Перейти до головного вмісту

Блоки

Пропустити Навігація

Навігація

  • Інформаційна панель

    • Домашня сторінка

    • Сторінки сайту

      • Мої курси

      • Мітки

      • ФайлІнструкція для здобувачів освіти до вибору дисципл...

      • URL (веб-посилання)Вибір дисциплін на 2025-2026 навчальний рік

      • URL (веб-посилання)Вибір дисциплін на 2024-2025 навчальний рік

      • ФорумНовини сайту

      • URL (веб-посилання)Інструкція - основи роботи з системою Moodle

      • URL (веб-посилання)ЦИВІЛЬНИЙ ЗАХИСТ

      • ТекаНормативна база СЕЗН

      • URL (веб-посилання)Відновлення пароля

      • ФайлПам’ятка для користувача системи Moodle

      • ФайлСистема оцінки курсу

      • Зворотний зв’язокОцінка якості курсу

    • Мої курси

    • Курси

      • Факультети, кафедри

        • Біологічний факультет

        • Економічний факультет

        • Журналістики факультет

        • Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю.М. По...

        • Іноземної філології факультет

        • Математичний факультет

        • Менеджменту факультет

        • Соціальної педагогіки та психології факультет

        • Соцiологiї та управлiння факультет

        • Факультет історії та міжнародних відносин

        • Факультет фізичного виховання, здоров'я та туризму

        • Філологічний факультет

          • Кафедра слов’янської філології

          • Кафедра українознавства

          • Кафедра української літератури

            • archive

            • Методика викладання української літератури (СО)

            • Інформаційні технології в гуманітарній освіті, пер...

            • Методика викладання української мови, СО

            • ПА: кваліфікаційна робота магістра

            • Курсова робота з "Історії української літератури" ...

            • Курсова робота з "Історії української літератури"

            • Міжкультурні комунікації

            • Актуальні питання навчання мовно-літературної осві...

            • Актуальні питання сучасної філології

            • Актуальні проблеми сучасного українського літерат...

            • Бестселер як феномен масової культури

            • Історія української літератури к.ХІХ-поч. ХХ ст. (...

              • Загальне

              • Форум

              • Змістовий модуль 1. Світоглядно-філософськи й есте...

              • Змістовий модуль 2. Провідні персоналії модернізму

              • Змістовий модуль 3. Модернізм як естетизм

              • Змістовий модуль 4. Модернізм: проблемно-тематична...

              • Самостійна робота

                • ЗавданняСамостійна робота 1. Модернізм: напрями, течії, шк...

                • ЗавданняСамостійна робота 2. Григорій Сковорода і дискурс ...

                • ЗавданняСамостійна робота 3. Драматургія Лесі Українки.

                • ЗавданняСамостійна робота 4. Новелістика О. Кобилянської.

                • ЗавданняСамостійна робота 5. М. Вороний: життя і творчість.

                • ЗавданняСамостійна робота 6. М. Євшан: життя і творчість.

                • ЗавданняСамостійна робота 7. Архип Тесленко

                • ЗавданняСамостійна робота 8. Степан Васильченко

                • ЗавданняСамостійна робота 9. Новелістика Л.Мартовича і М.Ч...

                • ЗавданняСамостійна робота 10. Драматургія В. Винниченка.

                • ТекаГригорій Сковорода і дискурс модернізму

              • Підсумковий контроль

              • Неформальна / Інформальна освіта

          • Кафедра української мови

          • Практична підготовка філологічного факультету

          • Статистика Філологічного факультету

        • Юридичний факультет

      • Аспірантура

      • Науково-технічна позашкільна освіта

      • Підготовчі курси до ЗНО

      • Адміністративний розділ

      • Центр післядипломної освіти та професійних кваліфі...

      • Школа педагогічної майстерності

  • Закрити
    Переключити введення пошуку
  • Українська ‎(uk)‎
    • Русский ‎(ru)‎
    • Українська ‎(uk)‎
    • Deutsch ‎(de_old)‎
    • English ‎(de)‎
    • English ‎(en)‎
    • Español - Internacional ‎(es)‎
    • Français ‎(fr)‎
    • Italiano ‎(it)‎
    • Polski ‎(pl)‎
  • Вхід

Історія української літератури к.ХІХ-поч. ХХ ст. ( ...

