Salta al contenido principal

Bloques

Salta Navegación

Navegación

  • Área personal

    • Página principal del sitio

    • Páginas del sitio

      • Mis cursos

      • Marcas

      • ArchivoІнструкція для здобувачів освіти до вибору дисципл...

      • URLВибір дисциплін на 2025-2026 навчальний рік

      • URLВибір дисциплін на 2024-2025 навчальний рік

      • ForoНовини сайту

      • URLІнструкція - основи роботи з системою Moodle

      • URLЦИВІЛЬНИЙ ЗАХИСТ

      • CarpetaНормативна база СЕЗН

      • URLВідновлення пароля

      • ArchivoПам’ятка для користувача системи Moodle

      • ArchivoСистема оцінки курсу

      • EncuestaОцінка якості курсу

    • Mis cursos

    • Cursos

      • Факультети, кафедри

        • Біологічний факультет

        • Економічний факультет

        • Журналістики факультет

        • Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю.М. По...

        • Іноземної філології факультет

        • Математичний факультет

        • Менеджменту факультет

        • Соціальної педагогіки та психології факультет

        • Соцiологiї та управлiння факультет

        • Факультет історії та міжнародних відносин

        • Факультет фізичного виховання, здоров'я та туризму

        • Філологічний факультет

          • Кафедра слов’янської філології

          • Кафедра українознавства

          • Кафедра української літератури

            • archive

            • Методика викладання української літератури (СО)

            • Інформаційні технології в гуманітарній освіті, пер...

            • Методика викладання української мови, СО

            • ПА: кваліфікаційна робота магістра

            • Курсова робота з "Історії української літератури" ...

            • Курсова робота з "Історії української літератури"

            • Міжкультурні комунікації

            • Актуальні питання навчання мовно-літературної осві...

            • Актуальні питання сучасної філології

            • Актуальні проблеми сучасного українського літерат...

            • Бестселер як феномен масової культури

            • Історія української літератури к.ХІХ-поч. ХХ ст. (...

              • General

              • Форум

              • Змістовий модуль 1. Світоглядно-філософськи й есте...

              • Змістовий модуль 2. Провідні персоналії модернізму

              • Змістовий модуль 3. Модернізм як естетизм

              • Змістовий модуль 4. Модернізм: проблемно-тематична...

              • Самостійна робота

                • TareaСамостійна робота 1. Модернізм: напрями, течії, шк...

                • TareaСамостійна робота 2. Григорій Сковорода і дискурс ...

                • TareaСамостійна робота 3. Драматургія Лесі Українки.

                • TareaСамостійна робота 4. Новелістика О. Кобилянської.

                • TareaСамостійна робота 5. М. Вороний: життя і творчість.

                • TareaСамостійна робота 6. М. Євшан: життя і творчість.

                • TareaСамостійна робота 7. Архип Тесленко

                • TareaСамостійна робота 8. Степан Васильченко

                • TareaСамостійна робота 9. Новелістика Л.Мартовича і М.Ч...

                • TareaСамостійна робота 10. Драматургія В. Винниченка.

                • CarpetaГригорій Сковорода і дискурс модернізму

              • Підсумковий контроль

              • Неформальна / Інформальна освіта

          • Кафедра української мови

          • Практична підготовка філологічного факультету

          • Статистика Філологічного факультету

        • Юридичний факультет

      • Аспірантура

      • Науково-технічна позашкільна освіта

      • Підготовчі курси до ЗНО

      • Адміністративний розділ

      • Центр післядипломної освіти та професійних кваліфі...

      • Школа педагогічної майстерності

  • Cerrar
    Selector de búsqueda de entrada
  • Español - Internacional ‎(es)‎
    • Русский ‎(ru)‎
    • Українська ‎(uk)‎
    • Deutsch ‎(de_old)‎
    • English ‎(de)‎
    • English ‎(en)‎
    • Español - Internacional ‎(es)‎
    • Français ‎(fr)‎
    • Italiano ‎(it)‎
    • Polski ‎(pl)‎
  • Entrar

Історія української літератури к.ХІХ-поч. ХХ ст. ( ...

Cerrar
Selector de búsqueda de entrada
Вибір дисциплін Colapsar Expandir
Вибір дисциплін Colapsar Expandir
Обрати дисципліни Статистика вибору дисциплін ВМУ Результати вибору дисциплін
  1. Inicio
  2. Cursos
  3. Факультети, кафедри
  4. Філологічний факультет
  5. Кафедра української літератури
  6. Історія української літератури к.ХІХ-поч. ХХ ст. (...
  7. Самостійна робота
  8. Самостійна робота 9. Новелістика Л.Мартовича і М.Ч...

Самостійна робота 9. Новелістика Л.Мартовича і М.Черемшини

Requisitos de finalización

Тема 21. Новелістика Л.Мартовича і М.Черемшини

Лесь Мартович: іронічна етика й сатира соціальної деградації. Тематичний спектр новелістики: село в стані духовного розкладу, влада бюрократії, занепад інтелігенції, знецінення праці й моралі. Жанрові моделі. Твори «Мужицька смерть», «За межу», «Лумера», «Ось поси моє!», «Стрибожий дарунок», «Хитрий Панько», «Іван Рило», «Винайдений рукопис про руський край», повість «Забобон».

Марко Черемшина: «етнографічна метафізика». Покутський діалект, орнаментальність, ритм народної пісні, метафорика природи. «Карби», «Святий Николай у гарті», «Село вигибає», «Парасочка. Гуцульські новелі».

 

Завдання:

  1. Опрацювати короткі відомості про авторів:
    • Лесь Мартович: світогляд, громадська позиція, етика, критика соціальної деградації;
    • Марко Черемшина: «етнографічна метафізика», роль народної культури, діалект, гуцульський фольклор, фольклоризм прози.
  2. Прочитати твори кожного автора:
    • Лесь Мартович (сатиричні, соціально-критичні твори):
      «Мужицька смерть», «За межу», «Лумера», «Ось поси моє!», «Стрибожий дарунок», «Хитрий Панько», «Іван Рило», «Винайдений рукопис про руський край», повість «Забобон»;
    • Марко Черемшина (етнографічно-поетичні новели):
      цикл «Карби», «Святий Николай у гарті», «Село вигибає», «Парасочка. Гуцульські новелі».
  3. Підготувати аналітичний конспект, у якому коротко висвітлити:
    • Стиль Л. Мартовича:
      • сатира як етичний інструмент;
      • зображення соціальної деградації села;
      • викриття влади, бюрократії, псевдоінтелігенції;
      • жанрові моделі: новела-анекдот, трагікомічна новела, соціальна сатира;
      • особливості мови.
    • Стиль М. Черемшини:
      • «орнаментальна» манера письма, діалектність, образотворча синестезія;
      • метафізика природи, фольклорні мотиви, ритм народної пісні;
      • національно-культурні коди гуцульського світу;
      • концепти «гуцульського еросу»;
      • композиційні особливості новел.
  4. Сформулювати 3–5 висновків, зокрема про:
    • внесок обох письменників у розвиток української новели;
    • значення сатири Л. Мартовича та етнографічно-символічної поетики М. Черемшини;
    • соціальний і культурний контекст їхньої творчості;
    • способи сучасного прочитання цих текстів.
Actividad previa
Самостійна робота 8. Степан Васильченко
Próxima actividad
Самостійна робота 10. Драматургія В. Винниченка.
Resumen de retención de datos
Descargar la app para dispositivos móviles