Практичне завдання 4
Підготувати матеріали лекцій Тема 2.2. Основні механізми усного мовлення та 2.3. Класифікація порушень мовлення.
План заняття:
1. Дискусія на тему "Яку класифікацію порушень мовлення Ви вважаєте кращою та для чого?"
Мета дискусії:
- Виявити рівень обізнаності студентів з різними класифікаціями порушень мовлення.
- Сформувати у студентів критичне мислення щодо підходів до класифікації та їхнього практичного застосування.
- Заохотити до аналізу переваг та недоліків різних класифікацій з огляду на логопедичну практику.
План проведення дискусії:
Вступне слово викладача (5 хвилин):
- Коротко поясніть, що існує кілька підходів до класифікації порушень мовлення (наприклад, за етіологією, механізмами порушень, клінічними проявами).
- Запропонуйте студентам пригадати відомі класифікації та підготуватися до обговорення їхніх переваг і недоліків.
Запитання для обговорення:
- Яку класифікацію порушень мовлення Ви вважаєте найкращою і чому?
- Які критерії класифікації, на вашу думку, є найважливішими для ефективної діагностики та корекції порушень мовлення?
- Чи є класифікація, яка краще підходить для конкретних типів порушень мовлення (наприклад, афазії або дизартрії)?
Організація дискусії (10-15 хвилин):
- Студенти мають можливість висловити свої думки щодо переваг і недоліків певної класифікації.
- Викладач слідкує за обговоренням, задає уточнювальні питання та спонукає студентів надавати приклади з практики.
Підсумок дискусії (5 хвилин):
- Викладач підсумовує думки студентів, підкреслює ключові моменти та звертає увагу на значення правильного вибору класифікації у логопедичній практиці.
Інтерактивні вправи (2 завдання, 4 бали)
Завдання 1: Інтерактивна вправа "Класифікація порушень мовлення"
- Опис: Студенти працюють з інтерактивним завданням, створеним у Moodle або іншій платформі (наприклад, H5P). Вони мають класифікувати різні випадки порушень мовлення за критеріями, які обираються з запропонованих варіантів (етіологія, механізми, клінічні прояви).
- Оцінювання: Завдання оцінюється за правильність класифікації та здатність пояснити свій вибір (2 бали).
Завдання 2: Інтерактивна вправа "Аналіз механізмів породження та сприймання мовлення"
- Опис: Студенти виконують вправу, де вони повинні визначити, який механізм мовлення (дихальний, артикуляційний, слуховий) є порушеним у запропонованих прикладах. Завдання включає аудіо- або відеофрагменти, які студенти мають проаналізувати.
- Оцінювання: Оцінка за здатність правильно визначити механізм та аргументувати свій вибір (2 бали).
Загальна оцінка
- Дискусія: 1 бал
- Інтерактивні вправи: 3 бали. Максимальний бал — 4 бали.