Перейти до головного вмісту

Блоки

Пропустити Навігація

Навігація

  • Інформаційна панель

    • Домашня сторінка

    • Сторінки сайту

      • Мої курси

      • Мітки

      • ФайлІнструкція для здобувачів освіти до вибору дисципл...

      • URL (веб-посилання)Вибір дисциплін на 2025-2026 навчальний рік

      • URL (веб-посилання)Вибір дисциплін на 2024-2025 навчальний рік

      • ФорумНовини сайту

      • URL (веб-посилання)Інструкція - основи роботи з системою Moodle

      • URL (веб-посилання)ЦИВІЛЬНИЙ ЗАХИСТ

      • ТекаНормативна база СЕЗН

      • URL (веб-посилання)Відновлення пароля

      • ФайлПам’ятка для користувача системи Moodle

      • ФайлСистема оцінки курсу

      • Зворотний зв’язокОцінка якості курсу

    • Мої курси

    • Курси

      • Факультети, кафедри

        • Біологічний факультет

        • Економічний факультет

        • Журналістики факультет

        • Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю.М. По...

        • Іноземної філології факультет

        • Математичний факультет

        • Менеджменту факультет

        • Соціальної педагогіки та психології факультет

        • Соцiологiї та управлiння факультет

        • Факультет історії та міжнародних відносин

        • Факультет фізичного виховання, здоров'я та туризму

        • Філологічний факультет

          • Кафедра слов’янської філології

          • Кафедра українознавства

          • Кафедра української літератури

            • archive

            • Методика викладання української літератури (СО)

            • Інформаційні технології в гуманітарній освіті, пер...

            • Методика викладання української мови, СО

            • ПА: кваліфікаційна робота магістра

            • Курсова робота з "Історії української літератури" ...

            • Курсова робота з "Історії української літератури"

            • Міжкультурні комунікації

            • Актуальні питання навчання мовно-літературної осві...

            • Актуальні питання сучасної філології

            • Актуальні проблеми сучасного українського літерат...

            • Бестселер як феномен масової культури

            • Історія української літератури к. ХХ - поч. ХХІ ст...

              • Загальне

              • Форум

              • Змістовний модуль 1. УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА В ПОШУК...

              • Змістовний модуль 2. ПОