Перейти до головного вмісту

Блоки

Пропустити Навігація

Навігація

  • Інформаційна панель

    • Домашня сторінка

    • Сторінки сайту

      • Мої курси

      • Мітки

      • ФайлІнструкція для здобувачів освіти до вибору дисципл...

      • URL (веб-посилання)Вибір дисциплін на 2025-2026 навчальний рік

      • URL (веб-посилання)Вибір дисциплін на 2024-2025 навчальний рік

      • ФорумНовини сайту

      • URL (веб-посилання)Інструкція - основи роботи з системою Moodle

      • URL (веб-посилання)ЦИВІЛЬНИЙ ЗАХИСТ

      • ТекаНормативна база СЕЗН

      • URL (веб-посилання)Відновлення пароля

      • ФайлПам’ятка для користувача системи Moodle

      • ФайлСистема оцінки курсу

      • Зворотний зв’язокОцінка якості курсу

    • Мої курси

    • Курси

      • Факультети, кафедри

        • Біологічний факультет

        • Економічний факультет

        • Журналістики факультет

        • Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю.М. По...

        • Іноземної філології факультет

        • Математичний факультет

        • Менеджменту факультет

        • Соціальної педагогіки та психології факультет

        • Соцiологiї та управлiння факультет

        • Факультет історії та міжнародних відносин

        • Факультет фізичного виховання, здоров'я та туризму

        • Філологічний факультет

          • Кафедра слов’янської філології

          • Кафедра українознавства

          • Кафедра української літератури

            • archive

            • Методика викладання української літератури (СО)

            • Інформаційні технології в гуманітарній освіті, пер...

            • Методика викладання української мови, СО

            • ПА: кваліфікаційна робота магістра

            • Курсова робота з "Історії української літератури" ...

            • Курсова робота з "Історії української літератури"

            • Міжкультурні комунікації

            • Актуальні питання навчання мовно-літературної осві...

            • Актуальні питання сучасної філології

            • Актуальні проблеми сучасного українського літерат...

            • Бестселер як феномен масової культури

            • Історія української літератури к.ХІХ-поч. ХХ ст. (...

              • Загальне

              • Форум

              • Змістовий модуль 1. Світоглядно-філософськи й есте...

              • Змістовий модуль 2. Провідні персоналії модернізму

              • Змістовий модуль 3. Модернізм як естетизм

              • Змістовий модуль 4. Модернізм: проблемно-тематична...

              • Самостійна робота

                • ЗавданняСамостійна робота 1. Модернізм: напрями, течії, шк...

                • ЗавданняСамостійна робота 2. Григорій Сковорода і дискурс ...

                • ЗавданняСамостійна робота 3. Драматургія Лесі Українки.

                • ЗавданняСамостійна робота 4. Новелістика О. Кобилянської.

                • ЗавданняСамостійна робота 5. М. Вороний: життя і творчість.

                • ЗавданняСамостійна робота 6. М. Євшан: життя і творчість.

                • ЗавданняСамостійна робота 7. Архип Тесленко

                • ЗавданняСамостійна робота 8. Степан Васильченко

                • ЗавданняСамостійна робота 9. Новелістика Л.Мартовича і М.Ч...

                • ЗавданняСамостійна робота 10. Драматургія В. Винниченка.

                • ТекаГригорій Сковорода і дискурс модернізму

              • Підсумковий контроль

              • Неформальна / Інформальна освіта

          • Кафедра української мови

          • Практична підготовка філологічного факультету

          • Статистика Філологічного факультету

        • Юридичний факультет

      • Аспірантура

      • Науково-технічна позашкільна освіта

      • Підготовчі курси до ЗНО

      • Адміністративний розділ

      • Центр післядипломної освіти та професійних кваліфі...

      • Школа педагогічної майстерності

  • Закрити
    Переключити введення пошуку
  • Українська ‎(uk)‎
    • Русский ‎(ru)‎
    • Українська ‎(uk)‎
    • Deutsch ‎(de_old)‎
    • English ‎(de)‎
    • English ‎(en)‎
    • Español - Internacional ‎(es)‎
    • Français ‎(fr)‎
    • Italiano ‎(it)‎
    • Polski ‎(pl)‎
  • Вхід

Історія української літератури к.ХІХ-поч. ХХ ст. ( ...

