Перейти до головного вмісту

Блоки

Пропустити Навігація

Навігація

  • Інформаційна панель

    • Домашня сторінка

    • Сторінки сайту

      • Мої курси

      • Мітки

      • ФайлІнструкція для здобувачів освіти до вибору дисципл...

      • URL (веб-посилання)Вибір дисциплін на 2025-2026 навчальний рік

      • URL (веб-посилання)Вибір дисциплін на 2024-2025 навчальний рік

      • ФорумНовини сайту

      • URL (веб-посилання)Інструкція - основи роботи з системою Moodle

      • URL (веб-посилання)ЦИВІЛЬНИЙ ЗАХИСТ

      • ТекаНормативна база СЕЗН

      • URL (веб-посилання)Відновлення пароля

      • ФайлПам’ятка для користувача системи Moodle

      • ФайлСистема оцінки курсу

      • Зворотний зв’язокОцінка якості курсу

    • Мої курси

    • Курси

      • Факультети, кафедри

        • Біологічний факультет

        • Економічний факультет

        • Журналістики факультет

        • Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю.М. По...

        • Іноземної філології факультет

        • Математичний факультет

        • Менеджменту факультет

        • Соціальної педагогіки та психології факультет

        • Соцiологiї та управлiння факультет

        • Факультет історії та міжнародних відносин

        • Факультет фізичного виховання, здоров'я та туризму

        • Філологічний факультет

          • Кафедра слов’янської філології

          • Кафедра українознавства

          • Кафедра української літератури

            • archive

            • Методика викладання української літератури (СО)

            • Інформаційні технології в гуманітарній освіті, пер...

            • Методика викладання української мови, СО

            • ПА: кваліфікаційна робота магістра

            • Курсова робота з "Історії української літератури" ...

            • Курсова робота з "Історії української літератури"

            • Міжкультурні комунікації

            • Актуальні питання навчання мовно-літературної осві...

            • Актуальні питання сучасної філології

            • Актуальні проблеми сучасного українського літерат...

            • Бестселер як феномен масової культури

            • Історія української літератури 2-ї половини ХХ сто...

              • Загальне

              • Форум

              • Змістовий модуль 1. УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА В ЕМІГРА...

              • Змістовний модуль 2. УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА ДОБИ ВІ...

              • Змістовний модуль 3. РУХ ШІСТДЕСЯТНИЦТВА

              • Змістовний модуль 4. ПРОЗОВІ ЕКСПЕРИМЕНТИ В УКРАЇН...

              • Самостійна робота

                • ТекаМатеріали: Життя і творчість А.Малишка.

                • ТекаМатеріали: Життя і творчість Л.Костенко.

                • ТекаМатеріали: Інтимна й громадянська лірика шістдесят...

                • ТекаМатеріали: Химерна проза.

                • ТекаМатеріали: Життяі творчість М.Стельмаха

                • ЗавданняСамостійна робота 1. Творчість Е. Андієвської.

                • ЗавданняСамостійна робота 2. Соцреалізм як світогляд. Соцр...

                • ЗавданняСамостійна робота 3. «Щоденник» О. Довженка. Опові...

                • ЗавданняСамостійна робота 4. О. Гончар: життя і творчість.

                • ЗавданняСамостійна робота 5. Життя і творчість М. Стельмаха.

                • ЗавданняСамостійна робота 6. Життя і творчість А.Малишка.

                • ЗавданняСамостійна робота 7. Роман «Вир» Г. Тютюнника.

                • ЗавданняСамостійна робота 8. Творчість І. Драча.

                • ЗавданняСамостійна робота 9. Поезія і проза В. Симоненка.

                • ЗавданняСамостійна робота 10. Життя і творчість М. Вінгран...

                • ЗавданняСамостійна робота 11. Поезія І. Жиленко.

                • ЗавданняСамостійна робота 12. Життя і творчість Д. Павличка.

                • ЗавданняСамостійна робота 13. Життя і творчість Б. Олійника.

                • ЗавданняСамостійна робота 14. Проза Є. Гуцала.

                • ЗавданняСамостійна робота 15. Життя і творчість Л. Костенко.

                • ЗавданняСамостійна робота 16. Химерна проза.

                • ЗавданняСамостійна робота 17. Дилогія «Лебедина зграя», «...

                • ЗавданняСамостійна робота 18. Проза В. Дрозда.

              • Підсумковий контроль

              • Матеріали для АЕ

              • Неформальна/Інформальна освіта

          • Кафедра української мови

          • Практична підготовка філологічного факультету

          • Статистика Філологічного факультету

        • Юридичний факультет

      • Аспірантура

      • Науково-технічна позашкільна освіта

      • Підготовчі курси до ЗНО

      • Адміністративний розділ

      • Центр післядипломної освіти та професійних кваліфі...

      • Школа педагогічної майстерності

  • Закрити
    Переключити введення пошуку
  • Українська ‎(uk)‎
    • Русский ‎(ru)‎
    • Українська ‎(uk)‎
    • Deutsch ‎(de_old)‎
    • English ‎(de)‎
    • English ‎(en)‎
    • Español - Internacional ‎(es)‎
    • Français ‎(fr)‎
    • Italiano ‎(it)‎
    • Polski ‎(pl)‎
  • Вхід

Історія української літератури 2-ї половини ХХ сто ...

