Перейти до головного вмісту

Блоки

Пропустити Навігація

Навігація

  • Інформаційна панель

    • Домашня сторінка

    • Сторінки сайту

      • Мої курси

      • Мітки

      • ФайлІнструкція для здобувачів освіти до вибору дисципл...

      • URL (веб-посилання)Вибір дисциплін на 2025-2026 навчальний рік

      • URL (веб-посилання)Вибір дисциплін на 2024-2025 навчальний рік

      • ФорумНовини сайту

      • URL (веб-посилання)Інструкція - основи роботи з системою Moodle

      • URL (веб-посилання)ЦИВІЛЬНИЙ ЗАХИСТ

      • ТекаНормативна база СЕЗН

      • URL (веб-посилання)Відновлення пароля

      • ФайлПам’ятка для користувача системи Moodle

      • ФайлСистема оцінки курсу

      • Зворотний зв’язокОцінка якості курсу

    • Мої курси

    • Курси

      • Факультети, кафедри

        • Біологічний факультет

        • Економічний факультет

        • Журналістики факультет

        • Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю.М. По...

        • Іноземної філології факультет

        • Математичний факультет

        • Менеджменту факультет

        • Соціальної педагогіки та психології факультет

        • Соцiологiї та управлiння факультет

        • Факультет історії та міжнародних відносин

        • Факультет фізичного виховання, здоров'я та туризму

        • Філологічний факультет

          • Кафедра слов’янської філології

          • Кафедра українознавства

          • Кафедра української літератури

            • archive

            • Методика викладання української літератури (СО)

            • Інформаційні технології в гуманітарній освіті, пер...

            • Методика викладання української мови, СО

            • ПА: кваліфікаційна робота магістра

            • Курсова робота з "Історії української літератури" ...

            • Курсова робота з "Історії української літератури"

            • Міжкультурні комунікації

            • Актуальні питання навчання мовно-літературної осві...

            • Актуальні питання сучасної філології

            • Актуальні проблеми сучасного українського літерат...

            • Бестселер як феномен масової культури

            • Історія української літератури 2-ї половини ХХ сто...

              • Загальне

              • Форум

              • Змістовий модуль 1. УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА В ЕМІГРА...

              • Змістовний модуль 2. УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА ДОБИ ВІ...

              • Змістовний модуль 3. РУХ ШІСТДЕСЯТНИЦТВА

              • Змістовний модуль 4. ПРОЗОВІ ЕКСПЕРИМЕНТИ В УКРАЇН...

              • Самостійна робота

                • ТекаМатеріали: Життя і творчість А.Малишка.

                • ТекаМатеріали: Життя і творчість Л.Костенко.

                • ТекаМатеріали: Інтимна й громадянська лірика шістдесят...

                • ТекаМатеріали: Химерна проза.

                • ТекаМатеріали: Життяі творчість М.Стельмаха

                • ЗавданняСамостійна робота 1. Творчість Е. Андієвської.

                • ЗавданняСамостійна робота 2. Соцреалізм як світогляд. Соцр...

                • ЗавданняСамостійна робота 3. «Щоденник» О. Довженка. Опові...

                • ЗавданняСамостійна робота 4. О. Гончар: життя і творчість.

                • ЗавданняСамостійна робота 5. Життя і творчість М. Стельмаха.

                • ЗавданняСамостійна робота 6. Життя і творчість А.Малишка.

                • ЗавданняСамостійна робота 7. Роман «Вир» Г. Тютюнника.

                • ЗавданняСамостійна робота 8. Творчість І. Драча.

                • ЗавданняСамостійна робота 9. Поезія і проза В. Симоненка.

                • ЗавданняСамостійна робота 10. Життя і творчість М. Вінгран...

                • ЗавданняСамостійна робота 11. Поезія І. Жиленко.

                • ЗавданняСамостійна робота 12. Життя і творчість Д. Павличка.

                • ЗавданняСамостійна робота 13. Життя і творчість Б. Олійника.

                • ЗавданняСамостійна робота 14. Проза Є. Гуцала.

                • ЗавданняСамостійна робота 15. Життя і творчість Л. Костенко.

                • ЗавданняСамостійна робота 16. Химерна проза.

                • ЗавданняСамостійна робота 17. Дилогія «Лебедина зграя», «...

                • ЗавданняСамостійна робота 18. Проза В. Дрозда.

              • Підсумковий контроль

              • Матеріали для АЕ

              • Неформальна/Інформальна освіта

          • Кафедра української мови

          • Практична підготовка філологічного факультету

          • Статистика Філологічного факультету

        • Юридичний факультет

      • Аспірантура

      • Науково-технічна позашкільна освіта

      • Підготовчі курси до ЗНО

      • Адміністративний розділ

      • Центр післядипломної освіти та професійних кваліфі...

