Skip to main content

Blocks

Skip Navigation

Navigation

  • Dashboard

    • Site home

    • Site pages

      • My courses

      • Tags

      • FileІнструкція для здобувачів освіти до вибору дисципл...

      • URLВибір дисциплін на 2025-2026 навчальний рік

      • URLВибір дисциплін на 2024-2025 навчальний рік

      • ForumНовини сайту

      • URLІнструкція - основи роботи з системою Moodle

      • URLЦИВІЛЬНИЙ ЗАХИСТ

      • FolderНормативна база СЕЗН

      • URLВідновлення пароля

      • FileПам’ятка для користувача системи Moodle

      • FileСистема оцінки курсу

      • FeedbackОцінка якості курсу

    • My courses

    • Courses

      • Факультети, кафедри

        • Біологічний факультет

        • Економічний факультет

        • Журналістики факультет

        • Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю.М. По...

        • Іноземної філології факультет

        • Математичний факультет

        • Менеджменту факультет

        • Соціальної педагогіки та психології факультет

        • Соцiологiї та управлiння факультет

        • Факультет історії та міжнародних відносин

        • Факультет фізичного виховання, здоров'я та туризму

        • Філологічний факультет

          • Кафедра слов’янської філології

          • Кафедра українознавства

          • Кафедра української літератури

            • archive

            • Методика викладання української літератури (СО)

            • Інформаційні технології в гуманітарній освіті, пер...

            • Методика викладання української мови, СО

            • ПА: кваліфікаційна робота магістра

            • Курсова робота з "Історії української літератури" ...

            • Курсова робота з "Історії української літератури"

            • Міжкультурні комунікації

            • Актуальні питання навчання мовно-літературної осві...

            • Актуальні питання сучасної філології

            • Актуальні проблеми сучасного українського літерат...

            • Бестселер як феномен масової культури

            • Історія української літератури к. ХХ - поч. ХХІ ст...

              • General

              • Форум

              • Змістовний модуль 1. УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА В ПОШУК...

              • Змістовний модуль 2. ПОЕЗІЯ, ПРОЗА Й ДРАМАТУРГІЯ: ...

              • Змістовний модуль 3. УКРАЇНСЬКА ЖІНОЧА ПРОЗА КІНЦЯ...

              • Самостійна робота

                • FolderМатеріали: Поема "Чорнобильська Мадонна" І. Драча

                • FolderМатеріали: Поезія і проза Л.В.Костенко

                • AssignmentСамостійна робота 1 Тема 3. Поезія І.Калинця

                • AssignmentСамостійна робота 2. Проза О.Ульяненка.

                • AssignmentСамостійна робота 3. Станіславський феномен: Ю. Із...

                • AssignmentСамостійна робота 4. Поезія і проза Ю. Андруховича.

                • AssignmentСамостійна робота 5. Творчість С. Жадана.

                • AssignmentСамостійна робота 6. Поема «Чорнобильська Мадонна»...

                • AssignmentСамостійна робота 7. Роман «Тисячолітній Миколай» ...

                • AssignmentСамостійна робота 8. Роман «Три листки за вікном» ...

                • AssignmentСамостійна робота 9. Повість «Місяцева Зозулька з...

                • AssignmentСамостійна робота 10. Сатира і гумор в українські...

                • AssignmentСамостійна робота 11. Драматургія 80-90-х рр. ХХ ст.

                • AssignmentСамостійна робота 12. Поезія і проза Л. Костенко.

                • AssignmentСамостійна робота 13. Поезія і проза О. Забужко.

                • AssignmentСамостійна робота 14. Брати Капранови: феномент тв...

              • Підсумковий контроль

              • Формальна/Неформальна/Інформальна освіта: інструкції

              • Індивідуальна робота

          • Кафедра української мови

          • Практична підготовка філологічного факультету

          • Статистика Філологічного факультету

        • Юридичний факультет

      • Аспірантура

      • Науково-технічна позашкільна освіта

      • Підготовчі курси до ЗНО

      • Адміністративний розділ

      • Центр післядипломної освіти та професійних кваліфі...

