Skip to main content

Blocks

Skip Navigation

Navigation

  • Dashboard

    • Site home

    • Site pages

      • My courses

      • Tags

      • FileІнструкція для здобувачів освіти до вибору дисципл...

      • URLВибір дисциплін на 2025-2026 навчальний рік

      • URLВибір дисциплін на 2024-2025 навчальний рік

      • ForumНовини сайту

      • URLІнструкція - основи роботи з системою Moodle

      • URLЦИВІЛЬНИЙ ЗАХИСТ

      • FolderНормативна база СЕЗН

      • URLВідновлення пароля

      • FileПам’ятка для користувача системи Moodle

      • FileСистема оцінки курсу

      • FeedbackОцінка якості курсу

    • My courses

    • Courses

      • Факультети, кафедри

        • Біологічний факультет

        • Економічний факультет

        • Журналістики факультет

        • Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю.М. По...

        • Іноземної філології факультет

        • Математичний факультет

        • Менеджменту факультет

        • Соціальної педагогіки та психології факультет

        • Соцiологiї та управлiння факультет

        • Факультет історії та міжнародних відносин

        • Факультет фізичного виховання, здоров'я та туризму

        • Філологічний факультет

          • Кафедра слов’янської філології

          • Кафедра українознавства

          • Кафедра української літератури

            • archive

            • Методика викладання української літератури (СО)

            • Інформаційні технології в гуманітарній освіті, пер...

            • Методика викладання української мови, СО

            • ПА: кваліфікаційна робота магістра

            • Курсова робота з "Історії української літератури" ...

            • Курсова робота з "Історії української літератури"

            • Міжкультурні комунікації

            • Актуальні питання навчання мовно-літературної осві...

            • Актуальні питання сучасної філології

            • Актуальні проблеми сучасного українського літерат...

            • Бестселер як феномен масової культури

            • Історія української літератури к. ХХ - поч. ХХІ ст...

              • General

              • Форум

              • Змістовний модуль 1. УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА В ПОШУК...

              • Змістовний модуль 2. ПОЕЗІЯ, ПРОЗА Й ДРАМАТУРГІЯ: ...

              • Змістовний модуль 3. УКРАЇНСЬКА ЖІНОЧА ПРОЗА КІНЦЯ...

              • Самостійна робота

                • FolderМатеріали: Поема "Чорнобильська Мадонна" І. Драча

                • FolderМатеріали: Поезія і проза Л.В.Костенко

                • AssignmentСамостійна робота 1 Тема 3. Поезія І.Калинця

                • AssignmentСамостійна робота 2. Проза О.Ульяненка.

                • AssignmentСамостійна робота 3. Станіславський феномен: Ю. Із...

                • AssignmentСамостійна робота 4. Поезія і проза Ю. Андруховича.

                • AssignmentСамостійна робота 5. Творчість С. Жадана.

                • AssignmentСамостійна робота 6. Поема «Чорнобильська Мадонна»...

                • AssignmentСамостійна робота 7. Роман «Тисячолітній Миколай» ...

                • AssignmentСамостійна робота 8. Роман «Три листки за вікном» ...

                • AssignmentСамостійна робота 9. Повість «Місяцева Зозулька з...

                • AssignmentСамостійна робота 10. Сатира і гумор в українські...

                • AssignmentСамостійна робота 11. Драматургія 80-90-х рр. ХХ ст.

                • AssignmentСамостійна робота 12. Поезія і проза Л. Костенко.

                • AssignmentСамостійна робота 13. Поезія і проза О. Забужко.

                • AssignmentСамостійна робота 14. Брати Капранови: феномент тв...

              • Підсумковий контроль

              • Формальна/Неформальна/Інформальна освіта: інструкції

              • Індивідуальна робота

          • Кафедра української мови

          • Практична підготовка філологічного факультету

          • Статистика Філологічного факультету

        • Юридичний факультет

      • Аспірантура

      • Науково-технічна позашкільна освіта

      • Підготовчі курси до ЗНО

      • Адміністративний розділ

      • Центр післядипломної освіти та професійних кваліфі...

