Skip to main content

Blocks

Skip Navigation

Navigation

  • Dashboard

    • Site home

    • Site pages

      • My courses

      • Tags

      • FileІнструкція для здобувачів освіти до вибору дисципл...

      • URLВибір дисциплін на 2025-2026 навчальний рік

      • URLВибір дисциплін на 2024-2025 навчальний рік

      • ForumНовини сайту

      • URLІнструкція - основи роботи з системою Moodle

      • URLЦИВІЛЬНИЙ ЗАХИСТ

      • FolderНормативна база СЕЗН

      • URLВідновлення пароля

      • FileПам’ятка для користувача системи Moodle

      • FileСистема оцінки курсу

      • FeedbackОцінка якості курсу

    • My courses

    • Courses

      • Факультети, кафедри

        • Біологічний факультет

        • Економічний факультет

        • Журналістики факультет

        • Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю.М. По...

        • Іноземної філології факультет

        • Математичний факультет

        • Менеджменту факультет

        • Соціальної педагогіки та психології факультет

        • Соцiологiї та управлiння факультет

        • Факультет історії та міжнародних відносин

        • Факультет фізичного виховання, здоров'я та туризму

        • Філологічний факультет

          • Кафедра слов’янської філології

          • Кафедра українознавства

          • Кафедра української літератури

            • archive

            • Методика викладання української літератури (СО)

            • Інформаційні технології в гуманітарній освіті, пер...

            • Методика викладання української мови, СО

            • ПА: кваліфікаційна робота магістра

            • Курсова робота з "Історії української літератури" ...

            • Курсова робота з "Історії української літератури"

            • Міжкультурні комунікації

            • Актуальні питання навчання мовно-літературної осві...

            • Актуальні питання сучасної філології

            • Актуальні проблеми сучасного українського літерат...

            • Бестселер як феномен масової культури

            • Історія української літератури к. ХХ - поч. ХХІ ст...

              • General

              • Форум

              • Змістовний модуль 1. УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА В ПОШУК...

              • Змістовний модуль 2. ПОЕЗІЯ, ПРОЗА Й ДРАМАТУРГІЯ: ...

              • Змістовний модуль 3. УКРАЇНСЬКА ЖІНОЧА ПРОЗА КІНЦЯ...

              • Самостійна робота

                • FolderМатеріали: Поема "Чорнобильська Мадонна" І. Драча

                • FolderМатеріали: Поезія і проза Л.В.Костенко

                • AssignmentСамостійна робота 1 Тема 3. Поезія І.Калинця

                • AssignmentСамостійна робота 2. Проза О.Ульяненка.

                • AssignmentСамостійна робота 3. Станіславський феномен: Ю. Із...

                • AssignmentСамостійна робота 4. Поезія і проза Ю. Андруховича.

                • AssignmentСамостійна робота 5. Творчість С. Жадана.

                • AssignmentСамостійна робота 6. Поема «Чорнобильська Мадонна»...

                • AssignmentСамостійна робота 7. Роман «Тисячолітній Миколай» ...

                • AssignmentСамостійна робота 8. Роман «Три листки за вікном» ...

                • AssignmentСамостійна робота 9. Повість «Місяцева Зозулька з...

                • AssignmentСамостійна робота 10. Сатира і гумор в українські...

                • AssignmentСамостійна робота 11. Драматургія 80-90-х рр. ХХ ст.

                • AssignmentСамостійна робота 12. Поезія і проза Л. Костенко.

                • AssignmentСамостійна робота 13. Поезія і проза О. Забужко.

                • AssignmentСамостійна робота 14. Брати Капранови: феномент тв...

              • Підсумковий контроль

              • Формальна/Неформальна/Інформальна освіта: інструкції

              • Індивідуальна робота

          • Кафедра української мови

          • Практична підготовка філологічного факультету

          • Статистика Філологічного факультету

        • Юридичний факультет

      • Аспірантура

      • Науково-технічна позашкільна освіта

      • Підготовчі курси до ЗНО

      • Адміністративний розділ

      • Центр післядипломної освіти та професійних кваліфі...

