризму

        • Філологічний факультет

          • Кафедра слов’янської філології

          • Кафедра українознавства

          • Кафедра української літератури

            • archive

            • Методика викладання української літератури (СО)

            • Інформаційні технології в гуманітарній освіті, пер...

            • Методика викладання української мови, СО

            • ПА: кваліфікаційна робота магістра

            • Курсова робота з "Історії української літератури" ...

            • Курсова робота з "Історії української літератури"

            • Міжкультурні комунікації

            • Актуальні питання навчання мовно-літературної осві...

            • Актуальні питання сучасної філології

            • Актуальні проблеми сучасного українського літерат...

            • Бестселер як феномен масової культури

            • Історія української літератури к.ХІХ-поч. ХХ ст. (...

              • Загальне

              • Форум

              • Змістовий модуль 1. Світоглядно-філософськи й есте...

              • Змістовий модуль 2. Провідні персоналії модернізму

              • Змістовий модуль 3. Модернізм як естетизм

              • Змістовий модуль 4. Модернізм: проблемно-тематична...

              • Самостійна робота

                • ЗавданняСамостійна робота 1. Модернізм: напрями, течії, шк...

                • ЗавданняСамостійна робота 2. Григорій Сковорода і дискурс ...

                • ЗавданняСамостійна робота 3. Драматургія Лесі Українки.

                • ЗавданняСамостійна робота 4. Новелістика О. Кобилянської.

                • ЗавданняСамостійна робота 5. М. Вороний: життя і творчість.

                • ЗавданняСамостійна робота 6. М. Євшан: життя і творчість.

                • ЗавданняСамостійна робота 7. Архип Тесленко

                • ЗавданняСамостійна робота 8. Степан Васильченко

                • ЗавданняСамостійна робота 9. Новелістика Л.Мартовича і М.Ч...

                • ЗавданняСамостійна робота 10. Драматургія В. Винниченка.

                • ТекаГригорій Сковорода і дискурс модернізму

              • Підсумковий контроль

              • Неформальна / Інформальна освіта

          • Кафедра української мови

          • Практична підготовка філологічного факультету

          • Статистика Філологічного факультету

        • Юридичний факультет

      • Аспірантура

      • Науково-технічна позашкільна освіта

      • Підготовчі курси до ЗНО

      • Адміністративний розділ

      • Центр післядипломної освіти та професійних кваліфі...

      • Школа педагогічної майстерності

  • Закрити
    Переключити введення пошуку
  • Українська ‎(uk)‎
    • Русский ‎(ru)‎
    • Українська ‎(uk)‎
    • Deutsch ‎(de_old)‎
    • English ‎(de)‎
    • English ‎(en)‎
    • Español - Internacional ‎(es)‎
    • Français ‎(fr)‎
    • Italiano ‎(it)‎
    • Polski ‎(pl)‎
  • Вхід

Історія української літератури к.ХІХ-поч. ХХ ст. ( ...

Закрити
Переключити введення пошуку
Вибір дисциплін Згорнути Розгорнути
Вибір дисциплін Згорнути Розгорнути
Обрати дисципліни Статистика вибору дисциплін ВМУ Результати вибору дисциплін
  1. Головна
  2. Курси
  3. Факультети, кафедри
  4. Філологічний факультет
  5. Кафедра української літератури
  6. Історія української літератури к.ХІХ-поч. ХХ ст. (...
  7. Самостійна робота
  8. Самостійна робота 3. Драматургія Лесі Українки.

Самостійна робота 3. Драматургія Лесі Українки.

Умови завершення

Тема 8. Драматургія Лесі Українки.

Драматична поема як синтез лірики, епосу й драми. Монологічність і діалог-агон як провідні композиційні форми. Інтелектуалізм, філософська проблематика драматургії. Міф, Біблія, історичні паралелі як універсальна модель сучасності. «Одержима» (1901): екстремальна ситуація творчого народження тексту. Біблійний сюжет останніх днів Месії. Міріам як героїня вільнолюбства й «активної любові». Полеміка з етикою непротивлення злу й апофеоз жертовної дружби. «Вавілонський полон» (1902): колоніальне поневолення й духовна деградація спільноти. Мова як межа свободи та кордон ідентичності. «На руїнах» (1904).  Руїна як історичний і внутрішній стан нації. Будівництво нового храму як метафора відновлення суб’єктності. «Осіння казка» (1905): алегорія революційної доби та «політичної зими». Гора-палац, Принцеса, Лицар, Будівничий як політичні символи. Притча про визволення й соціальну солідарність. «В катакомбах» (1906) – критика «рабського духу» та клерикальної ідеологізації віри, етика активного гуманізму. «Кассандра» (1903–1908): античний міф як модель катастрофи модерного світу. Кассандра як трагічний пророк. Діалог-агон з Геленом як зіткнення правди і прагматизму. Локальна катастрофа й відкрита перспектива «життя попри руїну». «У пущі» (1898–1909): пуританська громада як механізм соціального тиску. Конфлікт мистецтва та утилітарної моралі провінції. Монодрама як архітектоніка внутрішнього краху і гідності. «Руфін і Прісцілла» (1907–1910). Рим на зламі імперських і християнських ідеологій.

Руфін як інтелектуал між принципом і бездіяльністю. Прісцілла як любов-дія і спільнота однодумців. Арена цирку як панорама соціального страху й дегуманізації. «Адвокат Мартіан» (1911): монодрама подвійної лояльності й роздвоєного сумління. Жіноча суб’єктність як носій моральної ініціативи. Драматична поема як форма філософського опору. Леся Українка як архітекторка модерної української етики свободи.

Завдання

  1. Прочитати твори Лесі Українки з переліку:
    – «Одержима», «Вавілонський полон», «На руїнах», «Осіння казка», «В катакомбах», «Кассандра», «У пущі», «Руфін і Прісцілла», «Адвокат Мартіан».
  2. Проаналізувати їх, зосередившись на таких аспектах:
    • драматична поема як синтез лірики, епосу й драми;
    • монологічність і діалог-агон як композиційний принцип;
    • інтелектуалізм і філософська проблематика;
    • використання міфу, Біблії, історичних паралелей як моделі сучасності;
    • мотиви свободи, гідності, активної дії, протесту;
    • символи, центральні образи, концепт жертовності;
    • екзистенційний вимір героїв (криза, вибір, внутрішня боротьба).
  3. Написати короткий аналітичний конспект (1–2 сторінки), де відобразити:
    • специфіку художнього конфлікту у вибраних текстах;
    • ключові ідеї, пов’язані з модерністським світоглядом;
    • як герої переходять від внутрішньої кризи до активного чи пасивного вибору;
    • яким чином Леся Українка формує власну етику свободи.
  4. Сформулювати 3–5 висновків про:
    • роль драматичної поеми у модернізації української літератури;
    • місце Лесі Українки у розвитку інтелектуальної драми;
    • універсальність її художніх моделей (міф, притча, символ).
Попередня секція
Самостійна робота 2. Григорій Сковорода і дискурс модернізму.
Наступна секція
Самостійна робота 4. Новелістика О. Кобилянської.
Підсумок збереження даних
Завантажте мобільний додаток