Самостійна робота 12. Життя і творчість Д. Павличка.
Умови завершення
Тема 21. Життя і творчість Д. Павличка.
«Два кольори», «Найдовша з усіх доріг», «Я стужився, мила, за тобою».
Біографія. Громадянська й інтимна лірика. Сонети. Переклади.
Тема 21. Життя і творчість Дмитра Павличка
1. Опрацювання теоретичного матеріалу
- Опрацювати основні відомості про життя Дмитра Павличка:
- дитинство і середовище Галичини;
- діяльність у літературних організаціях;
- участь у громадському та політичному житті;
- дипломатична діяльність і культурні ініціативи;
- роль у формуванні українського поетичного дискурсу другої половини ХХ ст.
- Вивчити жанрово-стильові риси його поезії:
- громадянська лірика;
- інтимна лірика;
- сонетарій;
- перекладацька діяльність.
- Звернути увагу на домінантні поетичні мотиви:
- любов і зрада;
- рідна земля як моральний імператив;
- відповідальність перед народом;
- філософія пам’яті;
- сила людського слова.
2. Завдання з аналізу поетичних творів
2.1. «Два кольори»
Підготувати письмовий коментар:
- символіка червоного й чорного як екзистенційних категорій (любов – біль, життя – доля);
- мотив дороги та життєвого вибору;
- інтонаційна мелодика поезії;
- фольклорні паралелі
- актуальність твору в сучасному вимірі.
2.2. «Найдовша з усіх доріг»
Сформулювати короткий коментар:
- інтерпретація дороги як метафори людського життя;
- внутрішня еволюція ліричного героя;
- простота вислову та філософська наповненість тексту;
- ритміка та інтонація як поетичне оформлення теми.
2.3. «Я стужився, мила, за тобою»
Письмовий аналіз:
- інтимна ліричність і щирість почуття;
- образ ліричного героя;
- засоби творення емоційної тональності твору;
- роль повторів, мелодики та музичного ритму.
3. Порівняльні завдання (на вибір)
- Порівняти інтимну лірику Д. Павличка, Л. Костенко, В. Симоненка.
- Порівняти образ дороги в поезіях «Найдовша з усіх доріг» та «Два кольори».
- Порівняти сонетну техніку Д. Павличка класичними формами сонета (звернути увагу на форму, ритм, римування, інтонацію).