Перейти до головного вмісту

Блоки

Пропустити Навігація

Навігація

  • Інформаційна панель

    • Домашня сторінка

    • Сторінки сайту

      • Мої курси

      • Мітки

      • ФайлІнструкція для здобувачів освіти до вибору дисципл...

      • URL (веб-посилання)Вибір дисциплін на 2025-2026 навчальний рік

      • URL (веб-посилання)Вибір дисциплін на 2024-2025 навчальний рік

      • ФорумНовини сайту

      • URL (веб-посилання)Інструкція - основи роботи з системою Moodle

      • URL (веб-посилання)ЦИВІЛЬНИЙ ЗАХИСТ

      • ТекаНормативна база СЕЗН

      • URL (веб-посилання)Відновлення пароля

      • ФайлПам’ятка для користувача системи Moodle

      • ФайлСистема оцінки курсу

      • Зворотний зв’язокОцінка якості курсу

    • Мої курси

    • Курси

      • Факультети, кафедри

        • Біологічний факультет

        • Економічний факультет

        • Журналістики факультет

        • Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю.М. По...

        • Іноземної філології факультет

        • Математичний факультет

        • Менеджменту факультет

        • Соціальної педагогіки та психології факультет

        • Соцiологiї та управлiння факультет

        • Факультет історії та міжнародних відносин

        • Факультет фізичного виховання, здоров'я та туризму

        • Філологічний факультет

          • Кафедра слов’янської філології

          • Кафедра українознавства

          • Кафедра української літератури

            • archive

            • Методика викладання української літератури (СО)

            • Інформаційні технології в гуманітарній освіті, пер...

            • Методика викладання української мови, СО

            • ПА: кваліфікаційна робота магістра

            • Курсова робота з "Історії української літератури" ...

            • Курсова робота з "Історії української літератури"

            • Міжкультурні комунікації

            • Актуальні питання навчання мовно-літературної осві...

            • Актуальні питання сучасної філології

            • Актуальні проблеми сучасного українського літерат...

            • Бестселер як феномен масової культури

            • Історія української літератури 2-ї половини ХХ сто...

              • Загальне

              • Форум

              • Змістовий модуль 1. УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА В ЕМІГРА...

              • Змістовний модуль 2. УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА ДОБИ ВІ...

              • Змістовний модуль 3. РУХ ШІСТДЕСЯТНИЦТВА

              • Змістовний модуль 4. ПРОЗОВІ ЕКСПЕРИМЕНТИ В УКРАЇН...

              • Самостійна робота

                • ТекаМатеріали: Життя і творчість А.Малишка.

                • ТекаМатеріали: Життя і творчість Л.Костенко.

                • ТекаМатеріали: Інтимна й громадянська лірика шістдесят...

                • ТекаМатеріали: Химерна проза.

                • ТекаМатеріали: Життяі творчість М.Стельмаха

                • ЗавданняСамостійна робота 1. Творчість Е. Андієвської.

                • ЗавданняСамостійна робота 2. Соцреалізм як світогляд. Соцр...

                • ЗавданняСамостійна робота 3. «Щоденник» О. Довженка. Опові...

                • ЗавданняСамостійна робота 4. О. Гончар: життя і творчість.

                • ЗавданняСамостійна робота 5. Життя і творчість М. Стельмаха.

                • ЗавданняСамостійна робота 6. Життя і творчість А.Малишка.

                • ЗавданняСамостійна робота 7. Роман «Вир» Г. Тютюнника.

                • ЗавданняСамостійна робота 8. Творчість І. Драча.

                • ЗавданняСамостійна робота 9. Поезія і проза В. Симоненка.

                • ЗавданняСамостійна робота 10. Життя і творчість М. Вінгран...

                • ЗавданняСамостійна робота 11. Поезія І. Жиленко.

                • ЗавданняСамостійна робота 12. Життя і творчість Д. Павличка.

                • ЗавданняСамостійна робота 13. Життя і творчість Б. Олійника.

                • ЗавданняСамостійна робота 14. Проза Є. Гуцала.

                • ЗавданняСамостійна робота 15. Життя і творчість Л. Костенко.

                • ЗавданняСамостійна робота 16. Химерна проза.

                • ЗавданняСамостійна робота 17. Дилогія «Лебедина зграя», «...

                • ЗавданняСамостійна робота 18. Проза В. Дрозда.

              • Підсумковий контроль

              • Матеріали для АЕ

              • Неформальна/Інформальна освіта

          • Кафедра української мови

          • Практична підготовка філологічного факультету

          • Статистика Філологічного факультету

        • Юридичний факультет

      • Аспірантура

      • Науково-технічна позашкільна освіта

      • Підготовчі курси до ЗНО

      • Адміністративний розділ

      • Центр післядипломної освіти та професійних кваліфі...

      • Школа педагогічної майстерності

  • Закрити
    Переключити введення пошуку
  • Українська ‎(uk)‎
    • Русский ‎(ru)‎
    • Українська ‎(uk)‎
    • Deutsch ‎(de_old)‎
    • English ‎(de)‎
    • English ‎(en)‎
    • Español - Internacional ‎(es)‎
    • Français ‎(fr)‎
    • Italiano ‎(it)‎
    • Polski ‎(pl)‎
  • Вхід

Історія української літератури 2-ї половини ХХ сто ...

