Skip to main content

Blocks

Skip Navigation

Navigation

  • Dashboard

    • Site home

    • Site pages

      • My courses

      • Tags

      • FileІнструкція для здобувачів освіти до вибору дисципл...

      • URLВибір дисциплін на 2025-2026 навчальний рік

      • URLВибір дисциплін на 2024-2025 навчальний рік

      • ForumНовини сайту

      • URLІнструкція - основи роботи з системою Moodle

      • URLЦИВІЛЬНИЙ ЗАХИСТ

      • FolderНормативна база СЕЗН

      • URLВідновлення пароля

      • FileПам’ятка для користувача системи Moodle

      • FileСистема оцінки курсу

      • FeedbackОцінка якості курсу

    • My courses

    • Courses

      • Факультети, кафедри

        • Біологічний факультет

        • Економічний факультет

        • Журналістики факультет

        • Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю.М. По...

        • Іноземної філології факультет

        • Математичний факультет

        • Менеджменту факультет

        • Соціальної педагогіки та психології факультет

        • Соцiологiї та управлiння факультет

        • Факультет історії та міжнародних відносин

        • Факультет фізичного виховання, здоров'я та туризму

        • Філологічний факультет

          • Кафедра слов’янської філології

          • Кафедра українознавства

          • Кафедра української літератури

            • archive

            • Методика викладання української літератури (СО)

            • Інформаційні технології в гуманітарній освіті, пер...

            • Методика викладання української мови, СО

            • ПА: кваліфікаційна робота магістра

            • Курсова робота з "Історії української літератури" ...

            • Курсова робота з "Історії української літератури"

            • Міжкультурні комунікації

            • Актуальні питання навчання мовно-літературної осві...

            • Актуальні питання сучасної філології

            • Актуальні проблеми сучасного українського літерат...

            • Бестселер як феномен масової культури

            • Історія української літератури 2-ї половини ХХ сто...

              • General

              • Форум

              • Змістовий модуль 1. УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА В ЕМІГРА...

              • Змістовний модуль 2. УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА ДОБИ ВІ...

              • Змістовний модуль 3. РУХ ШІСТДЕСЯТНИЦТВА

              • Змістовний модуль 4. ПРОЗОВІ ЕКСПЕРИМЕНТИ В УКРАЇН...

              • Самостійна робота

                • FolderМатеріали: Життя і творчість А.Малишка.

                • FolderМатеріали: Життя і творчість Л.Костенко.

                • FolderМатеріали: Інтимна й громадянська лірика шістдесят...

                • FolderМатеріали: Химерна проза.

                • FolderМатеріали: Життяі творчість М.Стельмаха

                • AssignmentСамостійна робота 1. Творчість Е. Андієвської.

                • AssignmentСамостійна робота 2. Соцреалізм як світогляд. Соцр...

                • AssignmentСамостійна робота 3. «Щоденник» О. Довженка. Опові...

                • AssignmentСамостійна робота 4. О. Гончар: життя і творчість.

                • AssignmentСамостійна робота 5. Життя і творчість М. Стельмаха.

                • AssignmentСамостійна робота 6. Життя і творчість А.Малишка.

                • AssignmentСамостійна робота 7. Роман «Вир» Г. Тютюнника.

                • AssignmentСамостійна робота 8. Творчість І. Драча.

                • AssignmentСамостійна робота 9. Поезія і проза В. Симоненка.

                • AssignmentСамостійна робота 10. Життя і творчість М. Вінгран...

                • AssignmentСамостійна робота 11. Поезія І. Жиленко.

                • AssignmentСамостійна робота 12. Життя і творчість Д. Павличка.

                • AssignmentСамостійна робота 13. Життя і творчість Б. Олійника.

                • AssignmentСамостійна робота 14. Проза Є. Гуцала.

                • AssignmentСамостійна робота 15. Життя і творчість Л. Костенко.

                • AssignmentСамостійна робота 16. Химерна проза.

                • AssignmentСамостійна робота 17. Дилогія «Лебедина зграя», «...

                • AssignmentСамостійна робота 18. Проза В. Дрозда.

              • Підсумковий контроль

              • Матеріали для АЕ

              • Неформальна/Інформальна освіта

          • Кафедра української мови

          • Практична підготовка філологічного факультету

          • Статистика Філологічного факультету

        • Юридичний факультет

      • Аспірантура

      • Науково-технічна позашкільна освіта

      • Підготовчі курси до ЗНО

      • Адміністративний розділ

      • Центр післядипломної освіти та професійних кваліфі...

