Skip to main content

Blocks

Skip Navigation

Navigation

  • Dashboard

    • Site home

    • Site pages

      • My courses

      • Tags

      • FileІнструкція для здобувачів освіти до вибору дисципл...

      • URLВибір дисциплін на 2025-2026 навчальний рік

      • URLВибір дисциплін на 2024-2025 навчальний рік

      • ForumНовини сайту

      • URLІнструкція - основи роботи з системою Moodle

      • URLЦИВІЛЬНИЙ ЗАХИСТ

      • FolderНормативна база СЕЗН

      • URLВідновлення пароля

      • FileПам’ятка для користувача системи Moodle

      • FileСистема оцінки курсу

      • FeedbackОцінка якості курсу

    • My courses

    • Courses

      • Факультети, кафедри

        • Біологічний факультет

        • Економічний факультет

        • Журналістики факультет

        • Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю.М. По...

        • Іноземної філології факультет

        • Математичний факультет

        • Менеджменту факультет

        • Соціальної педагогіки та психології факультет

        • Соцiологiї та управлiння факультет

        • Факультет історії та міжнародних відносин

        • Факультет фізичного виховання, здоров'я та туризму

        • Філологічний факультет

          • Кафедра слов’янської філології

          • Кафедра українознавства

          • Кафедра української літератури

            • archive

            • Методика викладання української літератури (СО)

            • Інформаційні технології в гуманітарній освіті, пер...

            • Методика викладання української мови, СО

            • ПА: кваліфікаційна робота магістра

            • Курсова робота з "Історії української літератури" ...

            • Курсова робота з "Історії української літератури"

            • Міжкультурні комунікації

            • Актуальні питання навчання мовно-літературної осві...

            • Актуальні питання сучасної філології

            • Актуальні проблеми сучасного українського літерат...

            • Бестселер як феномен масової культури

            • Історія української літератури к. ХХ - поч. ХХІ ст...

              • General

              • Форум

              • Змістовний модуль 1. УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА В ПОШУК...

              • Змістовний модуль 2. ПОЕЗІЯ, ПРОЗА Й ДРАМАТУРГІЯ: ...

              • Змістовний модуль 3. УКРАЇНСЬКА ЖІНОЧА ПРОЗА КІНЦЯ...

              • Самостійна робота

                • FolderМатеріали: Поема "Чорнобильська Мадонна" І. Драча

                • FolderМатеріали: Поезія і проза Л.В.Костенко

                • AssignmentСамостійна робота 1 Тема 3. Поезія І.Калинця

                • AssignmentСамостійна робота 2. Проза О.Ульяненка.

                • AssignmentСамостійна робота 3. Станіславський феномен: Ю. Із...

                • AssignmentСамостійна робота 4. Поезія і проза Ю. Андруховича.

                • AssignmentСамостійна робота 5. Творчість С. Жадана.

                • AssignmentСамостійна робота 6. Поема «Чорнобильська Мадонна»...

                • AssignmentСамостійна робота 7. Роман «Тисячолітній Миколай» ...

                • AssignmentСамостійна робота 8. Роман «Три листки за вікном» ...

                • AssignmentСамостійна робота 9. Повість «Місяцева Зозулька з...

                • AssignmentСамостійна робота 10. Сатира і гумор в українські...

                • AssignmentСамостійна робота 11. Драматургія 80-90-х рр. ХХ ст.

                • AssignmentСамостійна робота 12. Поезія і проза Л. Костенко.

                • AssignmentСамостійна робота 13. Поезія і проза О. Забужко.

                • AssignmentСамостійна робота 14. Брати Капранови: феномент тв...

              • Підсумковий контроль

              • Формальна/Неформальна/Інформальна освіта: інструкції

              • Індивідуальна робота

          • Кафедра української мови

          • Практична підготовка філологічного факультету

          • Статистика Філологічного факультету

        • Юридичний факультет

      • Аспірантура

      • Науково-технічна позашкільна освіта

      • Підготовчі курси до ЗНО

      • Адміністративний розділ

      • Центр післядипломної освіти та професійних кваліфі...

