Skip to main content

Blocks

Skip Navigation

Navigation

  • Dashboard

    • Site home

    • Site pages

      • My courses

      • Tags

      • FileІнструкція для здобувачів освіти до вибору дисципл...

      • URLВибір дисциплін на 2025-2026 навчальний рік

      • URLВибір дисциплін на 2024-2025 навчальний рік

      • ForumНовини сайту

      • URLІнструкція - основи роботи з системою Moodle

      • URLЦИВІЛЬНИЙ ЗАХИСТ

      • FolderНормативна база СЕЗН

      • URLВідновлення пароля

      • FileПам’ятка для користувача системи Moodle

      • FileСистема оцінки курсу

      • FeedbackОцінка якості курсу

    • My courses

    • Courses

      • Факультети, кафедри

        • Біологічний факультет

        • Економічний факультет

        • Журналістики факультет

        • Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю.М. По...

        • Іноземної філології факультет

        • Математичний факультет

        • Менеджменту факультет

        • Соціальної педагогіки та психології факультет

        • Соцiологiї та управлiння факультет

        • Факультет історії та міжнародних відносин

        • Факультет фізичного виховання, здоров'я та туризму

        • Філологічний факультет

          • Кафедра слов’янської філології

          • Кафедра українознавства

          • Кафедра української літератури

            • archive

            • Методика викладання української літератури (СО)

            • Інформаційні технології в гуманітарній освіті, пер...

            • Методика викладання української мови, СО

            • ПА: кваліфікаційна робота магістра

            • Курсова робота з "Історії української літератури" ...

            • Курсова робота з "Історії української літератури"

            • Міжкультурні комунікації

            • Актуальні питання навчання мовно-літературної осві...

            • Актуальні питання сучасної філології

            • Актуальні проблеми сучасного українського літерат...

            • Бестселер як феномен масової культури

            • Історія української літератури 2-ї половини ХХ сто...

              • General

              • Форум

              • Змістовий модуль 1. УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА В ЕМІГРА...

              • Змістовний модуль 2. УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА ДОБИ ВІ...

              • Змістовний модуль 3. РУХ ШІСТДЕСЯТНИЦТВА

              • Змістовний модуль 4. ПРОЗОВІ ЕКСПЕРИМЕНТИ В УКРАЇН...

              • Самостійна робота

                • FolderМатеріали: Життя і творчість А.Малишка.

                • FolderМатеріали: Життя і творчість Л.Костенко.

                • FolderМатеріали: Інтимна й громадянська лірика шістдесят...

                • FolderМатеріали: Химерна проза.

                • FolderМатеріали: Життяі творчість М.Стельмаха

                • AssignmentСамостійна робота 1. Творчість Е. Андієвської.

                • AssignmentСамостійна робота 2. Соцреалізм як світогляд. Соцр...

                • AssignmentСамостійна робота 3. «Щоденник» О. Довженка. Опові...

                • AssignmentСамостійна робота 4. О. Гончар: життя і творчість.

                • AssignmentСамостійна робота 5. Життя і творчість М. Стельмаха.

                • AssignmentСамостійна робота 6. Життя і творчість А.Малишка.

                • AssignmentСамостійна робота 7. Роман «Вир» Г. Тютюнника.

                • AssignmentСамостійна робота 8. Творчість І. Драча.

                • AssignmentСамостійна робота 9. Поезія і проза В. Симоненка.

                • AssignmentСамостійна робота 10. Життя і творчість М. Вінгран...

                • AssignmentСамостійна робота 11. Поезія І. Жиленко.

                • AssignmentСамостійна робота 12. Життя і творчість Д. Павличка.

                • AssignmentСамостійна робота 13. Життя і творчість Б. Олійника.

                • AssignmentСамостійна робота 14. Проза Є. Гуцала.

                • AssignmentСамостійна робота 15. Життя і творчість Л. Костенко.

                • AssignmentСамостійна робота 16. Химерна проза.

                • AssignmentСамостійна робота 17. Дилогія «Лебедина зграя», «...

                • AssignmentСамостійна робота 18. Проза В. Дрозда.

              • Підсумковий контроль

              • Матеріали для АЕ

              • Неформальна/Інформальна освіта

          • Кафедра української мови

          • Практична підготовка філологічного факультету

          • Статистика Філологічного факультету

        • Юридичний факультет

      • Аспірантура

      • Науково-технічна позашкільна освіта

      • Підготовчі курси до ЗНО

      • Адміністративний розділ

      • Центр післядипломної освіти та професійних кваліфі...

      • Школа педагогічної майстерності

  • Close
    Toggle search input
  • English ‎(en)‎
    • Русский ‎(ru)‎
    • Українська ‎(uk)‎
    • Deutsch ‎(de_old)‎
    • English ‎(de)‎
    • English ‎(en)‎
    • Español - Internacional ‎(es)‎
    • Français ‎(fr)‎
    • Italiano ‎(it)‎
    • Polski ‎(pl)‎
  • Log in

Історія української літератури 2-ї половини ХХ сто ...

Close
Toggle search input
Вибір дисциплін Collapse Expand
Вибір дисциплін Collapse Expand
Обрати дисципліни Статистика вибору дисциплін ВМУ Результати вибору дисциплін
  1. Home
  2. Courses
  3. Факультети, кафедри
  4. Філологічний факультет
  5. Кафедра української літератури
  6. Історія української літератури 2-ї половини ХХ сто...
  7. Самостійна робота
  8. Самостійна робота 1. Творчість Е. Андієвської.

