Perfilado de sección
- 
                    

Викладач: Позмогова Наталія Василівна, к.мед.н., доцент каф. Терапії та реабілітації
Корпус 4, ауд. 301. тел. 289-75-53 (кафедра)Електронна адреса: nat.pozmogova@gmail.com
 - 
                    

Прийнято розділяти діагностику на 3 види:
- нозологічну – медичні методи діагностики, що допомагають визначити
тип захворювання (нозологію);
-донозологічну – методи діагностики, що визначають рівень адаптованості організму до умов зовнішнього та внутрішнього середовища (діагностика третього стану);
- діагностику здоров’я за прямими показниками – діагностичні методи, що безпосередньо визначають рівень здоров’я;
- нетрадиційні методи діагностики
- 
                                                            
Поняття Моніторинг здоров'я
1. Поняття здоров’я, його складові, критерії
2. Визначення предмета «Моніторинг здоров’я»
3. Зміст, значення моніторингу здоров’я для формування свідомої мотивації людини до здорового способу життя
4. Медико-педагогічний контроль, самоконтроль
Надайте відповіді на питання:
Завдання для самостійної роботи
Визначте ваш рівень стану здоров’я (додаток посібника 1). - 
                                                            
Тема методи оцінки Фізичного здоров'я
Мета: усвідомити значення фізичного здоров’я, фізичної культури в профілактиці
розвитку гіподинамічного синдрому; з’ясувати необхідний рівень фізичного
навантаження, його критерії, добову норму рухової активності дітей різного
віку1.1. Дати визначення фізичного здоров’я, фізичної культури.
1.2. Пояснити поняття «Фізичне здоров’я».
1.3. Визначити залежність фізичного здоров’я, від умов життя в суспільстві.
1.4. Механізми дії руху на розвиток організму і збереження здоров’я підлітків
1.5. Схематично представити та пояснити класифікацію рухової активності, фізичних вправ.
1.6. Поясни основні складові здорового способу життя.Завдання:
- Провести діагностику індивідуального здоров’я і дати самооцінку рівня фізичного розвитку (лабораторна робота 2)
 - Ознайомитись з методом самоконтролю й самооцінки рівня фізичного розвитку для оцінювання рівня розвитку ознак рухової справності, а також удосконалення цих ознаки в онтогенетичному розвитку людини та у зв`язку з процесами акселерації (за Л.Денисюком) (лабораторна робота 3).
 - Підібрати фізичні вправи для покращення рівня фізичного здоров'я (лабораторна робота 4)
 
 - 
                                                            
Соматичне здоров’я як складова фізичного здоров’я.
Поняття про серцево-судинну систему, будову, функції хвороби, лікування
Мета: закріпити і узагальнити знання про соматичне здоров’я як складову
фізичного здоров’я. https://moodle.znu.edu.ua/pluginfile.php/1244737/mod_assign/intro/%D0%9E%D0%B1%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%A1%D0%A1%D0%A1..pptЗавдання :
1.Визначити поняття про гіпертонію, гіпотонію, ревматизм, хвороби серця.
2. Дати оцінку функціонального стану серцево-судинної системи;
Визначити частоту серцевих скорочень (пульс)
Визначити артеріальний тискВизначити адаптаційний потенціал ССС (стор. 12 навчального посібника "НАУКИ ПРО ЗДОРОВ’Я)
3. Перерахувати загальні принципи зниження серцево-судинного ризику https://health-ua.com/article/5076-sumarnij-sertcevosudinnij-rizik
 - 
                                                            