Закрити
Переключити введення пошуку
Вибір дисциплін Згорнути Розгорнути
Вибір дисциплін Згорнути Розгорнути
Обрати дисципліни Статистика вибору дисциплін ВМУ Результати вибору дисциплін
  1. Головна
  2. Курси
  3. Факультети, кафедри
  4. Філологічний факультет
  5. Кафедра української літератури
  6. Історія української літератури 2-ї половини ХХ сто...
  7. Самостійна робота
  8. Самостійна робота 10. Життя і творчість М. Вінгран...

Самостійна робота 10. Життя і творчість М. Вінграновського.

Умови завершення

Тема 19. Життя і творчість М. Вінграновського.

Повість «Сіроманець»: гуманізм, етична проблематика, специфіка характеротворення. Оповідання «Первінка». Поезії «Баунин дощ», «Сама собою річка ця тече». Збірка «Цю жінку я люблю»: естетизм і неокласицизм. Проблематика і стиль. Аналіз творів «Губами теплими і оком золотим», «Цю жінку я люблю», «У синьому небі я висіяв ліс».

Тема 19. Життя і творчість М. Вінграновського.

Повість «Сіроманець»: гуманізм, етична проблематика, специфіка характеротворення. Оповідання «Первінка». Поезії «Бабунин дощ», «Сама собою річка ця тече». Збірка «Цю жінку я люблю»: естетизм і неокласицизм.

Проблематика і стиль. Аналіз творів «Губами тепли і оком золотим», «Цю жінку я люблю», «У синьому небі я висіяв ліс».

 

1. Опрацювання теоретичного матеріалу

  1. Вивчити основні факти біографії Миколи Вінграновського:
    • участь у русі шістдесятників;
    • кінематографічна освіта та співпраця з О. Довженком;
    • місце поета і прозаїка в літературі другої половини ХХ ст.
  2. Ознайомитися з ключовими рисами його поетики:
    • яскрава образність і кінематографічність;
    • поєднання ліризму й епічності;
    • неокласична виваженість та естетизм;
    • інтимно-філософська тональність;
    • увага до природи як до духовного простору людини.
  3. Звернути увагу на провідні теми творчості:
    • любов і щастя;
    • пам’ять дитинства;
    • моральна відповідальність;
    • гармонія людини й природи;
    • людська етика та гуманізм.

2. Завдання з аналізу прози

2.1. Повість «Сіроманець»

Підготувати письмовий коментар:

  • гуманістична проблематика повісті;
  • етика взаємодії людини й світу;
  • образ тварини як морального каталізатора;
  • формування персонажів через психологічні деталі й «погляд зсередини»;
  • символіка волі, лісу, дороги;
  • роль природи як морального простору.

2.2. Оповідання «Первінка»

Написати короткий аналіз:

  • дитяче світосприйняття і моральний урок;
  • символіка першого досвіду/першої радості;
  • художні деталі + емоційний тон;
  • виховний потенціал образ природи.

3. Завдання з аналізу поетичних творів

3.1. «Бабунин дощ»

Проаналізувати:

  • звукова і візуальна образність;
  • стан світла, руху, дощу як метафори душевного очищення;
  • кінематографічне бачення;
  • емоційна тональність поезії.

3.2. «Сама собою річка ця тече»

  • мотив часу й плинності;
  • річка як архетип і символ внутрішнього руху;
  • синтаксис і мелодика вірша;
  • філософська тональність.

4. Збірка «Цю жінку я люблю»

Естетизм і неокласицизм

Підготувати огляд збірки:

  • образ коханої як естетичного ідеалу;
  • риси неокласичної традиції: гармонійність, рівновага, форма;
  • інтимна ліричність і філософська глибина;
  • музичність ритму й візуальна чіткість образів;
  • метафоризація жіночого образу.

5. Аналіз творів

5.1. «Губами тепли і оком золотим»

  • естетика тілесності й метафорика;
  • чуттєвість і висока духовність;
  • структура вірша як короткої кінематографічної сцени;
  • любов і природа.

5.2. «Цю жінку я люблю»

  • ліричний герой та образ жінки-музи;
  • гармонія простоти;
  • палітра почуттів і звукопис;
  • мотив вдячності й внутрішньої тиші.

5.3. «У синьому небі я висіяв ліс»

  • метафора;
  • космізм художнього мислення;
  • образ лісу;
  • кінематографічна пластика образів.

6. Порівняльно-аналітичні завдання (на вибір)

  1. Порівняти образи природи у М. Вінграновського і Є. Гуцала.
  2. Порівняти інтимну лірику М. Вінграновського та Л. Костенко.
  3. Зіставити кінематографічне мислення поета з поетикою О. Довженка.
  4. Порівняти повість «Сіроманець» з повістю «Щедрий вечір» М. Стельмаха (моральний урок, гуманізм).

 

 

Попередня секція
Самостійна робота 9. Поезія і проза В. Симоненка.
Наступна секція
Самостійна робота 11. Поезія І. Жиленко.
Підсумок збереження даних
Завантажте мобільний додаток