Структура за темами

  • Хімічні фактори забруднення навколишнього середовища

    Метою викладання навчальної дисципліни «Хімічні фактори забруднення навколишнього середовища» є формування у студентів теоретичних знань та практичних навичок, необхідних для роботи на промислових виробництвах, зокрема хімічної промисловості, що здійснюють викиди в атмосферу, скиди у водотоки та водойми речовин, які забруднюють навколишнє середовище.

    Основними завданнями вивчення дисципліни «Хімічні фактори забруднення навколишнього середовища є здобуття знань щодо хімічних факторів забруднення довкілля, формування стійкого вміння і навичок розв’язування технологічних завдань.

    У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати:

    ·   класифікацію забруднень довкілля;

    ·   об’єкти забруднення;

    ·   законодавчі та нормативно-правові акти у галузі охорони довкілля;

    ·   види моніторингу навколишнього середовища;

    ·   основні викиди хімічної промисловості;

    ·   види іонізуючого випромінювання;

    ·   види бойових отруйних речовин;

    ·   хімічний склад викидів автотранспорту;

    ·   характеристику речовин, що використовуються у навчальному процесі;

    ·   правила техніки безпеки при роботи з речовинами, які застосовуються в навчальному процесі.

    вміти:

    ·        перераховувати законодавчі та нормативно-правові акти у галузі охорони довкілля;

    ·        розрізняти основні галузі хімічної промисловості;

    ·        характеризувати основні викиди хімічної промисловості;

    ·        застосовувати принципи моніторингу хімічного забруднення навколишнього середовища;

    ·        розуміти фактори впливу хімічних речовин на довкілля;

    ·        на підставі аналізу стану гідросфери, атмосфери та ґрунтового покриву оцінювати їх екологічний стан та пропонувати рекомендації щодо оптимізації довкілля;

    ·        на основі стандартизованих методик здійснювати визначення концентрації забруднювальних хімічних речовин;

    ·        застосовувати набуті в попередній фаховій підготовці знання для розуміння фізико-хімічних основ безпеки хімічних технологій.

    Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні досягти таких компетентностей:

    ·        здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями (ЗК 2);

    ·        прагнення до збереження навколишнього середовища (ЗК 9);

    ·        здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел (ЗК 10);

    ·        здатність оцінювати ризики (СК 6);

    ·        здатність здійснювати типові хімічні лабораторні дослідження (СК 7);

    ·        здатність здійснювати кількісні вимірювання фізико-хімічних величин, описувати аналізувати і критично оцінювати експериментальні дані (СК 8);

    ·        здатність використовувати стандартне хімічне обладнання (СК 9);

    ·        розуміння ключових хімічних понять, основних фактів, концепцій, принципів і теорій, що стосуються  природничих  наук  та    наук  про  життя  і  землю,  для забезпечення можливості в подальшому глибоко розуміти спеціалізовані області хімії (СК 12).

  • Індивідуальне завдання