Skip to main content

Blocks

Skip Navigation

Navigation

  • Dashboard

    • Site home

    • Site pages

      • My courses

      • Tags

      • FileІнструкція для здобувачів освіти до вибору дисципл...

      • URLВибір дисциплін на 2025-2026 навчальний рік

      • URLВибір дисциплін на 2024-2025 навчальний рік

      • ForumНовини сайту

      • URLІнструкція - основи роботи з системою Moodle

      • URLЦИВІЛЬНИЙ ЗАХИСТ

      • FolderНормативна база СЕЗН

      • URLВідновлення пароля

      • FileПам’ятка для користувача системи Moodle

      • FileСистема оцінки курсу

      • FeedbackОцінка якості курсу

    • My courses

    • Courses

      • Факультети, кафедри

        • Біологічний факультет

        • Економічний факультет

        • Журналістики факультет

        • Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю.М. По...

        • Іноземної філології факультет

        • Математичний факультет

        • Менеджменту факультет

        • Соціальної педагогіки та психології факультет

        • Соцiологiї та управлiння факультет

        • Факультет історії та міжнародних відносин

        • Факультет фізичного виховання, здоров'я та туризму

        • Філологічний факультет

          • Кафедра слов’янської філології

          • Кафедра українознавства

          • Кафедра української літератури

            • archive

            • Методика викладання української літератури (СО)

            • Інформаційні технології в гуманітарній освіті, пер...

            • Методика викладання української мови, СО

            • ПА: кваліфікаційна робота магістра

            • Курсова робота з "Історії української літератури" ...

            • Курсова робота з "Історії української літератури"

            • Міжкультурні комунікації

            • Актуальні питання навчання мовно-літературної осві...

            • Актуальні питання сучасної філології

            • Актуальні проблеми сучасного українського літерат...

            • Бестселер як феномен масової культури

            • Історія української літератури 2-ї половини ХХ сто...

              • General

              • Форум

              • Змістовий модуль 1. УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА В ЕМІГРА...

              • Змістовний модуль 2. УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА ДОБИ ВІ...

              • Змістовний модуль 3. РУХ ШІСТДЕСЯТНИЦТВА

              • Змістовний модуль 4. ПРОЗОВІ ЕКСПЕРИМЕНТИ В УКРАЇН...

              • Самостійна робота

                • FolderМатеріали: Життя і творчість А.Малишка.

                • FolderМатеріали: Життя і творчість Л.Костенко.

                • FolderМатеріали: Інтимна й громадянська лірика шістдесят...

                • FolderМатеріали: Химерна проза.

                • FolderМатеріали: Життяі творчість М.Стельмаха

                • AssignmentСамостійна робота 1. Творчість Е. Андієвської.

                • AssignmentСамостійна робота 2. Соцреалізм як світогляд. Соцр...

                • AssignmentСамостійна робота 3. «Щоденник» О. Довженка. Опові...

                • AssignmentСамостійна робота 4. О. Гончар: життя і творчість.

                • AssignmentСамостійна робота 5. Життя і творчість М. Стельмаха.

                • AssignmentСамостійна робота 6. Життя і творчість А.Малишка.

                • AssignmentСамостійна робота 7. Роман «Вир» Г. Тютюнника.

                • AssignmentСамостійна робота 8. Творчість І. Драча.

                • AssignmentСамостійна робота 9. Поезія і проза В. Симоненка.

                • AssignmentСамостійна робота 10. Життя і творчість М. Вінгран...

                • AssignmentСамостійна робота 11. Поезія І. Жиленко.

                • AssignmentСамостійна робота 12. Життя і творчість Д. Павличка.

                • AssignmentСамостійна робота 13. Життя і творчість Б. Олійника.

                • AssignmentСамостійна робота 14. Проза Є. Гуцала.

                • AssignmentСамостійна робота 15. Життя і творчість Л. Костенко.

                • AssignmentСамостійна робота 16. Химерна проза.

                • AssignmentСамостійна робота 17. Дилогія «Лебедина зграя», «...

                • AssignmentСамостійна робота 18. Проза В. Дрозда.

