Skip to main content

Blocks

Skip Navigation

Navigation

  • Dashboard

    • Site home

    • Site pages

      • My courses

      • Tags

      • FileІнструкція для здобувачів освіти до вибору дисципл...

      • URLВибір дисциплін на 2025-2026 навчальний рік

      • URLВибір дисциплін на 2024-2025 навчальний рік

      • ForumНовини сайту

      • URLІнструкція - основи роботи з системою Moodle

      • URLЦИВІЛЬНИЙ ЗАХИСТ

      • FolderНормативна база СЕЗН

      • URLВідновлення пароля

      • FileПам’ятка для користувача системи Moodle

      • FileСистема оцінки курсу

      • FeedbackОцінка якості курсу

    • My courses

    • Courses

      • Факультети, кафедри

        • Біологічний факультет

        • Економічний факультет

        • Журналістики факультет

        • Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю.М. По...

        • Іноземної філології факультет

        • Математичний факультет

        • Менеджменту факультет

        • Соціальної педагогіки та психології факультет

        • Соцiологiї та управлiння факультет

        • Факультет історії та міжнародних відносин

        • Факультет фізичного виховання, здоров'я та туризму

        • Філологічний факультет

          • Кафедра слов’янської філології

          • Кафедра українознавства

          • Кафедра української літератури

            • archive

            • Методика викладання української літератури (СО)

            • Інформаційні технології в гуманітарній освіті, пер...

            • Методика викладання української мови, СО

            • ПА: кваліфікаційна робота магістра

            • Курсова робота з "Історії української літератури" ...

            • Курсова робота з "Історії української літератури"

            • Міжкультурні комунікації

            • Актуальні питання навчання мовно-літературної осві...

            • Актуальні питання сучасної філології

            • Актуальні проблеми сучасного українського літерат...

            • Бестселер як феномен масової культури

            • Історія української літератури 2-ї половини ХХ сто...

              • General

              • Форум

              • Змістовий модуль 1. УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА В ЕМІГРА...

              • Змістовний модуль 2. УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА ДОБИ ВІ...

              • Змістовний модуль 3. РУХ ШІСТДЕСЯТНИЦТВА

              • Змістовний модуль 4. ПРОЗОВІ ЕКСПЕРИМЕНТИ В УКРАЇН...

              • Самостійна робота

                • FolderМатеріали: Життя і творчість А.Малишка.

                • FolderМатеріали: Життя і творчість Л.Костенко.

                • FolderМатеріали: Інтимна й громадянська лірика шістдесят...

                • FolderМатеріали: Химерна проза.

                • FolderМатеріали: Життяі творчість М.Стельмаха

                • AssignmentСамостійна робота 1. Творчість Е. Андієвської.

                • AssignmentСамостійна робота 2. Соцреалізм як світогляд. Соцр...

                • AssignmentСамостійна робота 3. «Щоденник» О. Довженка. Опові...

                • AssignmentСамостійна робота 4. О. Гончар: життя і творчість.

                • AssignmentСамостійна робота 5. Життя і творчість М. Стельмаха.

                • AssignmentСамостійна робота 6. Життя і творчість А.Малишка.

                • AssignmentСамостійна робота 7. Роман «Вир» Г. Тютюнника.

                • AssignmentСамостійна робота 8. Творчість І. Драча.

                • AssignmentСамостійна робота 9. Поезія і проза В. Симоненка.

                • AssignmentСамостійна робота 10. Життя і творчість М. Вінгран...

                • AssignmentСамостійна робота 11. Поезія І. Жиленко.

                • AssignmentСамостійна робота 12. Життя і творчість Д. Павличка.

                • AssignmentСамостійна робота 13. Життя і творчість Б. Олійника.

                • AssignmentСамостійна робота 14. Проза Є. Гуцала.

                • AssignmentСамостійна робота 15. Життя і творчість Л. Костенко.

                • AssignmentСамостійна робота 16. Химерна проза.