      • Школа педагогічної майстерності

  • Close
    Toggle search input
  • English ‎(en)‎
    • Русский ‎(ru)‎
    • Українська ‎(uk)‎
    • Deutsch ‎(de_old)‎
    • English ‎(de)‎
    • English ‎(en)‎
    • Español - Internacional ‎(es)‎
    • Français ‎(fr)‎
    • Italiano ‎(it)‎
    • Polski ‎(pl)‎
  • Log in

Історія української літератури 2-ї половини ХХ сто ...

Close
Toggle search input
Вибір дисциплін Collapse Expand
Вибір дисциплін Collapse Expand
Обрати дисципліни Статистика вибору дисциплін ВМУ Результати вибору дисциплін
  1. Home
  2. Courses
  3. Факультети, кафедри
  4. Філологічний факультет
  5. Кафедра української літератури
  6. Історія української літератури 2-ї половини ХХ сто...
  7. Самостійна робота
  8. Самостійна робота 15. Життя і творчість Л. Костенко.

Самостійна робота 15. Життя і творчість Л. Костенко.

Completion requirements

Тема 25. Життя і творчість Л. Костенко.

Роман у віршах «Маруся Чурай» Л. Костенко. Проблематика і стилістика твору. Міфопоетика. Образ Марусі Чурай.

Поезії «Дощ полив», «Корольові миші», «Крила». Поема «Чайка на крижині». «Страшні слова, коли вони мовчать…»,»Життя іде…»,»Доля», «Моя любове, я перед тобою», «Хай буде легко. Дотиком пера…», «Недумано, негадано…», «По сей день Посейдон посідає свій трон…».

Вивчити структуру роману у віршах «Маруся Чурай»: композицію, сюжетні лінії, образну систему.

 

Ознайомитися з поняттями:

 

міфопоетика,

 

роман у віршах,

 

історична реконструкція в художньому тексті,

 

психологізм поетичного мовлення.

 

Прочитати аналітичні статті.

 

2. Завдання з аналізу роману у віршах «Маруся Чурай»

 

2.1. Проаналізуйте проблематику роману, відповівши на питання:

 

Як Ліна Костенко трактує конфлікт між особистим і національним?

 

У чому полягає морально-етичний пафос твору?

 

Які соціальні й психологічні трагедії доби відображені в сюжеті?

 

Як розкривається мотив відповідальності за слово, любов, зраду, пам’ять?

 

2.2. Міфопоетика

 

Визначте міфологічні, фольклорні й архетипні елементи в романі:

 

образ Марусі як «дівчини-пісні»;

 

легендаризація особистої історії;

 

образ дороги, криниці, пісні, кохання, зради;

 

мотив долі, провини, очищення.

 

2.3. Образ Марусі Чурай

 

Складіть характеристику образу з цитатами:

 

психологічний портрет;

 

риси національного характеру;

 

сакралізована жіночність;

 

внутрішній трагізм і моральна висота.

 

3. Завдання з аналізу ліричних творів Ліни Костенко

 

Наведені нижче поезії опрацювати та дати письмові відповіді:

3.1. Поезія як філософська мініатюра

 

«Страшні слова, коли вони мовчать…»

Поясніть, як Костенко трактує природу слова, мовної відповідальності, творчого мовчання.

 

«Життя іде…»

Що таке «життєва мудрість» у цьому вірші? Як поетеса говорить про плин часу?

 

«Доля»

Чи є доля фатальною чи її можна обирати? Автобіографізм вірша.

 

«Крила»

Поясніть специфіку творення символічного образу. Як авторка поєднує буденне й піднесене?

 

3.2. Ліричні сюжети та образи

 

«Моя любове, я перед тобою»

Проаналізувати образ кохання як творчої і духовної енергії.

 

«Недумано, негадано…»

Розглянути мотив життєвого перелому, раптової зміни, внутрішньої свободи.

 

«Хай буде легко. Дотиком пера…»

Яка метафора творчості тут домінує? Як передається ідея гармонії?

 

«Дощ полив», «Корольові миші»

Символіка природних образів. Іронія й філософська багатошаровість.

 

«По сей день Посейдон посідає свій трон…»

Антична міфологія й сучасний контекст. Чому Л. Костенко переосмислює античні образи?

 

3.3. Поема «Чайка на крижині»

 

Написати короткий огляд рис поетики твору

 

ключові мотиви (самотність, материнство, виживання, внутрішня сила);

 

символіка чайки й крижини;

 

жанрові особливості, поєднання ліризму та драматизму.

Previous activity
Самостійна робота 14. Проза Є. Гуцала.
Next activity
Самостійна робота 16. Химерна проза.
Data retention summary
Get the mobile app