Перейти до головного вмісту

Блоки

Пропустити Навігація

Навігація

  • Інформаційна панель

    • Домашня сторінка

    • Сторінки сайту

      • Мої курси

      • Мітки

      • ФайлІнструкція для здобувачів освіти до вибору дисципл...

      • URL (веб-посилання)Вибір дисциплін на 2025-2026 навчальний рік

      • URL (веб-посилання)Вибір дисциплін на 2024-2025 навчальний рік

      • ФорумНовини сайту

      • URL (веб-посилання)Інструкція - основи роботи з системою Moodle

      • URL (веб-посилання)ЦИВІЛЬНИЙ ЗАХИСТ

      • ТекаНормативна база СЕЗН

      • URL (веб-посилання)Відновлення пароля

      • ФайлПам’ятка для користувача системи Moodle

      • ФайлСистема оцінки курсу

      • Зворотний зв’язокОцінка якості курсу

    • Мої курси

    • Курси

      • Факультети, кафедри

        • Біологічний факультет

        • Економічний факультет

        • Журналістики факультет

        • Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю.М. По...

        • Іноземної філології факультет

        • Математичний факультет

        • Менеджменту факультет

        • Соціальної педагогіки та психології факультет

        • Соцiологiї та управлiння факультет

        • Факультет історії та міжнародних відносин

        • Факультет фізичного виховання, здоров'я та туризму

        • Філологічний факультет

          • Кафедра слов’янської філології

          • Кафедра українознавства

          • Кафедра української літератури

            • archive

            • Методика викладання української літератури (СО)

            • Інформаційні технології в гуманітарній освіті, пер...

            • Методика викладання української мови, СО

            • ПА: кваліфікаційна робота магістра

            • Курсова робота з "Історії української літератури" ...

            • Курсова робота з "Історії української літератури"

            • Міжкультурні комунікації

            • Актуальні питання навчання мовно-літературної осві...

            • Актуальні питання сучасної філології

            • Актуальні проблеми сучасного українського літерат...

            • Бестселер як феномен масової культури

            • Історія української літератури 2-ї половини ХХ сто...

              • Загальне

              • Форум

              • Змістовий модуль 1. УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА В ЕМІГРА...

              • Змістовний модуль 2. УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА ДОБИ ВІ...

              • Змістовний модуль 3. РУХ ШІСТДЕСЯТНИЦТВА

              • Змістовний модуль 4. ПРОЗОВІ ЕКСПЕРИМЕНТИ В УКРАЇН...

              • Самостійна робота

                • ТекаМатеріали: Життя і творчість А.Малишка.

                • ТекаМатеріали: Життя і творчість Л.Костенко.

                • ТекаМатеріали: Інтимна й громадянська лірика шістдесят...

                • ТекаМатеріали: Химерна проза.

                • ТекаМатеріали: Життяі творчість М.Стельмаха

                • ЗавданняСамостійна робота 1. Творчість Е. Андієвської.

                • ЗавданняСамостійна робота 2. Соцреалізм як світогляд. Соцр...

                • ЗавданняСамостійна робота 3. «Щоденник» О. Довженка. Опові...

                • ЗавданняСамостійна робота 4. О. Гончар: життя і творчість.

                • ЗавданняСамостійна робота 5. Життя і творчість М. Стельмаха.

                • ЗавданняСамостійна робота 6. Життя і творчість А.Малишка.

                • ЗавданняСамостійна робота 7. Роман «Вир» Г. Тютюнника.

                • ЗавданняСамостійна робота 8. Творчість І. Драча.

                • ЗавданняСамостійна робота 9. Поезія і проза В. Симоненка.

                • ЗавданняСамостійна робота 10. Життя і творчість М. Вінгран...

                • ЗавданняСамостійна робота 11. Поезія І. Жиленко.

                • ЗавданняСамостійна робота 12. Життя і творчість Д. Павличка.

                • ЗавданняСамостійна робота 13. Життя і творчість Б. Олійника.

                • ЗавданняСамостійна робота 14. Проза Є. Гуцала.

                • ЗавданняСамостійна робота 15. Життя і творчість Л. Костенко.

                • ЗавданняСамостійна робота 16. Химерна проза.

                • ЗавданняСамостійна робота 17. Дилогія «Лебедина зграя», «...

