Allgemeines
Мета та завдання навчальної
дисципліни
Метою викладання навчальної дисципліні «Хімія харчових добавок » є сформувати уявлення
про класифікацію, фізико-хімічні, функціонально-технологічні, споживчі
властивості харчових добавок, методи їх контролю та гігієнічного
регламентування.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Хімія харчових добавок» є
- навчити студентів оцінювати функціонально-технологічні, споживчи властивості та безпечність харчових добавок;
- забезпечити студентів комплексом знань, практичних вмінь та навичок, необхідних у майбутній професійній діяльності.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен:
знати:
- класифікацію, маркування та функціональну роль харчових добавок;
- закони та нормативні документи, що регламентують використання та норми харчових добавок в Україні та світі;
- фізико-хімічні методи визначення вмісту харчових добавок і вітамінів в продуктах харчування.
вміти:
- визначати харчові добавки і вітаміни за маркуванням в харчових продуктах;
- оцінювати технологічну, споживчу цінність та безпечність харчових добавок;
- оптимізувати вибір методики визначення вмісту добавок і вітамінів в продуктах харчування.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні досягти таких компетентностей:
v Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями (ЗК 2).
v Здатність працювати у команді (ЗК 3).
v Здатність до адаптації та дії в новій ситуації (ЗК 4).
v Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій (ЗК 5).
v Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами інших галузей знань / видів економічної діяльності) (ЗК 7).
v Здатність діяти на основі етичних міркувань (ЗК 8).
v Прагнення до збереження навколишнього середовища (ЗК 9).
v Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел (ЗК 10).
v Здатність бути критичним та самокритичним (ЗК 11).
v Відкритість до застосування хімічних знань та вмінь в широкому діапазоні майбутніх місць роботи та в повсякденному житті (ЗК 14).
v Здатність здійснювати математичні розрахунки, оцінку та аналіз помилок, правильно використовувати одиниці та способи представлення даних (ЗК 15).
v Навички до представлення комплексних даних усно та письмово (ЗК 16).
v Дотримуватись етичних принципів у професійній діяльності та з погляду розуміння можливого впливу досягнень з хімії на усі сфери життя (ЗК 17).
v Здатність застосовувати знання і розуміння математики та природничих наук для вирішення якісних та кількісних проблем у хімії (СК 1).
v Здатність розпізнавати і аналізувати проблеми, застосовувати обгрунтовані методи вирішення проблем, приймати обгрунтовані рішення в області хімії (СК 2).
v Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт, виходячи із вимог хімічної метрології та професійних стандартів у галузі хімії (СК 3).
v Здатність застосовувати сучасні методи аналізу даних (СК 5).
v Здатність оцінювати ризики (СК 6).
v Здатність здійснювати типові хімічні лабораторні дослідження (СК 7).
v Здатність здійснювати кількісні вимірювання фізико-хімічних величин, описувати, аналізувати і критично оцінювати експериментальні дані (СК 8).
v Здатність використовувати стандартне хімічне обладнання (СК 9).
v Здатність до опановування нових областей хімії шляхом самостійного навчання (СК 10).
v Здатність формулювати етичні та соціальні проблеми, які стоять перед хімією, та здатність застосовувати етичні стандарти досліджень і професійної діяльності в галузі хімії ( наукова доброчесність) (СК 11).
v Розуміння ключових хімічних понять, основних фактів, концепцій, принципів і теорій, що стосуються природничих наук та наук про життя і землю, для забезпечення можливості в подальшому глибоко розуміти спеціалізовані області хімії (СК 12).
v Вміння застосовувати знання і розуміння для вирішення якісних та кількісних проблем відомої природи (СК 13).
v Навички в практичному застосуванні теоретичних відомостей (СК 14).
Міждисциплінарні зв’язки. Знання, отримані студентами з дисципліни «Хімія харчових добавок» дозволяють закріпити знання з дисциплін: «Неорганічна хімія», «Аналітична хімія», «Органічна хімія», «Біохімія», «Техніка експерименту». Все це дозволяє в процесі навчання забезпечити студентів комплексом знань, практичних вмінь та навичок, необхідних у майбутній їх професійній діяльності.