Закрити
Переключити введення пошуку
Вибір дисциплін Згорнути Розгорнути
Вибір дисциплін Згорнути Розгорнути
Обрати дисципліни Статистика вибору дисциплін ВМУ Результати вибору дисциплін
  1. Головна
  2. Курси
  3. Факультети, кафедри
  4. Філологічний факультет
  5. Кафедра української літератури
  6. Історія української літератури к.ХІХ-поч. ХХ ст. (...
  7. Самостійна робота
  8. Самостійна робота 7. Архип Тесленко

Самостійна робота 7. Архип Тесленко

Умови завершення

Тема 22. А. Тесленко: життя і творчість.

Біографія та формування світогляду. Соціальний стан: як бідність, селянське походження та важкі життєві обставини вплинули на долю й творчість А. Тесленка. Тематика та проблематика творчості. Соціальна несправедливість як центральна тема новел А. Тесленка. Проблема освіти та культурного розвитку селян у новелах і оповіданнях. Жіноча доля в новелах А. Тесленка: приниження, боротьба, страждання. Реалізм у художній манері письменника: специфіка психологізму. Мова та стиль А. Тесленка. Повість «Страчене життя»: конфлікт, ідейне навантаження, соціальна критика. «Чорне яблуко» С. Процюка – роман про долю письменника. А. Тесленко й В. Винниченко: специфіка інтерпретації соціальних конфліктів. А. Тесленко і В. Стефаника: стильові дихотомії.

Оповідання «За пашпортом», «Хуторяночка», «Радощі», «Наука», «Школяр» (1906): життя українського селянства. Автобіографізм оповідань «Немає матусі», «Поганяй до ями!» (1910), «Що б з мене було» (1911), «На чужині», «В тюрмі» (1910). Антиклерикальна тема в оповіданнях «Любов до ближнього», «У схимника» (1906).

Завдання:

  1. Опрацювати основні біографічні відомості про А. Тесленка, звернувши увагу на:
    • селянське походження та умови дитинства;
    • бідність, нестабільність і соціальну нерівність як фактори формування світогляду;
    • переслідування, критичний стан здоров’я, умови, що спричинили трагічну долю;
    • участь у громадсько-культурному житті.
  2. Прочитати оповідання з тематичних груп:
    • соціальні новели: «За пашпортом», «Хуторяночка», «Радощі», «Наука», «Школяр»;
    • автобіографічні твори: «Немає матусі», «Поганяй до ями!», «Що б з мене було», «На чужині», «В тюрмі»;
    • антиклерикальні оповідання: «Любов до ближнього», «У схимника».
    • повість «Страчене життя».
  3. Підготувати аналітичний конспект, у якому висвітлити:
    • провідні теми творчості: соціальна несправедливість, становище бідних селян, руйнування людських доль, проблема освіти;
    • жіноча доля у зображенні Тесленка: приниження, безправність, внутрішня стійкість;
    • психологізм та реалізм прози;
    • особливості мови: діалектні елементи, експресивність, лаконізм, точність соціального портретування;
    • виразні моральні та світоглядні акценти автора.
  4. Коротко проаналізувати один із аспектів на вибір:
    • конфлікт і соціальна проблематика у «Страченому житті»;
    • автобіографічність як художній прийом;
    • антиклерикальна традиція та критика релігійної догматики;
    • мікропсихологічні деталі в зображенні селянина;
    • паралелі й дихотомії ( аналогії з новелістикою В.Стефаника і В.Винниченка):
  5. Сформулювати 3–5 висновків, у яких узагальнити:
    • роль Тесленка в українській новелістичній традиції;
    • специфіку його реалізму;
    • новаторські риси образотворення та соціальної критики.

 

Попередня секція
Самостійна робота 6. М. Євшан: життя і творчість.
Наступна секція
Самостійна робота 8. Степан Васильченко
Підсумок збереження даних
Завантажте мобільний додаток