Перейти до головного вмісту

Блоки

Пропустити Навігація

Навігація

  • Інформаційна панель

    • Домашня сторінка

    • Сторінки сайту

      • Мої курси

      • Мітки

      • ФайлІнструкція для здобувачів освіти до вибору дисципл...

      • URL (веб-посилання)Вибір дисциплін на 2025-2026 навчальний рік

      • URL (веб-посилання)Вибір дисциплін на 2024-2025 навчальний рік

      • ФорумНовини сайту

      • URL (веб-посилання)Інструкція - основи роботи з системою Moodle

      • URL (веб-посилання)ЦИВІЛЬНИЙ ЗАХИСТ

      • ТекаНормативна база СЕЗН

      • URL (веб-посилання)Відновлення пароля

      • ФайлПам’ятка для користувача системи Moodle

      • ФайлСистема оцінки курсу

      • Зворотний зв’язокОцінка якості курсу

    • Мої курси

    • Курси

      • Факультети, кафедри

        • Біологічний факультет

        • Економічний факультет

        • Журналістики факультет

        • Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю.М. По...

        • Іноземної філології факультет

        • Математичний факультет

        • Менеджменту факультет

        • Соціальної педагогіки та психології факультет

        • Соцiологiї та управлiння факультет

        • Факультет історії та міжнародних відносин

        • Факультет фізичного виховання, здоров'я та туризму

        • Філологічний факультет

          • Кафедра слов’янської філології

          • Кафедра українознавства

          • Кафедра української літератури

            • archive

            • Методика викладання української літератури (СО)

            • Інформаційні технології в гуманітарній освіті, пер...

            • Методика викладання української мови, СО

            • ПА: кваліфікаційна робота магістра

            • Курсова робота з "Історії української літератури" ...

            • Курсова робота з "Історії української літератури"

            • Міжкультурні комунікації

            • Актуальні питання навчання мовно-літературної осві...

            • Актуальні питання сучасної філології

            • Актуальні проблеми сучасного українського літерат...

            • Бестселер як феномен масової культури

            • Історія української літератури к. ХХ - поч. ХХІ ст...

              • Загальне

              • Форум

              • Змістовний модуль 1. УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА В ПОШУК...

              • Змістовний модуль 2. ПОЕЗІЯ, ПРОЗА Й ДРАМАТУРГІЯ: ...

              • Змістовний модуль 3. УКРАЇНСЬКА ЖІНОЧА ПРОЗА КІНЦЯ...

              • Самостійна робота

                • ТекаМатеріали: Поема "Чорнобильська Мадонна" І. Драча

                • ТекаМатеріали: Поезія і проза Л.В.Костенко

                • ЗавданняСамостійна робота 1 Тема 3. Поезія І.Калинця

                • ЗавданняСамостійна робота 2. Проза О.Ульяненка.

                • ЗавданняСамостійна робота 3. Станіславський феномен: Ю. Із...

                • ЗавданняСамостійна робота 4. Поезія і проза Ю. Андруховича.

                • ЗавданняСамостійна робота 5. Творчість С. Жадана.

                • ЗавданняСамостійна робота 6. Поема «Чорнобильська Мадонна»...

                • ЗавданняСамостійна робота 7. Роман «Тисячолітній Миколай» ...

                • ЗавданняСамостійна робота 8. Роман «Три листки за вікном» ...

                • ЗавданняСамостійна робота 9. Повість «Місяцева Зозулька з...

                • ЗавданняСамостійна робота 10. Сатира і гумор в українські...

                • ЗавданняСамостійна робота 11. Драматургія 80-90-х рр. ХХ ст.

                • ЗавданняСамостійна робота 12. Поезія і проза Л. Костенко.

                • ЗавданняСамостійна робота 13. Поезія і проза О. Забужко.

                • ЗавданняСамостійна робота 14. Брати Капранови: феномент тв...

              • Підсумковий контроль

              • Формальна/Неформальна/Інформальна освіта: інструкції

              • Індивідуальна робота

          • Кафедра української мови

          • Практична підготовка філологічного факультету

          • Статистика Філологічного факультету

        • Юридичний факультет

      • Аспірантура

      • Науково-технічна позашкільна освіта

      • Підготовчі курси до ЗНО

      • Адміністративний розділ

      • Центр післядипломної освіти та професійних кваліфі...

      • Школа педагогічної майстерності

  • Закрити
    Переключити введення пошуку
  • Українська ‎(uk)‎
    • Русский ‎(ru)‎
    • Українська ‎(uk)‎
    • Deutsch ‎(de_old)‎
    • English ‎(de)‎
    • English ‎(en)‎
    • Español - Internacional ‎(es)‎
    • Français ‎(fr)‎
    • Italiano ‎(it)‎
    • Polski ‎(pl)‎
  • Вхід

Історія української літератури к. ХХ - поч. ХХІ ст ...