Психічне здоров'я. Свідомість, психоемоційна активність, позитивне мислення та їх вплив на організм людини.
Взаємозв’язок психоемоційної активності та соматичної складової здоров’я організму людини; https://www.znu.edu.ua/cms/index.php?action=news/view_details&news_id=66539&lang=ukr&news_code=fakhivtsi-kafedri-terapiyi-ta-reabilitatsiyi-vidznachili-vsesvitnij-den-psikhichnogo-zdorov---ya
Емоції людини, їх види https://moodle.znu.edu.ua/pluginfile.php/1247476/mod_assign/intro/%D0%92%D0%B8%D0%B4%D0%B8%20%D0%B5%D0%BC%D0%BE%D1%86%D1%96%D0%B9%20%D1%96%20%D0%BF%D0%BE%D1%87%D1%83%D1%82%D1%82%D1%96%D0%B2.docx
уявлення про засоби профілактики та усунення наслідків психоемоційного стресу.
Виконайте завдання до практичної роботи стор.39-49
 - 
                                                            

Духовне здоров'я https://moodle.znu.edu.ua/pluginfile.php/1250205/mod_assign/intro/%D0%94%D1%83%D1%85%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%B5%20%D0%B7%D0%B4%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B2.docx
Заповнити анкету, зробити висновок
стор. 85
 
 - 
                                                            
 - 
                    
- 
                                                            
Діагностика рівня здоров'я за прямими показниками
1. Оцінка енергопотенціалу.
2. Фактори, що вливають на фізичний розвиток людини.
3. Вимоги та правила при дослідженні фізичного розвитку.
4. Постава. Загальна характеристика правильної постави.
5. Антропометрія.
6. Функціональні проби.
Посібник, стор. 25
Завдання :
- Визначити свій біологічний вік https://studfile.net/preview/5580725/page:10/#21
 - Провести оцінку функціональних дихальних проб https://mycrossfitkp.blogspot.com/2020/05/blog-post.html3.
 - Провести аналіз отриманих результатів, зробити висновки
 
 - 
                                                            
Паспорт здоров'я
Складіть порівняльну таблицю паспортів здоров'я, запропонованих різними авторами. Зробіть висновок про переваги та недоліки кожного з них.
 - 
                                                            

Баланс. Постуральний контроль https://rehabprime.com/postural-control/
1.Проведіть оцінку координації за пробою Ромберга
Зробіть висновокЗробіть комплекс вправ на баланс
Напишіть свої відчуття після виконання комплексу
2. Знайдіть програму Google Play, встановіть програму APECS
Проведіть оцінку власної постави за допомогою додатка APECS
Надішліть фото та висновок
Зробіть комплекс вправ для постави, напишіть свої відчуття
Виконуйте 3–5 разів на тиждень, без протипоказань. Напруга в щелепах, потилиці, скронях, кістках черепа та інших ділянках прямо залежить від дисбалансу в тілі. Спробуйте цей комплекс і ви точно відчуєте, як тісно пов’язані таз і череп, як ми можемо впливати на ці структури через правильний підхід в роботі з ними.
 - 
                                                            
Прогнозування здоров'я та тривалості життя
Ознайомитися з он-лайн калькуляторами оцінки ризику та зробити конспект
1. Онкологічних захворювань https://moz.gov.ua/uk/onko-skrining-jaki-obstezhennja-i-u-jakomu-vici-treba-prohoditi-cholovikam-ta-zhinkam
2. Переломів https://frax.shef.ac.uk/FRAX/tool.aspx?lang=uk
3. Серцево-судиних захворювань https://test-lab.com.ua/score2/
 - 
                                                            Епігенетика, модифікація способу життя
https://ua.estet-portal.com/statyi/epigenetika-ne-geny-pravyat-chelovekom-a-chelovek-genami
Дослідити клініку, діагностику та модифікацію способу життя при дисплазії сполучної тканини https://d-l.com.ua/ua/archive/2017/3%2854%29/pages-26-32/nediferenciyovana-displaziya-spoluchnoyi-tkanini-problema-ta-shlyahi-virishennya. Зробити висновки 
 - 
                                                            
 - 
                    
- 
                                                            
Опрацювавши дисципліну ви повинні вміти:
1. Розкрити зміст основних принципів, відповідно до яких ви розробляєте свою оздоровчу систему.
2. Усвідомити, які технології вашої оздоровчої системи сприяють духовному, психічному, фізичному формуванню, збереженню та зміцненню вашого здоров'я?