Закрити
Переключити введення пошуку
Вибір дисциплін Згорнути Розгорнути
Вибір дисциплін Згорнути Розгорнути
Обрати дисципліни Статистика вибору дисциплін ВМУ Результати вибору дисциплін
  1. Головна
  2. Курси
  3. Факультети, кафедри
  4. Філологічний факультет
  5. Кафедра української літератури
  6. Історія української літератури 2-ї половини ХХ сто...
  7. Самостійна робота
  8. Самостійна робота 4. О. Гончар: життя і творчість.

Самостійна робота 4. О. Гончар: життя і творчість.

Умови завершення

О. Гончар: життя і творчість.

Романи «Тронка», «Собор», «Людина і зброя», «Циклон». «Модри Камень», «Весна за Моравою», «Ілонка», «Гори співають» «Чорний яр».

Тема 11. Олесь Гончар: життя і творчість, пожиттєве випробування письменника.

Біографія. Романи «Тронка», «Собор», «Людина і зброя», «Циклон». Новели «Модри Камень», «Весна за Моравою», «Ілонка», «Гори співають» «Чорний яр».

1. Опрацювання теоретичного матеріалу

  1. Опрацювати біографічні дані О. Гончара:
    • походження, дитинство, родинні впливи;
    • участь у Другій світовій війні;
    • журналістська й громадська діяльність;
    • літературні нагороди, місце в українському каноні;
    • дискусії навколо «Собору» та роль письменника у формуванні моральних орієнтирів суспільства;
    • Олесь Гончар – більше не герой часу?
  2. Вивчити домінантні риси творчої манери О.Гончара:
    • гуманістичний пафос;
    • духовний максималізм;
    • поетичність і символізм прози;
    • філософська насиченість;
    • увага до людини у критичних історичних обставинах;
    • морально-екзистенційні підтексти.

2. Завдання: Здійснити аналіз творів

Надати письмовий аналіз кожного з перелічених творів, звернувши увагу на проблематику, образну систему, стильові особливості, моральний зміст і символіку.

Аналіз романів Олеся Гончара

2.1. Роман «Тронка»

  • образ степу й українського простору;
  • філософія миру, людської гідності та праці;
  • композиція як «роман-мозаїка»;
  • молодість як стан духовної чистоти;
  • естетика патріотизму;
  • «Тронка» як соціальна утопія (Ю.Шевельов).

2.2. Роман «Собор»

  • храм як символ духовної пам’яті й моральної вертикалі;
  • конфлікт духовного та бездуховного;
  • образ Миколи Баглая;
  • проблема нищення культурної спадщини;
  • політичний і моральний контекст «справи “Собору”»;
  • гротеск і філософська іронія в образах «апаратників»
  • гендерні особливості моделювання образів роману.

2.3. Роман «Людина і зброя»

  • війна як екзистенційне випробування;
  • образ молодих курсантів і моральний максималізм;
  • трагічність вибору між життям і обов’язком;
  • деміфологізація війни: від героїки — до болісної правди;
  • символіка зброї як інструмента і як моральної межі.

2.4. Роман «Циклон»

  • техногенна, екстремальна ситуація як модель суспільного вибору;
  • людина в умовах морального випробування стихією;
  • екологічні передчуття автора;
  • драматична колізія між відповідальністю й страхом;
  • динаміка нарації.

3. Аналіз новел та оповідань

3.1. «Модри Камень»

  • інтимна лірична новела про любов;
  • мотив зустрічі і втрати;
  • символіка каменя, весни, світла;
  • психологізм образу словацької дівчини Терези;
  • документальність воєнного досвіду + ліризм.

3.2. «Весна за Моравою»

  • війна як час пробудження людської доброти;
  • пейзаж як психоемоційна паралель;
  • перемога життя над смертю;
  • образ іноземної землі, що стає близькою.

3.3. «Ілонка»

  • драматизм долі дитини в час війни;
  • тема самотності й раптового дорослішання;
  • образ дитини як моральне дзеркало людства.

3.4. «Гори співають»

  • людина й природа: взаємодія духовного й земного;
  • поетизація карпатського регіону;
  • внутрішні пошуки героя.

3.5. «Чорний яр»

  • складний моральний вибір персонажів;
  • тема зради й небезпеки;
  • драматична тональність та психологічна напруга;
  • екологічний і моральний прецедент у творі;
  • символіка темного простору (яру) як випробування совісті.

4. Додаткові аналітичні завдання (на вибір)

  1. Порівняти духовну проблематику романів «Тронка» та «Собор».
  2. Проаналізувати образ війни у творах «Людина і зброя» та «Модри Камень».
  3. Порівняти жіночі образи у Гончара («Тереза», «Ілонка», героїні «Тронки») з жіночими образами у Довженка чи Стельмаха.
Попередня секція
Самостійна робота 3. «Щоденник» О. Довженка. Оповідання й повість «Зачарована Десна».
Наступна секція
Самостійна робота 5. Життя і творчість М. Стельмаха.
Підсумок збереження даних
Завантажте мобільний додаток