Skip to main content

Blocks

Skip Navigation

Navigation

  • Dashboard

    • Site home

    • Site pages

      • My courses

      • Tags

      • FileІнструкція для здобувачів освіти до вибору дисципл...

      • URLВибір дисциплін на 2025-2026 навчальний рік

      • URLВибір дисциплін на 2024-2025 навчальний рік

      • ForumНовини сайту

      • URLІнструкція - основи роботи з системою Moodle

      • URLЦИВІЛЬНИЙ ЗАХИСТ

      • FolderНормативна база СЕЗН

      • URLВідновлення пароля

      • FileПам’ятка для користувача системи Moodle

      • FileСистема оцінки курсу

      • FeedbackОцінка якості курсу

    • My courses

    • Courses

      • Факультети, кафедри

        • Біологічний факультет

        • Економічний факультет

        • Журналістики факультет

        • Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю.М. По...

        • Іноземної філології факультет

        • Математичний факультет

        • Менеджменту факультет

        • Соціальної педагогіки та психології факультет

        • Соцiологiї та управлiння факультет

        • Факультет історії та міжнародних відносин

        • Факультет фізичного виховання, здоров'я та туризму

        • Філологічний факультет

          • Кафедра слов’янської філології

          • Кафедра українознавства

          • Кафедра української літератури

            • archive

            • Методика викладання української літератури (СО)

            • Інформаційні технології в гуманітарній освіті, пер...

            • Методика викладання української мови, СО

            • ПА: кваліфікаційна робота магістра

            • Курсова робота з "Історії української літератури" ...

            • Курсова робота з "Історії української літератури"

            • Міжкультурні комунікації

            • Актуальні питання навчання мовно-літературної осві...

            • Актуальні питання сучасної філології

            • Актуальні проблеми сучасного українського літерат...

            • Бестселер як феномен масової культури

            • Історія української літератури 2-ї половини ХХ сто...

              • General

              • Форум

              • Змістовий модуль 1. УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА В ЕМІГРА...

              • Змістовний модуль 2. УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА ДОБИ ВІ...

              • Змістовний модуль 3. РУХ ШІСТДЕСЯТНИЦТВА

              • Змістовний модуль 4. ПРОЗОВІ ЕКСПЕРИМЕНТИ В УКРАЇН...

              • Самостійна робота

                • FolderМатеріали: Життя і творчість А.Малишка.

                • FolderМатеріали: Життя і творчість Л.Костенко.

                • FolderМатеріали: Інтимна й громадянська лірика шістдесят...

                • FolderМатеріали: Химерна проза.

                • FolderМатеріали: Життяі творчість М.Стельмаха

                • AssignmentСамостійна робота 1. Творчість Е. Андієвської.

                • AssignmentСамостійна робота 2. Соцреалізм як світогляд. Соцр...

                • AssignmentСамостійна робота 3. «Щоденник» О. Довженка. Опові...

                • AssignmentСамостійна робота 4. О. Гончар: життя і творчість.

                • AssignmentСамостійна робота 5. Життя і творчість М. Стельмаха.

                • AssignmentСамостійна робота 6. Життя і творчість А.Малишка.

                • AssignmentСамостійна робота 7. Роман «Вир» Г. Тютюнника.

                • AssignmentСамостійна робота 8. Творчість І. Драча.

                • AssignmentСамостійна робота 9. Поезія і проза В. Симоненка.

                • AssignmentСамостійна робота 10. Життя і творчість М. Вінгран...

                • AssignmentСамостійна робота 11. Поезія І. Жиленко.

                • AssignmentСамостійна робота 12. Життя і творчість Д. Павличка.

                • AssignmentСамостійна робота 13. Життя і творчість Б. Олійника.

                • AssignmentСамостійна робота 14. Проза Є. Гуцала.

                • AssignmentСамостійна робота 15. Життя і творчість Л. Костенко.

                • AssignmentСамостійна робота 16. Химерна проза.

                • AssignmentСамостійна робота 17. Дилогія «Лебедина зграя», «...

                • AssignmentСамостійна робота 18. Проза В. Дрозда.

              • Підсумковий контроль

              • Матеріали для АЕ

              • Неформальна/Інформальна освіта

          • Кафедра української мови

          • Практична підготовка філологічного факультету

          • Статистика Філологічного факультету

        • Юридичний факультет

      • Аспірантура

      • Науково-технічна позашкільна освіта

      • Підготовчі курси до ЗНО

      • Адміністративний розділ

      • Центр післядипломної освіти та професійних кваліфі...