                • AssignmentСамостійна робота 17. Дилогія «Лебедина зграя», «...

                • AssignmentСамостійна робота 18. Проза В. Дрозда.

              • Підсумковий контроль

              • Матеріали для АЕ

              • Неформальна/Інформальна освіта

          • Кафедра української мови

          • Практична підготовка філологічного факультету

          • Статистика Філологічного факультету

        • Юридичний факультет

      • Аспірантура

      • Науково-технічна позашкільна освіта

      • Підготовчі курси до ЗНО

      • Адміністративний розділ

      • Центр післядипломної освіти та професійних кваліфі...

      • Школа педагогічної майстерності

  • Close
    Toggle search input
  • English ‎(en)‎
    • Русский ‎(ru)‎
    • Українська ‎(uk)‎
    • Deutsch ‎(de_old)‎
    • English ‎(de)‎
    • English ‎(en)‎
    • Español - Internacional ‎(es)‎
    • Français ‎(fr)‎
    • Italiano ‎(it)‎
    • Polski ‎(pl)‎
  • Log in

Історія української літератури 2-ї половини ХХ сто ...

Close
Toggle search input
Вибір дисциплін Collapse Expand
Вибір дисциплін Collapse Expand
Обрати дисципліни Статистика вибору дисциплін ВМУ Результати вибору дисциплін
  1. Home
  2. Courses
  3. Факультети, кафедри
  4. Філологічний факультет
  5. Кафедра української літератури
  6. Історія української літератури 2-ї половини ХХ сто...
  7. Самостійна робота
  8. Самостійна робота 14. Проза Є. Гуцала.

Самостійна робота 14. Проза Є. Гуцала.

Completion requirements

Тема 23. Проза Є. Гуцала.

 

Біографічні дані. Оповідання «Лось»: екологічна проблематика, гуманізм, етика співіснування людини і тварини. Оповідання «Сім'я дикої качки». Роман «Позичений чоловік».

 

1. Опрацювання теоретичного матеріалу

  1. Опрацювати біографічні відомості про Євгена Гуцала: дитинство, журналістська та письменницька діяльність, місце в українському літературному процесі 1960–1980-х рр.
  2. Ознайомитися з ключовими ознаками прози Гуцала:
    • ліризм і психологізм;
    • увага до дитячого світовідчуття;
    • фольклорно-природний первень;
    • гуманістична етика;
    • екологічна проблематика;
    • м’який гротеск та іронічність.

2. Завдання з аналізу творів

2.1. Оповідання «Лось»

Написати аналітичний коментар, у якому розкрити:

  • екологічну проблематику твору;
  • як Гуцало показує тонку межу між співчуттям і жорстокістю;
  • символіку образу лося як уособлення природної чистоти та невинності;
  • гуманістичне спрямування: відповідальність людини перед природою;
  • що розкриває фінальна сцена для розуміння етичної позиції автора.

2.2. Оповідання «Сім’я дикої качки»

Виконати короткий письмовий аналіз:

  • як передано взаємини людини й дикої природи;
  • художні засоби, що відтворюють атмосферу напруги та захищеності;
  • символічну роль образу дикої качки та її «сім’ї»;
  • як дитяча оптика допомагає розкрити мораль твору.

2.3. Роман «Позичений чоловік»

Скласти розгорнуту характеристику роману (1 стор.), зосередившись на:

  • соціальній сатирі та гротеску;
  • моделюванні сільського простору як комічно-драматичної сцени;
  • критиці бюрократії, формалізму та абсурдів радянського побуту;
  • художній роботі з типажами й «народною сміховою культурою»;
  • проблемі особистої свободи й самоіронії.

3. Порівняльне завдання (на вибір)

  1. Порівняти дитячі образи Євгена Гуцала з дитячими образами в прозі Григора Тютюнника.
Previous activity
Самостійна робота 13. Життя і творчість Б. Олійника.
Next activity
Самостійна робота 15. Життя і творчість Л. Костенко.
Data retention summary
Get the mobile app