              • Підсумковий контроль

              • Матеріали для АЕ

              • Неформальна/Інформальна освіта

          • Кафедра української мови

          • Практична підготовка філологічного факультету

          • Статистика Філологічного факультету

        • Юридичний факультет

      • Аспірантура

      • Науково-технічна позашкільна освіта

      • Підготовчі курси до ЗНО

      • Адміністративний розділ

      • Центр післядипломної освіти та професійних кваліфі...

      • Школа педагогічної майстерності

  • Close
    Toggle search input
  • English ‎(en)‎
    • Русский ‎(ru)‎
    • Українська ‎(uk)‎
    • Deutsch ‎(de_old)‎
    • English ‎(de)‎
    • English ‎(en)‎
    • Español - Internacional ‎(es)‎
    • Français ‎(fr)‎
    • Italiano ‎(it)‎
    • Polski ‎(pl)‎
  • Log in

Історія української літератури 2-ї половини ХХ сто ...

Close
Toggle search input
Вибір дисциплін Collapse Expand
Вибір дисциплін Collapse Expand
Обрати дисципліни Статистика вибору дисциплін ВМУ Результати вибору дисциплін
  1. Home
  2. Courses
  3. Факультети, кафедри
  4. Філологічний факультет
  5. Кафедра української літератури
  6. Історія української літератури 2-ї половини ХХ сто...
  7. Самостійна робота
  8. Самостійна робота 7. Роман «Вир» Г. Тютюнника.

Самостійна робота 7. Роман «Вир» Г. Тютюнника.

Completion requirements

Тема 14. Роман «Вир» Г. Тютюнника.

Історія створення. Історичний контекст. Символіка назви. Портретні характеристики. Специфіка нарації.

1. Опрацювання теоретичного матеріалу

1.    Вивчити історію створення роману:

o   контекст появи твору в період «відлиги»;

o   особливості редакційної роботи та цензурні обмеження.

2.    Ознайомитися з історичним тлом:

o   життя українського села 1930–1940-х рр.;

o   соціально-політичні процеси, колективізація, війна;

o   психологічні травми, руйнація традиційного укладу.

3.    Сформувати розуміння художнього методу Григорія Тютюнника:

o   психологічний реалізм;

o   увага до моральних колізій;

o   «людська правда» як творче кредо;

o   образність, заснована на народній мові.

2. Завдання з аналізу роману

2.1. Історія створення та контекст (0,5–1 стор.)

  • умови написання роману;
  • зв’язок із попередніми творами;
  • місце твору в літературі другої половини ХХ ст.;
  • чому роман став важливою моделлю «правдивої прози»?
  • рамки соцреалізму і специфіка роману

2.2. Символіка назви роману «Вир» (0,5 стор.)

  • «вир» як метафора життєвих потрясінь;
  • «вир» як символ часу та історії;
  • образ виру як стихії, що затягує, руйнує й очищує;
  • паралель між природним образом і драмами людських доль.

2.3. Портретні характеристики персонажів

Завдання: скласти короткі характеристики персонажів, пояснити специфіку харатеротворення:

Аспекти аналізу:

  • соціально-психологічний портрет;
  • моральні орієнтири;
  • роль у сюжеті та конфлікті;
  • прийоми характеротворення (діалоги, внутрішній монолог, побутові деталі).

2.4. Специфіка нарації (1 стор.)

  • багатопланова структура оповіді;
  • поєднання авторського й «народного» голосу;
  • роль діалогів і живої мови;
  • психологізм внутрішніх монологів;
  • кінематографічність описів.

3. Порівняльні завданя (на вибір)

1.    Порівняти роман «Вир» з твором Григора Тютюнника «Облога» або «Три зозулі з поклоном» (мотив сім’ї, любові, трагізм долі).

2.    Порівняти образ українського села у «Вирі» й у повісті О. Довженка «Зачарована Десна».

3.    Порівняти принципи характеротворення у романі Г.Тютюнника й прозі Є. Гуцала (етика й психологізм).

 

Previous activity
Самостійна робота 6. Життя і творчість А.Малишка.
Next activity
Самостійна робота 8. Творчість І. Драча.
Data retention summary
Get the mobile app