      • Школа педагогічної майстерності

  • Close
    Toggle search input
  • English ‎(en)‎
    • Русский ‎(ru)‎
    • Українська ‎(uk)‎
    • Deutsch ‎(de_old)‎
    • English ‎(de)‎
    • English ‎(en)‎
    • Español - Internacional ‎(es)‎
    • Français ‎(fr)‎
    • Italiano ‎(it)‎
    • Polski ‎(pl)‎
  • Log in

Історія української літератури 2-ї половини ХХ сто ...

Close
Toggle search input
Вибір дисциплін Collapse Expand
Вибір дисциплін Collapse Expand
Обрати дисципліни Статистика вибору дисциплін ВМУ Результати вибору дисциплін
  1. Home
  2. Courses
  3. Факультети, кафедри
  4. Філологічний факультет
  5. Кафедра української літератури
  6. Історія української літератури 2-ї половини ХХ сто...
  7. Самостійна робота
  8. Самостійна робота 11. Поезія І. Жиленко.

Самостійна робота 11. Поезія І. Жиленко.

Completion requirements
Opened: Tuesday, 28 October 2025, 12:00 AM
Due: Tuesday, 4 November 2025, 12:00 AM

Тема 20. Поезія І. Жиленко

Поезії «Жар-птиця», «Підкова», «Гном у буфеті». Етичні категорії. Філософія щастя. Автобіографічна книга спогадів «Homo Feriens».

 

1. Опрацювання теоретичного матеріалу

  1. Опрацювати біографічні відомості про Ірину Жиленко:
    • середовище «шістдесятництва»,
    • особливості стилю і поетичного голосу,
    • філософія щастя як етична домінанта її творчості.
  2. Вивчити основні риси поетики Жиленко:
    • дитинність як естетичний принцип;
    • іронія, гра, самоіронічна мудрість;
    • теплота і світло образів;
    • етична спрямованість (добро, вдячність, любов, щастя);
    • фантастичність і казковість буденного.

 

2. Завдання з аналізу поетичних творів

2.1. «Жар-птиця»

Підготувати письмовий аналіз:

  • символ Жар-птиці як уособлення натхнення, радості, внутрішнього світла;
  • поєднання казковості з філософською алегорією;
  • як поетеса моделює «щастя»: момент прозріння й вдячності;
  • роль звукообразів і кольорової палітри.

2.2. «Підкова»

Короткий коментар:

  • символіка підкови та концепт щастя;
  • мотив випадку й долі;
  • синтез іронії та ліричності;
  • деталі, що формують жанровий модус вірша (казковість + філософія).

2.3. «Гном у буфеті»

Аналітичне завдання:

  • образ гнома як втілення гри, фантазії та дитячого світовідчуття;
  • поєднання повсякденності й чарівного;
  • етична ідея: добро як домашня теплота, затишок, співбуття;
  • роль метафор і гумору.

3. Аналітичні завдання (на вибір)

  1. Сформулювати, у чому полягає філософія щастя у творчості Ірини Жиленко.
  2. Визначити, які етичні категорії найчастіше трапляються в поезіях Жиленко (добро, вдячність, любов, радість, довіра). Навести 5–7 цитат.
  3. Простежити реалізацію концепта дитинності як способу бачення світу (2 поезї)

4. Порівняльне завдання (на вибір)

  1. Порівняти поетику І. Жиленко та Л. Костенко (мтоив щастя.
  2. Порівняти феномен казковості в поезіях Ірини Жиленко й Івана Драча.
  3. Порівняти образи «маленьких істот» (гномів, фей, Янголів) у Жиленко з образами у зарубіжних казкових традиціях (на базовому рівні аналогії).

 

4.   Автобіографічна книга спогадів Ірини Жиленко «Homo Feriens»

Завдання для аналізу (обрати одне або виконати кілька)

  1. Письмовий огляд:
    • сюжетна структура спогадів;
    • погляд письменниці на дитинство, війну, родину, творчість;
    • наративна тональність: іронія, мудрість, самоіронія.
  2. Аналітичне питання:
    «Як у “Homo Feriens” формуються головні цінності, які визначають поетику Жиленко?»
  3. Порівняльне завдання:
    Порівняти образ дитини у спогадах «Homo Feriens» і в поезії «Гном у буфеті» або «Жар-птиця».
    • Що спільного в способі бачення світу?
    • Які емоційні й етичні акценти збігаються?
  4. Інтерпретація:
    «Homo Feriens» як документ духовної біографії шістдесятниці.
    • Як Жиленко описує середовище шістдесятників?
    • Як розкривається атмосфера творчої свободи та внутрішнього опору?
Previous activity
Самостійна робота 10. Життя і творчість М. Вінграновського.
Next activity
Самостійна робота 12. Життя і творчість Д. Павличка.
Data retention summary
Get the mobile app