Перейти до головного вмісту

Блоки

Пропустити Навігація

Навігація

  • Інформаційна панель

    • Домашня сторінка

    • Сторінки сайту

      • Мої курси

      • Мітки

      • ФайлІнструкція для здобувачів освіти до вибору дисципл...

      • URL (веб-посилання)Вибір дисциплін на 2025-2026 навчальний рік

      • URL (веб-посилання)Вибір дисциплін на 2024-2025 навчальний рік

      • ФорумНовини сайту

      • URL (веб-посилання)Інструкція - основи роботи з системою Moodle

      • URL (веб-посилання)ЦИВІЛЬНИЙ ЗАХИСТ

      • ТекаНормативна база СЕЗН

      • URL (веб-посилання)Відновлення пароля

      • ФайлПам’ятка для користувача системи Moodle

      • ФайлСистема оцінки курсу

      • Зворотний зв’язокОцінка якості курсу

    • Мої курси

    • Курси

      • Факультети, кафедри

        • Біологічний факультет

        • Економічний факультет

        • Журналістики факультет

        • Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю.М. По...

        • Іноземної філології факультет

        • Математичний факультет

        • Менеджменту факультет

        • Соціальної педагогіки та психології факультет

        • Соцiологiї та управлiння факультет

        • Факультет історії та міжнародних відносин

        • Факультет фізичного виховання, здоров'я та туризму

        • Філологічний факультет

          • Кафедра слов’янської філології

          • Кафедра українознавства

          • Кафедра української літератури

            • archive

            • Методика викладання української літератури (СО)

            • Інформаційні технології в гуманітарній освіті, пер...

            • Методика викладання української мови, СО

            • ПА: кваліфікаційна робота магістра

            • Курсова робота з "Історії української літератури" ...

            • Курсова робота з "Історії української літератури"

            • Міжкультурні комунікації

            • Актуальні питання навчання мовно-літературної осві...

            • Актуальні питання сучасної філології

            • Актуальні проблеми сучасного українського літерат...

            • Бестселер як феномен масової культури

            • Історія української літератури к. ХХ - поч. ХХІ ст...

              • Загальне

              • Форум

              • Змістовний модуль 1. УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА В ПОШУК...

              • Змістовний модуль 2. ПОЕЗІЯ, ПРОЗА Й ДРАМАТУРГІЯ: ...

              • Змістовний модуль 3. УКРАЇНСЬКА ЖІНОЧА ПРОЗА КІНЦЯ...

              • Самостійна робота

                • ТекаМатеріали: Поема "Чорнобильська Мадонна" І. Драча

                • ТекаМатеріали: Поезія і проза Л.В.Костенко

                • ЗавданняСамостійна робота 1 Тема 3. Поезія І.Калинця

                • ЗавданняСамостійна робота 2. Проза О.Ульяненка.

                • ЗавданняСамостійна робота 3. Станіславський феномен: Ю. Із...

                • ЗавданняСамостійна робота 4. Поезія і проза Ю. Андруховича.

                • ЗавданняСамостійна робота 5. Творчість С. Жадана.

                • ЗавданняСамостійна робота 6. Поема «Чорнобильська Мадонна»...

                • ЗавданняСамостійна робота 7. Роман «Тисячолітній Миколай» ...

                • ЗавданняСамостійна робота 8. Роман «Три листки за вікном» ...

                • ЗавданняСамостійна робота 9. Повість «Місяцева Зозулька з...

                • ЗавданняСамостійна робота 10. Сатира і гумор в українські...

                • ЗавданняСамостійна робота 11. Драматургія 80-90-х рр. ХХ ст.

                • ЗавданняСамостійна робота 12. Поезія і проза Л. Костенко.

                • ЗавданняСамостійна робота 13. Поезія і проза О. Забужко.

                • ЗавданняСамостійна робота 14. Брати Капранови: феномент тв...

              • Підсумковий контроль

              • Формальна/Неформальна/Інформальна освіта: інструкції

              • Індивідуальна робота

          • Кафедра української мови

          • Практична підготовка філологічного факультету

          • Статистика Філологічного факультету

        • Юридичний факультет

      • Аспірантура

      • Науково-технічна позашкільна освіта

      • Підготовчі курси до ЗНО

      • Адміністративний розділ

      • Центр післядипломної освіти та професійних кваліфі...

