Практичне завдання 4

Підготувати матеріали лекцій Тема 2.2. Основні механізми усного мовлення та 2.3. Класифікація порушень мовлення.


План заняття: 

1. Дискусія на тему "Яку класифікацію порушень мовлення Ви вважаєте кращою та для чого?"

Мета дискусії:

  • Виявити рівень обізнаності студентів з різними класифікаціями порушень мовлення.
  • Сформувати у студентів критичне мислення щодо підходів до класифікації та їхнього практичного застосування.
  • Заохотити до аналізу переваг та недоліків різних класифікацій з огляду на логопедичну практику.

План проведення дискусії:

  1. Вступне слово викладача (5 хвилин):

    • Коротко поясніть, що існує кілька підходів до класифікації порушень мовлення (наприклад, за етіологією, механізмами порушень, клінічними проявами).
    • Запропонуйте студентам пригадати відомі класифікації та підготуватися до обговорення їхніх переваг і недоліків.
  2. Запитання для обговорення:

    • Яку класифікацію порушень мовлення Ви вважаєте найкращою і чому?
    • Які критерії класифікації, на вашу думку, є найважливішими для ефективної діагностики та корекції порушень мовлення?
    • Чи є класифікація, яка краще підходить для конкретних типів порушень мовлення (наприклад, афазії або дизартрії)?
  3. Організація дискусії (10-15 хвилин):

    • Студенти мають можливість висловити свої думки щодо переваг і недоліків певної класифікації.
    • Викладач слідкує за обговоренням, задає уточнювальні  питання та спонукає студентів надавати приклади з практики.
  4. Підсумок дискусії (5 хвилин):

    • Викладач підсумовує думки студентів, підкреслює ключові моменти та звертає увагу на значення правильного вибору класифікації у логопедичній практиці.

Інтерактивні вправи (2 завдання, 4 бали)

Завдання 1: Інтерактивна вправа "Класифікація порушень мовлення"

  • Опис: Студенти працюють з інтерактивним завданням, створеним у Moodle або іншій платформі (наприклад, H5P). Вони мають класифікувати різні випадки порушень мовлення за критеріями, які обираються з запропонованих варіантів (етіологія, механізми, клінічні прояви).
  • Оцінювання: Завдання оцінюється за правильність класифікації та здатність пояснити свій вибір (2 бали).

Завдання 2: Інтерактивна вправа "Аналіз механізмів породження та сприймання мовлення"

  • Опис: Студенти виконують вправу, де вони повинні визначити, який механізм мовлення (дихальний, артикуляційний, слуховий) є порушеним у запропонованих прикладах. Завдання включає аудіо- або відеофрагменти, які студенти мають проаналізувати.
  • Оцінювання: Оцінка за здатність правильно визначити механізм та аргументувати свій вибір (2 бали).

Загальна оцінка

  • Дискусія: 1 бал
  • Інтерактивні вправи: 3 бали. Максимальний бал — 4 бали.