Самостійна робота 1. Творчість Е. Андієвської.

Completion requirements
Opened: Monday, 27 October 2025, 12:00 AM
Due: Monday, 3 November 2025, 12:00 AM

Тема 7. Творчість Е. Андієвської.

Біографічний контекст: еміграція, між Україною, Німеччиною й світовою культурою. Творча ідентичність Е. Андієвської в українській літературі: неомодернізм, сюрреалізм, метафізика. Синестезія творчої індивідуальності. Концепція світу в творчості Е. Андієвської. «Роман про добру людину»: концепція доброти як метафізичної категорії. Алегоричність сюжету, поєднання гротеску й притчевості. Ідейно-тематичні й стильові параметри текстів «Без шкіри – на вітрі», «Вітри Азії», «Захід сонця», «Троянда пішла від місяця», «Базару проповідник», «Закони божественності», «Плач Діоніса», «Цвіркуни розтягують порожнечу...», «Джалапіта».

1. Опрацювання теоретичного матеріалу

  1. Опрацювати біографічний контекст життя та творчості Емми Андієвської (еміграція, культурні впливи, зв’язки з Нью-Йоркською групою).

  2. Вивчити основні ознаки творчої ідентичності письменниці:

    • неомодернізм,

    • сюрреалізм,

    • метафізика,

    • синестезійність художнього мислення.

  3. Сформулювати власне визначення поняття «метафізичний світогляд Андієвської» на основі прочитаних матеріалів.


2. Завдання з аналізу художніх текстів

2.1. «Роман про добру людину»

Виконати письмовий аналіз (1–1,5 стор.):

  • Як авторка трактує «доброту» як метафізичну категорію?

  • У чому полягає притчевість і гротеск твору?

  • Визначити 2–3 епізоди, які найповніше передають філософську ідею роману.

  • Пояснити, чому герой Андієвської опиняється «іншим» у морально деформованому світі.

2.2. Вибрані тексти (на вибір студента 1–2):

  • «Без шкіри – на вітрі»

  • «Вітри Азії»

  • «Захід сонця»

  • «Троянда пішла від місяця»

  • «Базару проповідник»

  • «Закони божественності»

  • «Плач Діоніса»

  • «Цвіркуни розтягують порожнечу...»

  • «Джалапіта»

Завдання:
Підготуйте короткий порівняльний аналіз (1 стор.) за схемою:

  • Ключовий мотив твору (порожнеча, вітер, трансформація, подорож, внутрішнє очищення, божественність тощо).

  • Стильові домінанти (іронія, гротеск, фрагментарність, сюрреалістична візуальність).

  • Метафізичний або філософський компонент.

  • Оригінальні художні прийоми, що формують індивідуальний стиль Андієвської.


3. Аналітичні завдання

  1. Зіставити поетику Емми Андієвської з поетикою одного представника Нью-Йоркської групи (Бойчук, Тарнавський, Рубчак).

    • Вказати спільні й відмінні риси в баченні світу, стилі, метафорах.

  2. Визначити типологію «анормальної мови» у прозі Андієвської (новотвори, парадокси, синтаксичні зсуви).

    • Навести 5 прикладів і пояснити їхню функцію.

  3. Пояснити, як сюрреалістична образність трансформує реальність у цих текстах.

    • Порівняти з європейськими моделями (Кафка, Камю, Беккет).

Дати відповіді на питання за "Романом про добру людину"

  1. Хто є головним героєм роману і як Андієвська трактує поняття «доброти»?

  2. Які ситуації випробовують героя на моральну стійкість?

  3. Як змінюється герой під впливом світу, у якому “добро” і “зло” взаємно маскуються?

  4. Яку функцію виконують другорядні персонажі — як алегорії, архетипи чи дзеркала героя?

  5. Які елементи сюжету нагадують притчу або параболу?

  6. Як роман порушує питання внутрішньої свободи людини в умовах абсурдної реальності?

  7. Чи можлива “добра людина” в тоталітарному або дегуманізованому суспільстві?

  8. Як у творі співіснують добро і зло, правда й облудність?

  9. Яке значення має мотив вибору — морального, екзистенційного, метафізичного?

  10. У чому полягає парадокс «доброти як слабкості»?

  11. Які особливості стилю письменниці споріднені з європейським екзистенціалізмом (Камю, Сартр) або магічним реалізмом?

  12. Як функціонують символи сну, дзеркала, дверей, дороги у структурі роману?

  13. Як мова твору — “аномальна”, спотворена, парадоксальна — допомагає розкрити ідею духовного хаосу?

  14. Чи можна вважати роман антиутопією або моральним експериментом?

  15. Чи зберігає людина моральність, коли доброта стає “непрактичною”?

  16. Як змінюється уявлення про добро у добу воєн і гібридних цінностей?

  17. Чи можна вважати головного героя “божевільним”, “святим” чи “анархістом духу”?

  18. Яке значення має назва роману — чи є вона іронічною, чи трагедійною?

  19. Які сучасні паралелі ви бачите між реальністю твору Андієвської та сьогоденням?

Previous activity
Матеріали: Життяі творчість М.Стельмаха
Next activity
Самостійна робота 2. Соцреалізм як світогляд. Соцреалістичний міф.
Data retention summary
Get the mobile app