      • Школа педагогічної майстерності

  • Закрити
    Переключити введення пошуку
  • Українська ‎(uk)‎
    • Русский ‎(ru)‎
    • Українська ‎(uk)‎
    • Deutsch ‎(de_old)‎
    • English ‎(de)‎
    • English ‎(en)‎
    • Español - Internacional ‎(es)‎
    • Français ‎(fr)‎
    • Italiano ‎(it)‎
    • Polski ‎(pl)‎
  • Вхід

Історія української літератури 2-ї половини ХХ сто ...

Закрити
Переключити введення пошуку
Вибір дисциплін Згорнути Розгорнути
Вибір дисциплін Згорнути Розгорнути
Обрати дисципліни Статистика вибору дисциплін ВМУ Результати вибору дисциплін
  1. Головна
  2. Курси
  3. Факультети, кафедри
  4. Філологічний факультет
  5. Кафедра української літератури
  6. Історія української літератури 2-ї половини ХХ сто...
  7. Самостійна робота
  8. Самостійна робота 5. Життя і творчість М. Стельмаха.

Самостійна робота 5. Життя і творчість М. Стельмаха.

Умови завершення

Тема 12. Життя і творчість М. Стельмаха.

Постать письменника в сучасному літературному каноні: «неформатний» геній. Фольклористична діяльність. Роман «Дума про тебе»: автобіографізм, нарація. Роман «Чотири броди»: фольклоризм, стилістика. Метажанрові аспекти прози. Дилогія «Гуси-лебеді летять», «Щедрий вечір» М. Стельмаха.

Автобіографізм  повістей. Фольклоризм. Звичаї і традиції українців. Особливості психології дитини.

1. Опрацювання теоретичного матеріалу

  1. Вивчити основні факти біографії М. Стельмаха:
    • походження, родинні традиції, освіта;
    • участь у війні та вплив воєнного досвіду на творчість;
    • роль М. Стельмаха в українському літературному процесі ХХ ст.;
    • його статус у сучасному каноні – чому дослідники називають його «неформатним» і чим визначається його оригінальність.
  2. Ознайомитися з ознаками авторського стилю:
    • фольклоризм і глибинне знання народної культури;
    • проникливий ліризм і поетизація повсякденності;
    • психологічна достовірність;
    • увага до селянського буття;
    • мовна образність та символізм;
    • жанрові експерименти та метажанровість.
  3. Звернути увагу на його діяльність як фольклориста:
    • збирання народної творчості;
    • стилізація фольклорних структур у прозі;
    • використання приказок, замовлянь, обрядових пісень.

2. Завдання з аналізу романів

2.1. Роман «Дума про тебе»

  • автобіографічні елементи (дитинство, родинні історії, спогади);
  • наративна структура: голос оповідача, інтонаційна структура, ліричні відступи;
  • символіка образів (дорога, земля, мати, дитинство);
  • психологізм і світосприйняття дитини;
  • роль фольклорних мотивів у розкритті внутрішнього світу героя.

2.2. Роман «Чотири броди»

  • фольклоризм як домінантна риса стилю;
  • хронотоп українського села й народного буття;
  • структура роману як багатошарового тексту (історія  - легенда – казка);
  • символіка «бродів» як життєвих меж і переходів;
  • метафоричність і барокова стилістика;
  • синтез реального та міфопоетичного планів;
  • тези статті «Можна одверто?» І.Кошелівця: дискусійні аспекти

3. Завдання з аналізу дилогії «Гуси-лебеді летять» та «Щедрий вечір»

3.1. Характеристика автобіографічності повістей

  • авторський досвід дитинства;
  • психологічний портрет героя;
  • спогади про війну, родину, школу, село;
  • інтонаційність щирої, довірливої оповіді.

3.2. Фольклоризм, звичаї і традиції

Завдання: знайти та прокоментувати 5–7 прикладів фольклорних елементів:

  • обряди,
  • замовляння,
  • пісні,
  • вірування,
  • народні прикмети.

3.3. Особливості психології дитини

Виконати письмовий аналіз:

  • бачення світу очима дитини;
  • емоційна насиченість досвіду;
  • поєднання щирості й драматизму;
  • збереження дитячої наївності в умовах складних обставин.

Метажанрові аспекти прози М. Стельмаха

Звернути увагу на:

  • багатожанровість;
  • ліризацію прози;
  • взаємодію фольклорних та реалістичних елементів;
  • наявність епічності й драматичної напруги.

5. Порівняльні завдання (на вибір)

  1. Порівняти образ дитинства у М. Стельмаха та О. Довженка («Зачарована Десна»).
  2. Порівняти автобіографічність прози М. Стельмаха та Г. Тютюнника.
  3. Порівняти фольклоризм у романі «Чотири броди» та у творах Є. Гуцала.

 

Попередня секція
Самостійна робота 4. О. Гончар: життя і творчість.
Наступна секція
Самостійна робота 6. Життя і творчість А.Малишка.
Підсумок збереження даних
Завантажте мобільний додаток