Перейти до головного вмісту

Блоки

Пропустити Навігація

Навігація

  • Інформаційна панель

    • Домашня сторінка

    • Сторінки сайту

      • Мої курси

      • Мітки

      • ФайлІнструкція для здобувачів освіти до вибору дисципл...

      • URL (веб-посилання)Вибір дисциплін на 2025-2026 навчальний рік

      • URL (веб-посилання)Вибір дисциплін на 2024-2025 навчальний рік

      • ФорумНовини сайту

      • URL (веб-посилання)Інструкція - основи роботи з системою Moodle

      • URL (веб-посилання)ЦИВІЛЬНИЙ ЗАХИСТ

      • ТекаНормативна база СЕЗН

      • URL (веб-посилання)Відновлення пароля

      • ФайлПам’ятка для користувача системи Moodle

      • ФайлСистема оцінки курсу

      • Зворотний зв’язокОцінка якості курсу

    • Мої курси

    • Курси

      • Факультети, кафедри

        • Біологічний факультет

        • Економічний факультет

        • Журналістики факультет

        • Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю.М. По...

        • Іноземної філології факультет

        • Математичний факультет

        • Менеджменту факультет

        • Соціальної педагогіки та психології факультет

        • Соцiологiї та управлiння факультет

        • Факультет історії та міжнародних відносин

        • Факультет фізичного виховання, здоров'я та туризму

        • Філологічний факультет

          • Кафедра слов’янської філології

          • Кафедра українознавства

          • Кафедра української літератури

            • archive

            • Методика викладання української літератури (СО)

            • Інформаційні технології в гуманітарній освіті, пер...

            • Методика викладання української мови, СО

            • ПА: кваліфікаційна робота магістра

            • Курсова робота з "Історії української літератури" ...

            • Курсова робота з "Історії української літератури"

            • Міжкультурні комунікації

            • Актуальні питання навчання мовно-літературної осві...

            • Актуальні питання сучасної філології

            • Актуальні проблеми сучасного українського літерат...

            • Бестселер як феномен масової культури

            • Історія української літератури 2-ї половини ХХ сто...

              • Загальне

              • Форум

              • Змістовий модуль 1. УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА В ЕМІГРА...

              • Змістовний модуль 2. УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА ДОБИ ВІ...

              • Змістовний модуль 3. РУХ ШІСТДЕСЯТНИЦТВА

              • Змістовний модуль 4. ПРОЗОВІ ЕКСПЕРИМЕНТИ В УКРАЇН...

              • Самостійна робота

                • ТекаМатеріали: Життя і творчість А.Малишка.

                • ТекаМатеріали: Життя і творчість Л.Костенко.

                • ТекаМатеріали: Інтимна й громадянська лірика шістдесят...

                • ТекаМатеріали: Химерна проза.

                • ТекаМатеріали: Життяі творчість М.Стельмаха

                • ЗавданняСамостійна робота 1. Творчість Е. Андієвської.

                • ЗавданняСамостійна робота 2. Соцреалізм як світогляд. Соцр...

                • ЗавданняСамостійна робота 3. «Щоденник» О. Довженка. Опові...

                • ЗавданняСамостійна робота 4. О. Гончар: життя і творчість.

                • ЗавданняСамостійна робота 5. Життя і творчість М. Стельмаха.

                • ЗавданняСамостійна робота 6. Життя і творчість А.Малишка.

                • ЗавданняСамостійна робота 7. Роман «Вир» Г. Тютюнника.

                • ЗавданняСамостійна робота 8. Творчість І. Драча.

                • ЗавданняСамостійна робота 9. Поезія і проза В. Симоненка.

                • ЗавданняСамостійна робота 10. Життя і творчість М. Вінгран...

                • ЗавданняСамостійна робота 11. Поезія І. Жиленко.

                • ЗавданняСамостійна робота 12. Життя і творчість Д. Павличка.

                • ЗавданняСамостійна робота 13. Життя і творчість Б. Олійника.

                • ЗавданняСамостійна робота 14. Проза Є. Гуцала.

                • ЗавданняСамостійна робота 15. Життя і творчість Л. Костенко.

                • ЗавданняСамостійна робота 16. Химерна проза.

                • ЗавданняСамостійна робота 17. Дилогія «Лебедина зграя», «...

                • ЗавданняСамостійна робота 18. Проза В. Дрозда.

              • Підсумковий контроль

              • Матеріали для АЕ

              • Неформальна/Інформальна освіта

          • Кафедра української мови

          • Практична підготовка філологічного факультету

          • Статистика Філологічного факультету

        • Юридичний факультет

      • Аспірантура

      • Науково-технічна позашкільна освіта

      • Підготовчі курси до ЗНО

      • Адміністративний розділ

      • Центр післядипломної освіти та професійних кваліфі...

      • Школа педагогічної майстерності

  • Закрити
    Переключити введення пошуку
  • Українська ‎(uk)‎
    • Русский ‎(ru)‎
    • Українська ‎(uk)‎
    • Deutsch ‎(de_old)‎
    • English ‎(de)‎
    • English ‎(en)‎
    • Español - Internacional ‎(es)‎
    • Français ‎(fr)‎
    • Italiano ‎(it)‎
    • Polski ‎(pl)‎
  • Вхід

Історія української літератури 2-ї половини ХХ сто ...

