Перейти до головного вмісту

Блоки

Пропустити Навігація

Навігація

  • Інформаційна панель

    • Домашня сторінка

    • Сторінки сайту

      • Мої курси

      • Мітки

      • ФайлІнструкція для здобувачів освіти до вибору дисципл...

      • URL (веб-посилання)Вибір дисциплін на 2025-2026 навчальний рік

      • URL (веб-посилання)Вибір дисциплін на 2024-2025 навчальний рік

      • ФорумНовини сайту

      • URL (веб-посилання)Інструкція - основи роботи з системою Moodle

      • URL (веб-посилання)ЦИВІЛЬНИЙ ЗАХИСТ

      • ТекаНормативна база СЕЗН

      • URL (веб-посилання)Відновлення пароля

      • ФайлПам’ятка для користувача системи Moodle

      • ФайлСистема оцінки курсу

      • Зворотний зв’язокОцінка якості курсу

    • Мої курси

    • Курси

      • Факультети, кафедри

        • Біологічний факультет

        • Економічний факультет

        • Журналістики факультет

        • Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю.М. По...

        • Іноземної філології факультет

        • Математичний факультет

        • Менеджменту факультет

        • Соціальної педагогіки та психології факультет

        • Соцiологiї та управлiння факультет

        • Факультет історії та міжнародних відносин

        • Факультет фізичного виховання, здоров'я та туризму

        • Філологічний факультет

          • Кафедра слов’янської філології

          • Кафедра українознавства

          • Кафедра української літератури

            • archive

            • Методика викладання української літератури (СО)

            • Інформаційні технології в гуманітарній освіті, пер...

            • Методика викладання української мови, СО

            • ПА: кваліфікаційна робота магістра

            • Курсова робота з "Історії української літератури" ...

            • Курсова робота з "Історії української літератури"

            • Міжкультурні комунікації

            • Актуальні питання навчання мовно-літературної осві...

            • Актуальні питання сучасної філології

            • Актуальні проблеми сучасного українського літерат...

            • Бестселер як феномен масової культури

            • Історія української літератури к. ХХ - поч. ХХІ ст...

              • Загальне

              • Форум

              • Змістовний модуль 1. УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА В ПОШУК...

              • Змістовний модуль 2. ПОЕЗІЯ, ПРОЗА Й ДРАМАТУРГІЯ: ...

              • Змістовний модуль 3. УКРАЇНСЬКА ЖІНОЧА ПРОЗА КІНЦЯ...

              • Самостійна робота

                • ТекаМатеріали: Поема "Чорнобильська Мадонна" І. Драча

                • ТекаМатеріали: Поезія і проза Л.В.Костенко

                • ЗавданняСамостійна робота 1 Тема 3. Поезія І.Калинця

                • ЗавданняСамостійна робота 2. Проза О.Ульяненка.

                • ЗавданняСамостійна робота 3. Станіславський феномен: Ю. Із...

                • ЗавданняСамостійна робота 4. Поезія і проза Ю. Андруховича.

                • ЗавданняСамостійна робота 5. Творчість С. Жадана.

                • ЗавданняСамостійна робота 6. Поема «Чорнобильська Мадонна»...

                • ЗавданняСамостійна робота 7. Роман «Тисячолітній Миколай» ...

                • ЗавданняСамостійна робота 8. Роман «Три листки за вікном» ...

                • ЗавданняСамостійна робота 9. Повість «Місяцева Зозулька з...

                • ЗавданняСамостійна робота 10. Сатира і гумор в українські...

                • ЗавданняСамостійна робота 11. Драматургія 80-90-х рр. ХХ ст.

                • ЗавданняСамостійна робота 12. Поезія і проза Л. Костенко.

                • ЗавданняСамостійна робота 13. Поезія і проза О. Забужко.

                • ЗавданняСамостійна робота 14. Брати Капранови: феномент тв...

              • Підсумковий контроль

              • Формальна/Неформальна/Інформальна освіта: інструкції

              • Індивідуальна робота

          • Кафедра української мови

          • Практична підготовка філологічного факультету

          • Статистика Філологічного факультету

        • Юридичний факультет

      • Аспірантура

      • Науково-технічна позашкільна освіта

      • Підготовчі курси до ЗНО

      • Адміністративний розділ

      • Центр післядипломної освіти та професійних кваліфі...