                • ЗавданняСамостійна робота 18. Проза В. Дрозда.

              • Підсумковий контроль

              • Матеріали для АЕ

              • Неформальна/Інформальна освіта

          • Кафедра української мови

          • Практична підготовка філологічного факультету

          • Статистика Філологічного факультету

        • Юридичний факультет

      • Аспірантура

      • Науково-технічна позашкільна освіта

      • Підготовчі курси до ЗНО

      • Адміністративний розділ

      • Центр післядипломної освіти та професійних кваліфі...

      • Школа педагогічної майстерності

  • Закрити
    Переключити введення пошуку
  • Українська ‎(uk)‎
    • Русский ‎(ru)‎
    • Українська ‎(uk)‎
    • Deutsch ‎(de_old)‎
    • English ‎(de)‎
    • English ‎(en)‎
    • Español - Internacional ‎(es)‎
    • Français ‎(fr)‎
    • Italiano ‎(it)‎
    • Polski ‎(pl)‎
  • Вхід

Історія української літератури 2-ї половини ХХ сто ...

Закрити
Переключити введення пошуку
Вибір дисциплін Згорнути Розгорнути
Вибір дисциплін Згорнути Розгорнути
Обрати дисципліни Статистика вибору дисциплін ВМУ Результати вибору дисциплін
  1. Головна
  2. Курси
  3. Факультети, кафедри
  4. Філологічний факультет
  5. Кафедра української літератури
  6. Історія української літератури 2-ї половини ХХ сто...
  7. Самостійна робота
  8. Самостійна робота 7. Роман «Вир» Г. Тютюнника.

Самостійна робота 7. Роман «Вир» Г. Тютюнника.

Умови завершення

Тема 14. Роман «Вир» Г. Тютюнника.

Історія створення. Історичний контекст. Символіка назви. Портретні характеристики. Специфіка нарації.

1. Опрацювання теоретичного матеріалу

1.    Вивчити історію створення роману:

o   контекст появи твору в період «відлиги»;

o   особливості редакційної роботи та цензурні обмеження.

2.    Ознайомитися з історичним тлом:

o   життя українського села 1930–1940-х рр.;

o   соціально-політичні процеси, колективізація, війна;

o   психологічні травми, руйнація традиційного укладу.

3.    Сформувати розуміння художнього методу Григорія Тютюнника:

o   психологічний реалізм;

o   увага до моральних колізій;

o   «людська правда» як творче кредо;

o   образність, заснована на народній мові.

2. Завдання з аналізу роману

2.1. Історія створення та контекст (0,5–1 стор.)

  • умови написання роману;
  • зв’язок із попередніми творами;
  • місце твору в літературі другої половини ХХ ст.;
  • чому роман став важливою моделлю «правдивої прози»?
  • рамки соцреалізму і специфіка роману

2.2. Символіка назви роману «Вир» (0,5 стор.)

  • «вир» як метафора життєвих потрясінь;
  • «вир» як символ часу та історії;
  • образ виру як стихії, що затягує, руйнує й очищує;
  • паралель між природним образом і драмами людських доль.

2.3. Портретні характеристики персонажів

Завдання: скласти короткі характеристики персонажів, пояснити специфіку харатеротворення:

Аспекти аналізу:

  • соціально-психологічний портрет;
  • моральні орієнтири;
  • роль у сюжеті та конфлікті;
  • прийоми характеротворення (діалоги, внутрішній монолог, побутові деталі).

2.4. Специфіка нарації (1 стор.)

  • багатопланова структура оповіді;
  • поєднання авторського й «народного» голосу;
  • роль діалогів і живої мови;
  • психологізм внутрішніх монологів;
  • кінематографічність описів.

3. Порівняльні завданя (на вибір)

1.    Порівняти роман «Вир» з твором Григора Тютюнника «Облога» або «Три зозулі з поклоном» (мотив сім’ї, любові, трагізм долі).

2.    Порівняти образ українського села у «Вирі» й у повісті О. Довженка «Зачарована Десна».

3.    Порівняти принципи характеротворення у романі Г.Тютюнника й прозі Є. Гуцала (етика й психологізм).

 

Попередня секція
Самостійна робота 6. Життя і творчість А.Малишка.
Наступна секція
Самостійна робота 8. Творчість І. Драча.
Підсумок збереження даних
Завантажте мобільний додаток