      • Школа педагогічної майстерності

  • Закрити
    Переключити введення пошуку
  • Українська ‎(uk)‎
    • Русский ‎(ru)‎
    • Українська ‎(uk)‎
    • Deutsch ‎(de_old)‎
    • English ‎(de)‎
    • English ‎(en)‎
    • Español - Internacional ‎(es)‎
    • Français ‎(fr)‎
    • Italiano ‎(it)‎
    • Polski ‎(pl)‎
  • Вхід

Історія української літератури к. ХХ - поч. ХХІ ст ...

Закрити
Переключити введення пошуку
Вибір дисциплін Згорнути Розгорнути
Вибір дисциплін Згорнути Розгорнути
Обрати дисципліни Статистика вибору дисциплін ВМУ Результати вибору дисциплін
  1. Головна
  2. Курси
  3. Факультети, кафедри
  4. Філологічний факультет
  5. Кафедра української літератури
  6. Історія української літератури к. ХХ - поч. ХХІ ст...
  7. Самостійна робота
  8. Самостійна робота 7. Роман «Тисячолітній Миколай» ...

Самостійна робота 7. Роман «Тисячолітній Миколай» П. Загребельного.

Умови завершення

Тема 17. Роман «Тисячолітній Миколай» П. Загребельного.

Проблемно-тематичний спектр твору. Жанрові аспекти твору. особливості нарації. Образна система. Тема Голодомору в житті й творчості письменника.

1. Аналітичне завдання: проблемно-тематичний спектр роману

Напишіть аналітичний коментар, у якому:

  1. Окресліть центральні теми роману:
    • пам’ять і забуття;
    • людська доля й історичний тягар;
    • феномен духовної витривалості;
    • історія як “ліки від забуття”;
    • пошук національної ідентичності.
  2. Поясніть, як ці теми взаємодіють у структурі твору та формують його етичний зміст.
  3. Зверніть увагу на контекст:
    • кінець ХХ ст.;
    • посттоталітарна травма;
    • відновлення пам’яті про Голодомор.

2. Жанр

  1. Визначте жанровий модус роману:
    • історичний роман;
    • роман-притча;
    • психологічна оповідь;
    • елементи хроніки та документу.
  2. Обґрунтуйте на прикладах із тексту:
    • Які риси міфопоетики роману можна виділити;
    • синтез  минулого й сучасності – «замкнене коло історії»;
    • Миколай як «позачасовий образ».

3. Нарація

  1. Опишіть, хто є оповідачем і яка його роль.
  2. Часопростір у романі (теперішнє – минуле – пам’ять)?
  3. Які елементи наративу створюють ефект легенди, переказу, притчі?
  4. Чому автор використвує ліричні, філософські, документальні фрагменти?

4. Образна система роману

Створіть таблицю або структуровану схему, де вкажіть:

Образ

Характеристика

Символічні конотації

Функція в сюжеті

Миколай

…

…

…

Родина героя

…

…

…

Історична пам’ять

…

…

…

Природа / земля

…

…

…

Мотив дороги

…

…

…

Трагедія Голодомору

…

…

…

У висновку (5–6 речень) поясніть:
як образи творять морально-етичний корпус роману?

5. Тема Голодомору

Напишіть розгорнутий фрагмент (0,7 стор.), у якому:

  1. Поясніть, чому проблема Голодомору є ключовою не лише в романі, а й у творчості Загребельного загалом.
  2. Які події з біографії автора пов’язані з цією темою?
  3. Як письменник поєднує особисте й колективне переживання трагедії?
  4. Як репрезентовано травму національної пам’яті?
  5. Які художні прийоми дозволяють передати трагізм (метафора, символ, фрагментарність, документальність)?

 

Попередня секція
Самостійна робота 6. Поема «Чорнобильська Мадонна» І. Драча.
Наступна секція
Самостійна робота 8. Роман «Три листки за вікном» Вал. Шевчука.
Підсумок збереження даних
Завантажте мобільний додаток