Закрити
Переключити введення пошуку
Вибір дисциплін Згорнути Розгорнути
Вибір дисциплін Згорнути Розгорнути
Обрати дисципліни Статистика вибору дисциплін ВМУ Результати вибору дисциплін
  1. Головна
  2. Курси
  3. Факультети, кафедри
  4. Філологічний факультет
  5. Кафедра української літератури
  6. Історія української літератури к.ХІХ-поч. ХХ ст. (...
  7. Самостійна робота
  8. Самостійна робота 1. Модернізм: напрями, течії, шк...

Самостійна робота 1. Модернізм: напрями, течії, школи.

Умови завершення

Тема 2. Модернізм: напрями, течії, школи.

Стильові опозиції й дифузія (реалізм, натуралізм, імперсіонізм, експресіонізм, неоромантизм, сюрреалізм). Перевага інтуїтивного, ірраціонального начала над раціональним. Модернізм як естетизм. Декаданс-авангардизм-модернізм: співвідношення понять.

1. Теоретичний блок (опрацювати й законспектувати)

1.1. Основні риси модернізму:

  • розрив із традицією реалізму;
  • інтерес до духовного досвіду, індивідуальної свідомості;
  • інтуїтивізм, ірраціоналізм, пріоритет форми;
  • ідея мистецтва як автономної цінності (естетизм).

1.2. Провідні стильові напрями модернізму:

  • імпресіонізм (миттєвість відчуття, суб’єктивність образу);
  • експресіонізм (напруженість почуття, гіперболізація форми, крик душі);
  • неоромантизм (образ сильного героя, пошук ідеалу, символізація);
  • символізм (міфотворчість, багатошаровість образу, музикальність);
  • сюрреалізм (автоматичне письмо, сновидні образи);
  • «чисте мистецтво» і декаданс;
  • модернізм у порівнянні з авангардизмом та постмодернізмом, метамодерні імплікації

1.3. Стильові опозиції та дифузія стилів:

  • імпресіонізм ↔ експресіонізм;
  • реалізм ↔ модернізм (модернізація реалістичної поетики);
  • декаданс ↔ авангардизм;
  • неоромантизм ↔ символізм;
  • синкретизм стилів у творчості окремих авторів.

1.4. Декаданс, авангардизм, модернізм: порівняння й відмінності.

  • Декаданс як естетика «кінця століття», мотив занепаду, естетство.
  • Авангардизм як радикальна інновація, руйнування традицій.

2. Практичний блок (аналітичні завдання)

Виконати 2–3 завдання на вибір.

Завдання 1. Аналітична таблиця «Стильові напрями модернізму»

Створити таблицю з такими колонками:

| Напрям | Провідні риси | Представники європейські | Українські письменники | Приклади творів | Прийоми й домінанти стилю |

Завдання 2. Модернізм і реалізм: межі та взаємодія

На матеріалі 1–2 українських творів кінця XIX – початку XX ст. (на вибір) показати, як у межах реалістичної традиції з’являються модерністські риси.
Можливі автори: О. Кобилянська, В. Стефаник, М. Коцюбинський, Г. Хоткевич.

Завдання 3. «Декаданс – авангардизм – модернізм»: мапа понять

Створити концептуальну карту, де візуалізувати:

  • ключові характеристики кожного явища;
  • спільні та відмінні риси;
  • взаємовпливи;
  • терміни-перехрестя (символ, форма, криза суб’єкта, естетизм, експеримент).

3. Робота з термінами

Опрацювати й записати визначення (власними словами):

  1. модернізм
  2. імпресіонізм
  3. експресіонізм
  4. символізм
  5. авангардизм
  6. декаданс
  7. неоромантизм
  8. естетизм
  9. ірраціоналізм
  10. стильова дифузія

Бажано додати по 1 прикладу з української літератури до кожного терміна.

4. Контрольні питання для самоперевірки

  1. Чому модернізм став відповіддю на кризу раціоналізму?
  2. Які риси споріднюють і розмежовують декаданс і символізм?
  3. У чому полягає специфіка українського модернізму?
  4. Чим імпресіонізм відрізняється від експресіонізму?
  5. Як сюрреалізм інтерпретує процес творчості?
  6. Чому модернізм не є однорідною естетичною течією?
  7. Які форми дифузії стилів домінують у літературі початку ХХ ст.?
Попередня секція
Модуль 4. Тест.
Наступна секція
Самостійна робота 2. Григорій Сковорода і дискурс модернізму.
Підсумок збереження даних
Завантажте мобільний додаток