      • Школа педагогічної майстерності

  • Закрити
    Переключити введення пошуку
  • Українська ‎(uk)‎
    • Русский ‎(ru)‎
    • Українська ‎(uk)‎
    • Deutsch ‎(de_old)‎
    • English ‎(de)‎
    • English ‎(en)‎
    • Español - Internacional ‎(es)‎
    • Français ‎(fr)‎
    • Italiano ‎(it)‎
    • Polski ‎(pl)‎
  • Вхід

Історія української літератури к. ХХ - поч. ХХІ ст ...

Закрити
Переключити введення пошуку
Вибір дисциплін Згорнути Розгорнути
Вибір дисциплін Згорнути Розгорнути
Обрати дисципліни Статистика вибору дисциплін ВМУ Результати вибору дисциплін
  1. Головна
  2. Курси
  3. Факультети, кафедри
  4. Філологічний факультет
  5. Кафедра української літератури
  6. Історія української літератури к. ХХ - поч. ХХІ ст...
  7. Самостійна робота
  8. Самостійна робота 5. Творчість С. Жадана.

Самостійна робота 5. Творчість С. Жадана.

Умови завершення

Тема 13. Творчість С. Жадана.

Роман «Ворошиловград»: спроба реабілітації маскулінності, постколоніальний контекст.  Роман «Інтернат»: метафора загубленого українського суспільства.

1. Аналітичне завдання:

Напишіть аналітичний коментар, у якому:

  1. Поясніть, що мається на увазі під «реабілітацією маскулінності» у романі С. Жадана.
    • Які риси маскулінності він деконструює?
    • Як головний герой формує нову модель чоловічої відповідальності?
  2. Проаналізуйте:
    • поняття внутрішнього дорослішання;
    • образ дороги та повернення як ініціації;
    • дилему «втекти / залишитися».
  3. Обов’язково використайте 1–2 цитати для аргументації.

2. Теоретико-контекстуальне завдання: постколоніальна оптика роману

Коротка письмова відповідь:

  1. Які риси постколоніального мислення проявляються у романі?
    – «периферія» проти «центру»;
    – депресивний простір Донбасу як колоніально-залежна територія;
    – мовна, культурна та історична амбівалентність.
  2. Як С. Жадан конструює карту пострадянської травми?
  3. Чому роман вважають постколоніальним road-novel?

3. Інтерпретаційне завдання: «Інтернат» як метафора загубленого українського суспільства

Створіть мікроаналіз:

  1. Як простір Інтернату функціонує як метафора розриву, бездомності, непевності?
  2. Які соціальні групи репрезентовані у романі?
  3. У чому полягає етична криза героя – Паші?
  4. Як С. Жадан показує деградацію й водночас людяність суспільства, втягнутого у війну?
  5. Виділіть 1–2 ключові символи й поясніть їхню функцію.

4. Порівняльне завдання: «Ворошиловград» — «Інтернат»

Створіть таблицю або короткий порівняльний текст:

Критерій

Ворошиловград

Інтернат

Герой

…

…

Центральний конфлікт

…

…

Модель маскулінності

…

…

Роль простору

…

…

Травма / війна

…

…

Етичний вибір

…

…

Позиція автора

…

…

У висновку  поясніть: який з романів демонструє гострий соціокультурний модус як жанрове осмислення?

 

5. Стилістика і поетика романів

Оберіть фрагмент з будь-якого з романів і зробіть стилістичний аналіз:

  • фрагментарність і ритм прози;
  • монтажність і кінематографічність;
  • внутрішня розмова героя та «потік усвідомлення»;
  • соціально-мовні маркери (сленг, суржик, урбаністичні деталі).

Зробіть висновок:
як авторський стиль С. Жадана спричиняє емоційний ефект від читання?

 

6. Образ дороги

Напишіть короткий коментар:

  • чому дорога — ключовий простір обох романів?
  • у чому різниця між «дорогою як втечею» і «дорогою як поверненням»?
  • чи можна вважати шлях героїв внутрішньою мандрівкою?
Попередня секція
Самостійна робота 4. Поезія і проза Ю. Андруховича.
Наступна секція
Самостійна робота 6. Поема «Чорнобильська Мадонна» І. Драча.
Підсумок збереження даних
Завантажте мобільний додаток