      • Школа педагогічної майстерності

  • Close
    Toggle search input
  • English ‎(en)‎
    • Русский ‎(ru)‎
    • Українська ‎(uk)‎
    • Deutsch ‎(de_old)‎
    • English ‎(de)‎
    • English ‎(en)‎
    • Español - Internacional ‎(es)‎
    • Français ‎(fr)‎
    • Italiano ‎(it)‎
    • Polski ‎(pl)‎
  • Log in

Історія української літератури к. ХХ - поч. ХХІ ст ...

Close
Toggle search input
Вибір дисциплін Collapse Expand
Вибір дисциплін Collapse Expand
Обрати дисципліни Статистика вибору дисциплін ВМУ Результати вибору дисциплін
  1. Home
  2. Courses
  3. Факультети, кафедри
  4. Філологічний факультет
  5. Кафедра української літератури
  6. Історія української літератури к. ХХ - поч. ХХІ ст...
  7. Самостійна робота
  8. Самостійна робота 5. Творчість С. Жадана.

Самостійна робота 5. Творчість С. Жадана.

Completion requirements

Тема 13. Творчість С. Жадана.

Роман «Ворошиловград»: спроба реабілітації маскулінності, постколоніальний контекст.  Роман «Інтернат»: метафора загубленого українського суспільства.

1. Аналітичне завдання:

Напишіть аналітичний коментар, у якому:

  1. Поясніть, що мається на увазі під «реабілітацією маскулінності» у романі С. Жадана.
    • Які риси маскулінності він деконструює?
    • Як головний герой формує нову модель чоловічої відповідальності?
  2. Проаналізуйте:
    • поняття внутрішнього дорослішання;
    • образ дороги та повернення як ініціації;
    • дилему «втекти / залишитися».
  3. Обов’язково використайте 1–2 цитати для аргументації.

2. Теоретико-контекстуальне завдання: постколоніальна оптика роману

Коротка письмова відповідь:

  1. Які риси постколоніального мислення проявляються у романі?
    – «периферія» проти «центру»;
    – депресивний простір Донбасу як колоніально-залежна територія;
    – мовна, культурна та історична амбівалентність.
  2. Як С. Жадан конструює карту пострадянської травми?
  3. Чому роман вважають постколоніальним road-novel?

3. Інтерпретаційне завдання: «Інтернат» як метафора загубленого українського суспільства

Створіть мікроаналіз:

  1. Як простір Інтернату функціонує як метафора розриву, бездомності, непевності?
  2. Які соціальні групи репрезентовані у романі?
  3. У чому полягає етична криза героя – Паші?
  4. Як С. Жадан показує деградацію й водночас людяність суспільства, втягнутого у війну?
  5. Виділіть 1–2 ключові символи й поясніть їхню функцію.

4. Порівняльне завдання: «Ворошиловград» — «Інтернат»

Створіть таблицю або короткий порівняльний текст:

Критерій

Ворошиловград

Інтернат

Герой

…

…

Центральний конфлікт

…

…

Модель маскулінності

…

…

Роль простору

…

…

Травма / війна

…

…

Етичний вибір

…

…

Позиція автора

…

…

У висновку  поясніть: який з романів демонструє гострий соціокультурний модус як жанрове осмислення?

 

5. Стилістика і поетика романів

Оберіть фрагмент з будь-якого з романів і зробіть стилістичний аналіз:

  • фрагментарність і ритм прози;
  • монтажність і кінематографічність;
  • внутрішня розмова героя та «потік усвідомлення»;
  • соціально-мовні маркери (сленг, суржик, урбаністичні деталі).

Зробіть висновок:
як авторський стиль С. Жадана спричиняє емоційний ефект від читання?

 

6. Образ дороги

Напишіть короткий коментар:

  • чому дорога — ключовий простір обох романів?
  • у чому різниця між «дорогою як втечею» і «дорогою як поверненням»?
  • чи можна вважати шлях героїв внутрішньою мандрівкою?
Previous activity
Самостійна робота 4. Поезія і проза Ю. Андруховича.
Next activity
Самостійна робота 6. Поема «Чорнобильська Мадонна» І. Драча.
Data retention summary
Get the mobile app