Перейти до головного вмісту

Блоки

Пропустити Навігація

Навігація

  • Інформаційна панель

    • Домашня сторінка

    • Сторінки сайту

      • Мої курси

      • Мітки

      • ФайлІнструкція для здобувачів освіти до вибору дисципл...

      • URL (веб-посилання)Вибір дисциплін на 2025-2026 навчальний рік

      • URL (веб-посилання)Вибір дисциплін на 2024-2025 навчальний рік

      • ФорумНовини сайту

      • URL (веб-посилання)Інструкція - основи роботи з системою Moodle

      • URL (веб-посилання)ЦИВІЛЬНИЙ ЗАХИСТ

      • ТекаНормативна база СЕЗН

      • URL (веб-посилання)Відновлення пароля

      • ФайлПам’ятка для користувача системи Moodle

      • ФайлСистема оцінки курсу

      • Зворотний зв’язокОцінка якості курсу

    • Мої курси

    • Курси

      • Факультети, кафедри

        • Біологічний факультет

        • Економічний факультет

        • Журналістики факультет

        • Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю.М. По...

        • Іноземної філології факультет

        • Математичний факультет

        • Менеджменту факультет

        • Соціальної педагогіки та психології факультет

        • Соцiологiї та управлiння факультет

        • Факультет історії та міжнародних відносин

        • Факультет фізичного виховання, здоров'я та туризму

        • Філологічний факультет

          • Кафедра слов’янської філології

          • Кафедра українознавства

          • Кафедра української літератури

            • archive

            • Методика викладання української літератури (СО)

            • Інформаційні технології в гуманітарній освіті, пер...

            • Методика викладання української мови, СО

            • ПА: кваліфікаційна робота магістра

            • Курсова робота з "Історії української літератури" ...

            • Курсова робота з "Історії української літератури"

            • Міжкультурні комунікації

            • Актуальні питання навчання мовно-літературної осві...

            • Актуальні питання сучасної філології

            • Актуальні проблеми сучасного українського літерат...

            • Бестселер як феномен масової культури

            • Історія української літератури к.ХІХ-поч. ХХ ст. (...

              • Загальне

              • Форум

              • Змістовий модуль 1. Світоглядно-філософськи й есте...

              • Змістовий модуль 2. Провідні персоналії модернізму

              • Змістовий модуль 3. Модернізм як естетизм

              • Змістовий модуль 4. Модернізм: проблемно-тематична...

              • Самостійна робота

                • ЗавданняСамостійна робота 1. Модернізм: напрями, течії, шк...

                • ЗавданняСамостійна робота 2. Григорій Сковорода і дискурс ...

                • ЗавданняСамостійна робота 3. Драматургія Лесі Українки.

                • ЗавданняСамостійна робота 4. Новелістика О. Кобилянської.

                • ЗавданняСамостійна робота 5. М. Вороний: життя і творчість.

                • ЗавданняСамостійна робота 6. М. Євшан: життя і творчість.

                • ЗавданняСамостійна робота 7. Архип Тесленко

                • ЗавданняСамостійна робота 8. Степан Васильченко

                • ЗавданняСамостійна робота 9. Новелістика Л.Мартовича і М.Ч...

                • ЗавданняСамостійна робота 10. Драматургія В. Винниченка.

                • ТекаГригорій Сковорода і дискурс модернізму

              • Підсумковий контроль

              • Неформальна / Інформальна освіта

          • Кафедра української мови

          • Практична підготовка філологічного факультету

          • Статистика Філологічного факультету

        • Юридичний факультет

      • Аспірантура

      • Науково-технічна позашкільна освіта

      • Підготовчі курси до ЗНО

      • Адміністративний розділ

      • Центр післядипломної освіти та професійних кваліфі...

      • Школа педагогічної майстерності

  • Закрити
    Переключити введення пошуку
  • Українська ‎(uk)‎
    • Русский ‎(ru)‎
    • Українська ‎(uk)‎
    • Deutsch ‎(de_old)‎
    • English ‎(de)‎
    • English ‎(en)‎
    • Español - Internacional ‎(es)‎
    • Français ‎(fr)‎
    • Italiano ‎(it)‎
    • Polski ‎(pl)‎
  • Вхід

Історія української літератури к.ХІХ-поч. ХХ ст. ( ...

Закрити
Переключити введення пошуку
Вибір дисциплін Згорнути Розгорнути
Вибір дисциплін Згорнути Розгорнути
Обрати дисципліни Статистика вибору дисциплін ВМУ Результати вибору дисциплін
  1. Головна
  2. Курси
  3. Факультети, кафедри
  4. Філологічний факультет
  5. Кафедра української літератури
  6. Історія української літератури к.ХІХ-поч. ХХ ст. (...
  7. Самостійна робота
  8. Самостійна робота 9. Новелістика Л.Мартовича і М.Ч...

Самостійна робота 9. Новелістика Л.Мартовича і М.Черемшини

Умови завершення

Тема 21. Новелістика Л.Мартовича і М.Черемшини

Лесь Мартович: іронічна етика й сатира соціальної деградації. Тематичний спектр новелістики: село в стані духовного розкладу, влада бюрократії, занепад інтелігенції, знецінення праці й моралі. Жанрові моделі. Твори «Мужицька смерть», «За межу», «Лумера», «Ось поси моє!», «Стрибожий дарунок», «Хитрий Панько», «Іван Рило», «Винайдений рукопис про руський край», повість «Забобон».

Марко Черемшина: «етнографічна метафізика». Покутський діалект, орнаментальність, ритм народної пісні, метафорика природи. «Карби», «Святий Николай у гарті», «Село вигибає», «Парасочка. Гуцульські новелі».

 

Завдання:

  1. Опрацювати короткі відомості про авторів:
    • Лесь Мартович: світогляд, громадська позиція, етика, критика соціальної деградації;
    • Марко Черемшина: «етнографічна метафізика», роль народної культури, діалект, гуцульський фольклор, фольклоризм прози.
  2. Прочитати твори кожного автора:
    • Лесь Мартович (сатиричні, соціально-критичні твори):
      «Мужицька смерть», «За межу», «Лумера», «Ось поси моє!», «Стрибожий дарунок», «Хитрий Панько», «Іван Рило», «Винайдений рукопис про руський край», повість «Забобон»;
    • Марко Черемшина (етнографічно-поетичні новели):
      цикл «Карби», «Святий Николай у гарті», «Село вигибає», «Парасочка. Гуцульські новелі».
  3. Підготувати аналітичний конспект, у якому коротко висвітлити:
    • Стиль Л. Мартовича:
      • сатира як етичний інструмент;
      • зображення соціальної деградації села;
      • викриття влади, бюрократії, псевдоінтелігенції;
      • жанрові моделі: новела-анекдот, трагікомічна новела, соціальна сатира;
      • особливості мови.
    • Стиль М. Черемшини:
      • «орнаментальна» манера письма, діалектність, образотворча синестезія;
      • метафізика природи, фольклорні мотиви, ритм народної пісні;
      • національно-культурні коди гуцульського світу;
      • концепти «гуцульського еросу»;
      • композиційні особливості новел.
  4. Сформулювати 3–5 висновків, зокрема про:
    • внесок обох письменників у розвиток української новели;
    • значення сатири Л. Мартовича та етнографічно-символічної поетики М. Черемшини;
    • соціальний і культурний контекст їхньої творчості;
    • способи сучасного прочитання цих текстів.
Попередня секція
Самостійна робота 8. Степан Васильченко
Наступна секція
Самостійна робота 10. Драматургія В. Винниченка.
Підсумок збереження даних
Завантажте мобільний додаток