Skip to main content

Blocks

Skip Navigation

Navigation

  • Dashboard

    • Site home

    • Site pages

      • My courses

      • Tags

      • FileІнструкція для здобувачів освіти до вибору дисципл...

      • URLВибір дисциплін на 2025-2026 навчальний рік

      • URLВибір дисциплін на 2024-2025 навчальний рік

      • ForumНовини сайту

      • URLІнструкція - основи роботи з системою Moodle

      • URLЦИВІЛЬНИЙ ЗАХИСТ

      • FolderНормативна база СЕЗН

      • URLВідновлення пароля

      • FileПам’ятка для користувача системи Moodle

      • FileСистема оцінки курсу

      • FeedbackОцінка якості курсу

    • My courses

    • Courses

      • Факультети, кафедри

        • Біологічний факультет

        • Економічний факультет

        • Журналістики факультет

        • Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю.М. По...

        • Іноземної філології факультет

        • Математичний факультет

        • Менеджменту факультет

        • Соціальної педагогіки та психології факультет

        • Соцiологiї та управлiння факультет

        • Факультет історії та міжнародних відносин

        • Факультет фізичного виховання, здоров'я та туризму

        • Філологічний факультет

          • Кафедра слов’янської філології

          • Кафедра українознавства

          • Кафедра української літератури

            • archive

            • Методика викладання української літератури (СО)

            • Інформаційні технології в гуманітарній освіті, пер...

            • Методика викладання української мови, СО

            • ПА: кваліфікаційна робота магістра

            • Курсова робота з "Історії української літератури" ...

            • Курсова робота з "Історії української літератури"

            • Міжкультурні комунікації

            • Актуальні питання навчання мовно-літературної осві...

            • Актуальні питання сучасної філології

            • Актуальні проблеми сучасного українського літерат...

            • Бестселер як феномен масової культури

            • Історія української літератури к. ХХ - поч. ХХІ ст...

              • General

              • Форум

              • Змістовний модуль 1. УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА В ПОШУК...

              • Змістовний модуль 2. ПОЕЗІЯ, ПРОЗА Й ДРАМАТУРГІЯ: ...

              • Змістовний модуль 3. УКРАЇНСЬКА ЖІНОЧА ПРОЗА КІНЦЯ...

              • Самостійна робота

                • FolderМатеріали: Поема "Чорнобильська Мадонна" І. Драча

                • FolderМатеріали: Поезія і проза Л.В.Костенко

                • AssignmentСамостійна робота 1 Тема 3. Поезія І.Калинця

                • AssignmentСамостійна робота 2. Проза О.Ульяненка.

                • AssignmentСамостійна робота 3. Станіславський феномен: Ю. Із...

                • AssignmentСамостійна робота 4. Поезія і проза Ю. Андруховича.

                • AssignmentСамостійна робота 5. Творчість С. Жадана.

                • AssignmentСамостійна робота 6. Поема «Чорнобильська Мадонна»...

                • AssignmentСамостійна робота 7. Роман «Тисячолітній Миколай» ...

                • AssignmentСамостійна робота 8. Роман «Три листки за вікном» ...

                • AssignmentСамостійна робота 9. Повість «Місяцева Зозулька з...

                • AssignmentСамостійна робота 10. Сатира і гумор в українські...

                • AssignmentСамостійна робота 11. Драматургія 80-90-х рр. ХХ ст.

                • AssignmentСамостійна робота 12. Поезія і проза Л. Костенко.

                • AssignmentСамостійна робота 13. Поезія і проза О. Забужко.

                • AssignmentСамостійна робота 14. Брати Капранови: феномент тв...

              • Підсумковий контроль

              • Формальна/Неформальна/Інформальна освіта: інструкції

              • Індивідуальна робота

          • Кафедра української мови

          • Практична підготовка філологічного факультету

          • Статистика Філологічного факультету

        • Юридичний факультет

      • Аспірантура

      • Науково-технічна позашкільна освіта

      • Підготовчі курси до ЗНО

      • Адміністративний розділ

      • Центр післядипломної освіти та професійних кваліфі...