      • Школа педагогічної майстерності

  • Close
    Toggle search input
  • English ‎(en)‎
    • Русский ‎(ru)‎
    • Українська ‎(uk)‎
    • Deutsch ‎(de_old)‎
    • English ‎(de)‎
    • English ‎(en)‎
    • Español - Internacional ‎(es)‎
    • Français ‎(fr)‎
    • Italiano ‎(it)‎
    • Polski ‎(pl)‎
  • Log in

Історія української літератури к. ХХ - поч. ХХІ ст ...

Close
Toggle search input
Вибір дисциплін Collapse Expand
Вибір дисциплін Collapse Expand
Обрати дисципліни Статистика вибору дисциплін ВМУ Результати вибору дисциплін
  1. Home
  2. Courses
  3. Факультети, кафедри
  4. Філологічний факультет
  5. Кафедра української літератури
  6. Історія української літератури к. ХХ - поч. ХХІ ст...
  7. Самостійна робота
  8. Самостійна робота 11. Драматургія 80-90-х рр. ХХ ст.

Самостійна робота 11. Драматургія 80-90-х рр. ХХ ст.

Completion requirements

Тема 22. Драматургія 80-90-х рр. ХХ ст. Експериментальна українська драма.

О. Ірванець: «Маленька п’єса про зраду» – жанр антимюзиклу». Творчість Я. Стельмаха («Синій автомобіль»). Драми В. Остапова, Н. Нежданої. Антологія «Страйк ілюзій»: поетика і проблематика сучасної драми. «Чарований запорожець» Б. Жолдака. «Самогубство самотності» Н. Нежданої. «Душа моя зі шрамом на коліні» Я. Верещака.

Завдання:

1. Огляд

Опишіть драматургічний контекст кінця ХХ ст.:

  1. суспільно-політичні зміни та криза радянської театральної моделі;
  2. поява незалежних драматургів і нових студій;
  3. зміна жанрових пріоритетів: від ліричної драми → до іронічної та політичної;
  4. роль абсурду, гротеску, деконструкції та естетики колажу;
  5. функція експерименту як ознака «перехідного» театру.

2. О. Ірванець «Маленька п’єса про зраду» — жанр антимюзиклу

Завдання:

Створіть аналітичний коментар , у якому:

  • поясніть, що таке антимюзикл і як О. Ірванець пародіює музичну драму;
  • визначте антиромантичність, антипафос, іронічну абсурдність;
  • покажіть роль пісні як інструменту розвінчання радянської оперетковості;
  • проаналізуйте мотив зради як соціально-психологічний і політичний;
  • визначте риси постмодерної гри: інтертекст, самоіронія, гіперболізація.

3. Я. Стельмах «Синій автомобіль»

  • визначте жанрову специфіку (лірична драма + трагіфарс + соціальна притча);
  • простежте проблематику самотності, пошуку дому, дегуманізації суспільства;
  • охарактеризуйте символіку автомобіля;
  • поясніть, як Я. Стельмах трансформує традиційну драму у модерну сценічну композицію.

 

4. Драми В. Остапова та Н. Нежданої

  • В. Остапов: ігрова драматургія, абсурдизм, метадраматична структура, «театр ситуації».
  • Н. Неждана: соціально-психологічний абсурд, проблеми війни, травми, ідентичності; поєднання гротеску, документалізму та психологічної глибини.

У висновку (3–4 речення):
які спільні модерні тенденції їх об’єднують?

5. «Чарований запорожець» Б. Жолдака

  • визначте, як Жолдак переосмислює козацький міф;
  • проаналізуйте поєднання традиції та постмодерного гротеску;
  • поясніть використання перформативних елементів;
  • покажіть, чому цей текст є прикладом барокового карнавалу у сучасній драмі.

6. Н. Неждана «Самогубство самотності»

  • розкрийте морально-психологічну проблематику;
  • визначте жанровий модус (трагедія, психологічна драма, постмодерна притча);
  • проаналізуйте образ самотності як соціального й екзистенційного тягаря.

8. Я. Верещак «Душа моя зі шрамом на коліні»

Завдання:

  • інтерпретуйте метафору “шраму”;
  • визначте експериментальні особливості п’єси;
  • окресліть проблеми пам’яті, травми, дорослішання;
  • поясніть драматургічну техніку розриву та фрагментарності.
Previous activity
Самостійна робота 10. Сатира і гумор в українській літературі 80-90-х рр. ХХ ст.
Next activity
Самостійна робота 12. Поезія і проза Л. Костенко.
Data retention summary
Get the mobile app