      • Школа педагогічної майстерності

  • Close
    Toggle search input
  • English ‎(en)‎
    • Русский ‎(ru)‎
    • Українська ‎(uk)‎
    • Deutsch ‎(de_old)‎
    • English ‎(de)‎
    • English ‎(en)‎
    • Español - Internacional ‎(es)‎
    • Français ‎(fr)‎
    • Italiano ‎(it)‎
    • Polski ‎(pl)‎
  • Log in

Історія української літератури к. ХХ - поч. ХХІ ст ...

Close
Toggle search input
Вибір дисциплін Collapse Expand
Вибір дисциплін Collapse Expand
Обрати дисципліни Статистика вибору дисциплін ВМУ Результати вибору дисциплін
  1. Home
  2. Courses
  3. Факультети, кафедри
  4. Філологічний факультет
  5. Кафедра української літератури
  6. Історія української літератури к. ХХ - поч. ХХІ ст...
  7. Самостійна робота
  8. Самостійна робота 9. Повість «Місяцева Зозулька з...

Самостійна робота 9. Повість «Місяцева Зозулька з Ластів'ячого гнізда» Вал. Шевчука.

Completion requirements

Тема 20. Повість «Місяцева Зозулька  з Ластів'ячого гнізда» Вал. Шевчука.

Феміністичний контекст творчості Вал. Шевчука («Чорна кішка, яка шукала батька», есеїстика, інтерв'ю). Образ головної героїні: специфіка моделювання. Проблематика.  Екранізація твору.

Завдання:

1. Феміністичний контекст творчості Валерія Шевчука

У короткому есе проаналізуйте:

  1. Як Шевчук оделює жіночі образи у своїй прозі.
  2. Які риси феміністичної оптики виявляються у його письмі:
    • увага до внутрішнього світу жінки;
    • психологізм і емпатія;
    • концепт жіночої мудрості;
    • подолання патріархальних стереотипів.
  3. Роль есеїстики та інтерв’ю Шевчука в окресленні його поглядів на жіночу долю, чутливість, материнство, самотність.
  4. Вал. Шевчук – антифемініст?

2. Образ головної героїні

Створіть характеристику головної героїні повісті:

  1. Соціальний статус і життєве тло.
  2. Внутрішня психологія та рівень самопізнання.
  3. Символіка образу «місяцевої зозульки».
  4. Взаємини з чоловічими персонажами (погляд на гендерні ролі).
  5. Ознаки жіночої суб’єктності (самостійність, право на вибір, емоційна глибина).
  6. Роль природи, світла, місячного простору у формуванні образу.

3. Проблематика повісті

Опишіть ключові проблеми:

  • самотність і потреба дому;
  • жіноче дорослішання;
  • свобода і заборона;
  • уява, фантазія, видіння як механізм самозахисту;
  • відчуття відчуження;
  • пошук любові та духовного прихистку;
  • тема «межового» стану (сон/дійсність, жінка/птах, дім/вигнання).

Зробіть висновок: який моральний і екзистенційний урок повісті?

5. Жанрові аспекти повісті

Зверніть увагу на:

  • синтез психологічної новели, модерної притчі;
  • барокову естетику образності (світло, тінь, внутрішні видіння);
  • поєднання реалістичного та символічного письма;
  • тенденцію до фрагментарності.

6. Екранізація твору:

  1. Порівняйте образ героїні у фільмі й повісті:
    • акценти на психології;
    • візуальна стилістика;
    • сцени, змінені або додані.
  2. Чи зберігає фільм феміністичний акцент?
  3. Які режисерські прийоми підсилюють атмосферу твору?
  4. Які сенси повісті втрачено або, навпаки, посилено в екранізації?

Фільм: Місяцева Зозулька

Демонічна жінка. Місяцева зозулька із ластів`ячого гнізда. Роздуми

Previous activity
Самостійна робота 8. Роман «Три листки за вікном» Вал. Шевчука.
Next activity
Самостійна робота 10. Сатира і гумор в українській літературі 80-90-х рр. ХХ ст.
Data retention summary
Get the mobile app