Закрити
Переключити введення пошуку
Вибір дисциплін Згорнути Розгорнути
Вибір дисциплін Згорнути Розгорнути
Обрати дисципліни Статистика вибору дисциплін ВМУ Результати вибору дисциплін
  1. Головна
  2. Курси
  3. Факультети, кафедри
  4. Філологічний факультет
  5. Кафедра української літератури
  6. Історія української літератури к. ХХ - поч. ХХІ ст...
  7. Самостійна робота
  8. Самостійна робота 6. Поема «Чорнобильська Мадонна»...

Самостійна робота 6. Поема «Чорнобильська Мадонна» І. Драча.

Умови завершення

Тема 15. Поема «Чорнобильська Мадонна» І. Драча.

Проблематика. Жанровий синтез. Поетика. Символіка.

 

1. Композиція та структурні особливості поеми

Напишіть аналітичний коментар, у якому:

  1. Поясніть, що означає «поліфонічність» у композиції поеми «Чорнобильська Мадонна».
  2. Окресліть частини поеми (пролог, основні розділи, епілог) та їхню смислову функцію.
  3. Поясніть роль документальних вставок, репортажних частин.
  4. Покажіть, як зміна голосів створює ефект загальнонаціональної трагедії.

 

2. Образ Мадонни

Створіть таблицю або схему, у якій простежте різні модифікації образу Мадонни в поемі:

Втілення образу

Джерело / розділ

Символічний зміст

Емоційний ефект

Матір із дитям

…

…

…

Україна-мати

…

…

…

Жінка-жертва

…

…

…

Мати-свідок трагедії

…

…

…

Світла Мадонна

…

…

…

У висновку (5–6 речень) поясніть:
чому саме образ Мадонни став центральним для осмислення Чорнобиля?


3. Символіка поеми

Оберіть один символ і напишіть глибоку інтерпретацію (до 12–15 речень):

  • світло
  • тінь
  • вогонь
  • молоко
  • дитя
  • хрест
  • поріг / дорога
  • чорний вітер
  • свинець
  • атом

Вкажіть:

  1. у яких епізодах символ з’являється;
  2. які асоціації він викликає;
  3. як він формує морально-етичний пафос поеми.

4. Теоретичне завдання: «Чорнобиль як культурний міф»

Короткий текст (0,5 стор.):

  1. Поясніть, як у поемі формується міф Чорнобиля – як трагедії, випробування чи очищення.
  2. Чому І. Драч поєднує документальність і міф?
  3. Як реалізуються архетипні образи (мати, дитина, земля, хата, світло)?
  4. Які особливості має етика пам’яті у творі?

5. Порівняльне завдання

Порівняйте «Чорнобильську Мадонну» І.Драча з будь-яким іншим твором про Чорнобиль:

У порівнянні вкажіть:

  • що є спільним у трактуванні трагедії;
  • у чому відмінність образної системи;
  • яка роль автора як свідка / інтерпретатора / аналітика.

6. Завдання з поетики тексту

Оберіть один фрагмент із поеми (8–12 рядків) і зробіть мікроаналіз, звернувши увагу на:

  • синтаксичну організацію (ритм, повтори);
  • метафорику та символи;
  • документальний чи візійний стиль;
  • емоційно-ціннісний акцент;
  • авторську інтонацію (пророчий тон, скорбота, гнів, молитва).
Додатково: 
1. З'ясуйте сутність дефініцій: постмодерн, постмодернізм, дискурс, деконструкція, нуклеарна критика, пастиш, інтертекстуальність (скористайтесь посібником Т.Гребенюк).
 
2. Прочитайте розділ монографії Т.Гундорової "Післячорнобильська бібліотека" (с.3-43), статтю В.Моренця "Голос із пустелі", Н.Зборовської "Постчорнобильський синдром в українській літературі". Зробіть ментальні карти цих статей.
https://sites.google.com/site/kartyrozumu77/home/mentalna-kart

3. Прочитайте статті І.Дзюби, В.Моренця, Л.Бойка (література про Чорнобиль). Зробіть ментальні карти цих статей.
https://sites.google.com/site/kartyrozumu77/home/mentalna-kart
 

Попередня секція
Самостійна робота 5. Творчість С. Жадана.
Наступна секція
Самостійна робота 7. Роман «Тисячолітній Миколай» П. Загребельного.
Підсумок збереження даних
Завантажте мобільний додаток