      • Школа педагогічної майстерності

  • Close
    Toggle search input
  • English ‎(en)‎
    • Русский ‎(ru)‎
    • Українська ‎(uk)‎
    • Deutsch ‎(de_old)‎
    • English ‎(de)‎
    • English ‎(en)‎
    • Español - Internacional ‎(es)‎
    • Français ‎(fr)‎
    • Italiano ‎(it)‎
    • Polski ‎(pl)‎
  • Log in

Історія української літератури к. ХХ - поч. ХХІ ст ...

Close
Toggle search input
Вибір дисциплін Collapse Expand
Вибір дисциплін Collapse Expand
Обрати дисципліни Статистика вибору дисциплін ВМУ Результати вибору дисциплін
  1. Home
  2. Courses
  3. Факультети, кафедри
  4. Філологічний факультет
  5. Кафедра української літератури
  6. Історія української літератури к. ХХ - поч. ХХІ ст...
  7. Самостійна робота
  8. Самостійна робота 8. Роман «Три листки за вікном» ...

Самостійна робота 8. Роман «Три листки за вікном» Вал. Шевчука.

Completion requirements

Тема 19. Роман «Три листки за вікном» Вал. Шевчука.

Історія написання. Тричленна композиція твору. Мотив мандрів. Жанрові аспекти (синтез, «клаптиковість»). Образ  І. Турчиновського.

1. Історія написання:

  • контекст роботи В. Шевчука над романом (зацікавлення бароковою духовною культурою, робота з архівами);
  • звернення письменника до документів, щоденникової літератури та старовинних книжних традицій;
  • вплив барокового світогляду та давньої української прози на формування стилю;
  • чому роман став спробою літературної реконструкції духовного досвіду українця XVII–XVIII ст..

2. Композиція й архітектоніка: тричленна композиція.

  1. Перша частина
    • знайомство з Турчиновським, його духовними сумнівами;
    • мотив дороги й пошуку.
  2. Друга частина
    • події, спрямовані на випробування героя;
    • зустрічі, знаки, внутрішні злами;
    • наростання конфлікту між покликанням і страхом.
  3. Третя частина
    • очищення, духовне прозріння;
    • розуміння сенсу власного шляху;
    • повернення до гармонії.

У висновку (4–5 речень) поясніть логіку розвитку героя через триступеневу композицію.

3. Мотив мандрів.

Поясніть:

  • чому мандрівка є центральним бароковим мотивом;
  • як В. Шевчук поєднує реальну подорож із духовною ініціацією;
  • чому герой у дорозі «зростає»;
  • які епізоди підтверджують зв’язок ландшафту з внутрішнім станом Турчиновського;
  • як рух уперед означає рух до пізнання себе.

4. Жанрові аспекти (синтез і «клаптиковість» барокової прози)

  • визначте жанрову модель роману: історичний роман + філософський роман + барокова притча;
  • роман як зразок химерної прози: дискусійні аспекти;
  • поясніть, що таке «клаптиковість» – икористання вставних фрагментів, документальних матеріалів, уривків хронік, міні-кодексів;
  • покажіть, як ця техніка створює ефект давньої книги, палімпсеста;
  • доведіть, що жанрова гібридність – це спосіб реконструкції мислення людини давньої доби.

5. Образ Іллі Турчиновського.

Охарактеризуйте героя за пунктами:

  1. Походження і покликання (освічена людина барокової доби).
  2. Світогляд (релігійність, сумніви, чутливість до знакових подій).
  3. Внутрішні конфлікти (боротьба зі страхом, відповідальністю, спокусами).
  4. Моральні випробування (дорога, зустрічі, сни, знаки).
  5. Духовна еволюція (від розгубленості — до мудрості).
  6. Символічна роль (модель барокової людини, мандрівника й шукача істини).

 

Previous activity
Самостійна робота 7. Роман «Тисячолітній Миколай» П. Загребельного.
Next activity
Самостійна робота 9. Повість «Місяцева Зозулька з Ластів'ячого гнізда» Вал. Шевчука.
Data retention summary
Get the mobile app