Закрити
Переключити введення пошуку
Вибір дисциплін Згорнути Розгорнути
Вибір дисциплін Згорнути Розгорнути
Обрати дисципліни Статистика вибору дисциплін ВМУ Результати вибору дисциплін
  1. Головна
  2. Курси
  3. Факультети, кафедри
  4. Філологічний факультет
  5. Кафедра української літератури
  6. Історія української літератури 2-ї половини ХХ сто...
  7. Самостійна робота
  8. Самостійна робота 1. Творчість Е. Андієвської.

Самостійна робота 1. Творчість Е. Андієвської.

Умови завершення
Початок приймання: понеділок 27 жовтня 2025 00:00 AM
Термін спливає: понеділок 3 листопада 2025 00:00 AM

Тема 7. Творчість Е. Андієвської.

Біографічний контекст: еміграція, між Україною, Німеччиною й світовою культурою. Творча ідентичність Е. Андієвської в українській літературі: неомодернізм, сюрреалізм, метафізика. Синестезія творчої індивідуальності. Концепція світу в творчості Е. Андієвської. «Роман про добру людину»: концепція доброти як метафізичної категорії. Алегоричність сюжету, поєднання гротеску й притчевості. Ідейно-тематичні й стильові параметри текстів «Без шкіри – на вітрі», «Вітри Азії», «Захід сонця», «Троянда пішла від місяця», «Базару проповідник», «Закони божественності», «Плач Діоніса», «Цвіркуни розтягують порожнечу...», «Джалапіта».

1. Опрацювання теоретичного матеріалу

  1. Опрацювати біографічний контекст життя та творчості Емми Андієвської (еміграція, культурні впливи, зв’язки з Нью-Йоркською групою).

  2. Вивчити основні ознаки творчої ідентичності письменниці:

    • неомодернізм,

    • сюрреалізм,

    • метафізика,

    • синестезійність художнього мислення.

  3. Сформулювати власне визначення поняття «метафізичний світогляд Андієвської» на основі прочитаних матеріалів.


2. Завдання з аналізу художніх текстів

2.1. «Роман про добру людину»

Виконати письмовий аналіз (1–1,5 стор.):

  • Як авторка трактує «доброту» як метафізичну категорію?

  • У чому полягає притчевість і гротеск твору?

  • Визначити 2–3 епізоди, які найповніше передають філософську ідею роману.

  • Пояснити, чому герой Андієвської опиняється «іншим» у морально деформованому світі.

2.2. Вибрані тексти (на вибір студента 1–2):

  • «Без шкіри – на вітрі»

  • «Вітри Азії»

  • «Захід сонця»

  • «Троянда пішла від місяця»

  • «Базару проповідник»

  • «Закони божественності»

  • «Плач Діоніса»

  • «Цвіркуни розтягують порожнечу...»

  • «Джалапіта»

Завдання:
Підготуйте короткий порівняльний аналіз (1 стор.) за схемою:

  • Ключовий мотив твору (порожнеча, вітер, трансформація, подорож, внутрішнє очищення, божественність тощо).

  • Стильові домінанти (іронія, гротеск, фрагментарність, сюрреалістична візуальність).

  • Метафізичний або філософський компонент.

  • Оригінальні художні прийоми, що формують індивідуальний стиль Андієвської.


3. Аналітичні завдання

  1. Зіставити поетику Емми Андієвської з поетикою одного представника Нью-Йоркської групи (Бойчук, Тарнавський, Рубчак).

    • Вказати спільні й відмінні риси в баченні світу, стилі, метафорах.

  2. Визначити типологію «анормальної мови» у прозі Андієвської (новотвори, парадокси, синтаксичні зсуви).

    • Навести 5 прикладів і пояснити їхню функцію.

  3. Пояснити, як сюрреалістична образність трансформує реальність у цих текстах.

    • Порівняти з європейськими моделями (Кафка, Камю, Беккет).

Дати відповіді на питання за "Романом про добру людину"

  1. Хто є головним героєм роману і як Андієвська трактує поняття «доброти»?

  2. Які ситуації випробовують героя на моральну стійкість?

  3. Як змінюється герой під впливом світу, у якому “добро” і “зло” взаємно маскуються?

  4. Яку функцію виконують другорядні персонажі — як алегорії, архетипи чи дзеркала героя?

  5. Які елементи сюжету нагадують притчу або параболу?

  6. Як роман порушує питання внутрішньої свободи людини в умовах абсурдної реальності?

  7. Чи можлива “добра людина” в тоталітарному або дегуманізованому суспільстві?

  8. Як у творі співіснують добро і зло, правда й облудність?

  9. Яке значення має мотив вибору — морального, екзистенційного, метафізичного?

  10. У чому полягає парадокс «доброти як слабкості»?

  11. Які особливості стилю письменниці споріднені з європейським екзистенціалізмом (Камю, Сартр) або магічним реалізмом?

  12. Як функціонують символи сну, дзеркала, дверей, дороги у структурі роману?

  13. Як мова твору — “аномальна”, спотворена, парадоксальна — допомагає розкрити ідею духовного хаосу?

  14. Чи можна вважати роман антиутопією або моральним експериментом?

  15. Чи зберігає людина моральність, коли доброта стає “непрактичною”?

  16. Як змінюється уявлення про добро у добу воєн і гібридних цінностей?

  17. Чи можна вважати головного героя “божевільним”, “святим” чи “анархістом духу”?

  18. Яке значення має назва роману — чи є вона іронічною, чи трагедійною?

  19. Які сучасні паралелі ви бачите між реальністю твору Андієвської та сьогоденням?

Попередня секція
Матеріали: Життяі творчість М.Стельмаха
Наступна секція
Самостійна робота 2. Соцреалізм як світогляд. Соцреалістичний міф.
Підсумок збереження даних
Завантажте мобільний додаток