      • Школа педагогічної майстерності

  • Close
    Toggle search input
  • English ‎(en)‎
    • Русский ‎(ru)‎
    • Українська ‎(uk)‎
    • Deutsch ‎(de_old)‎
    • English ‎(de)‎
    • English ‎(en)‎
    • Español - Internacional ‎(es)‎
    • Français ‎(fr)‎
    • Italiano ‎(it)‎
    • Polski ‎(pl)‎
  • Log in

Історія української літератури к. ХХ - поч. ХХІ ст ...

Close
Toggle search input
Вибір дисциплін Collapse Expand
Вибір дисциплін Collapse Expand
Обрати дисципліни Статистика вибору дисциплін ВМУ Результати вибору дисциплін
  1. Home
  2. Courses
  3. Факультети, кафедри
  4. Філологічний факультет
  5. Кафедра української літератури
  6. Історія української літератури к. ХХ - поч. ХХІ ст...
  7. Самостійна робота
  8. Самостійна робота 7. Роман «Тисячолітній Миколай» ...

Самостійна робота 7. Роман «Тисячолітній Миколай» П. Загребельного.

Completion requirements

Тема 17. Роман «Тисячолітній Миколай» П. Загребельного.

Проблемно-тематичний спектр твору. Жанрові аспекти твору. особливості нарації. Образна система. Тема Голодомору в житті й творчості письменника.

1. Аналітичне завдання: проблемно-тематичний спектр роману

Напишіть аналітичний коментар, у якому:

  1. Окресліть центральні теми роману:
    • пам’ять і забуття;
    • людська доля й історичний тягар;
    • феномен духовної витривалості;
    • історія як “ліки від забуття”;
    • пошук національної ідентичності.
  2. Поясніть, як ці теми взаємодіють у структурі твору та формують його етичний зміст.
  3. Зверніть увагу на контекст:
    • кінець ХХ ст.;
    • посттоталітарна травма;
    • відновлення пам’яті про Голодомор.

2. Жанр

  1. Визначте жанровий модус роману:
    • історичний роман;
    • роман-притча;
    • психологічна оповідь;
    • елементи хроніки та документу.
  2. Обґрунтуйте на прикладах із тексту:
    • Які риси міфопоетики роману можна виділити;
    • синтез  минулого й сучасності – «замкнене коло історії»;
    • Миколай як «позачасовий образ».

3. Нарація

  1. Опишіть, хто є оповідачем і яка його роль.
  2. Часопростір у романі (теперішнє – минуле – пам’ять)?
  3. Які елементи наративу створюють ефект легенди, переказу, притчі?
  4. Чому автор використвує ліричні, філософські, документальні фрагменти?

4. Образна система роману

Створіть таблицю або структуровану схему, де вкажіть:

Образ

Характеристика

Символічні конотації

Функція в сюжеті

Миколай

…

…

…

Родина героя

…

…

…

Історична пам’ять

…

…

…

Природа / земля

…

…

…

Мотив дороги

…

…

…

Трагедія Голодомору

…

…

…

У висновку (5–6 речень) поясніть:
як образи творять морально-етичний корпус роману?

5. Тема Голодомору

Напишіть розгорнутий фрагмент (0,7 стор.), у якому:

  1. Поясніть, чому проблема Голодомору є ключовою не лише в романі, а й у творчості Загребельного загалом.
  2. Які події з біографії автора пов’язані з цією темою?
  3. Як письменник поєднує особисте й колективне переживання трагедії?
  4. Як репрезентовано травму національної пам’яті?
  5. Які художні прийоми дозволяють передати трагізм (метафора, символ, фрагментарність, документальність)?

 

Previous activity
Самостійна робота 6. Поема «Чорнобильська Мадонна» І. Драча.
Next activity
Самостійна робота 8. Роман «Три листки за вікном» Вал. Шевчука.
Data retention summary
Get the mobile app