Хімічні фактори забруднення навколишнього середовища
Метою викладання навчальної дисципліни «Хімічні фактори забруднення навколишнього середовища» є формування у студентів теоретичних знань та практичних навичок, необхідних для роботи на промислових виробництвах, зокрема хімічної промисловості, що здійснюють викиди в атмосферу, скиди у водотоки та водойми речовин, які забруднюють навколишнє середовище.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Хімічні фактори забруднення навколишнього середовища є здобуття знань щодо хімічних факторів забруднення довкілля, формування стійкого вміння і навичок розв’язування технологічних завдань.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати:
· класифікацію забруднень довкілля;
· об’єкти забруднення;
· законодавчі та нормативно-правові акти у галузі охорони довкілля;
· види моніторингу навколишнього середовища;
· основні викиди хімічної промисловості;
· види іонізуючого випромінювання;
· види бойових отруйних речовин;
· хімічний склад викидів автотранспорту;
· характеристику речовин, що використовуються у навчальному процесі;
· правила техніки безпеки при роботи з речовинами, які застосовуються в навчальному процесі.
вміти:
· перераховувати законодавчі та нормативно-правові акти у галузі охорони довкілля;
· розрізняти основні галузі хімічної промисловості;
· характеризувати основні викиди хімічної промисловості;
· застосовувати принципи моніторингу хімічного забруднення навколишнього середовища;
· розуміти фактори впливу хімічних речовин на довкілля;
· на підставі аналізу стану гідросфери, атмосфери та ґрунтового покриву оцінювати їх екологічний стан та пропонувати рекомендації щодо оптимізації довкілля;
· на основі стандартизованих методик здійснювати визначення концентрації забруднювальних хімічних речовин;
· застосовувати набуті в попередній фаховій підготовці знання для розуміння фізико-хімічних основ безпеки хімічних технологій.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні досягти таких компетентностей:
· здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями (ЗК 2);
· прагнення до збереження навколишнього середовища (ЗК 9);
· здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел (ЗК 10);
· здатність оцінювати ризики (СК 6);
· здатність здійснювати типові хімічні лабораторні дослідження (СК 7);
· здатність здійснювати кількісні вимірювання фізико-хімічних величин, описувати аналізувати і критично оцінювати експериментальні дані (СК 8);
· здатність використовувати стандартне хімічне обладнання (СК 9);
· розуміння ключових хімічних понять, основних фактів, концепцій, принципів і теорій, що стосуються природничих наук та наук про життя і землю, для забезпечення можливості в подальшому глибоко розуміти спеціалізовані області хімії (СК 12).
ЕКОЛОГІЯ І ОРГАНІЗАЦІЯ ПРИРОДООХОРОННОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Шматько В.Г.
Нікітін Ю.В.
Техноекологія. Джерела забруднення і захист навколишнього середовища, С.В. Зубик