Самостійна робота 7. Роман «Тисячолітній Миколай» П. Загребельного.
Completion requirements
Тема 17. Роман «Тисячолітній Миколай» П. Загребельного.
Проблемно-тематичний спектр твору. Жанрові аспекти твору. особливості нарації. Образна система. Тема Голодомору в житті й творчості письменника.
1. Аналітичне завдання: проблемно-тематичний спектр роману
Напишіть аналітичний коментар, у якому:
- Окресліть центральні теми роману:
- пам’ять і забуття;
- людська доля й історичний тягар;
- феномен духовної витривалості;
- історія як “ліки від забуття”;
- пошук національної ідентичності.
- Поясніть, як ці теми взаємодіють у структурі твору та формують його етичний зміст.
- Зверніть увагу на контекст:
- кінець ХХ ст.;
- посттоталітарна травма;
- відновлення пам’яті про Голодомор.
2. Жанр
- Визначте жанровий модус роману:
- історичний роман;
- роман-притча;
- психологічна оповідь;
- елементи хроніки та документу.
- Обґрунтуйте на прикладах із тексту:
- Які риси міфопоетики роману можна виділити;
- синтез минулого й сучасності – «замкнене коло історії»;
- Миколай як «позачасовий образ».
3. Нарація
- Опишіть, хто є оповідачем і яка його роль.
- Часопростір у романі (теперішнє – минуле – пам’ять)?
- Які елементи наративу створюють ефект легенди, переказу, притчі?
- Чому автор використвує ліричні, філософські, документальні фрагменти?
4. Образна система роману
Створіть таблицю або структуровану схему, де вкажіть:
|
Образ |
Характеристика |
Символічні конотації |
Функція в сюжеті |
|
Миколай |
… |
… |
… |
|
Родина героя |
… |
… |
… |
|
Історична пам’ять |
… |
… |
… |
|
Природа / земля |
… |
… |
… |
|
Мотив дороги |
… |
… |
… |
|
Трагедія Голодомору |
… |
… |
… |
У висновку (5–6 речень) поясніть:
як образи творять морально-етичний корпус роману?
5. Тема Голодомору
Напишіть розгорнутий фрагмент (0,7 стор.), у якому:
- Поясніть, чому проблема Голодомору є ключовою не лише в романі, а й у творчості Загребельного загалом.
- Які події з біографії автора пов’язані з цією темою?
- Як письменник поєднує особисте й колективне переживання трагедії?
- Як репрезентовано травму національної пам’яті?
- Які художні прийоми дозволяють передати трагізм (метафора, символ, фрагментарність, документальність)?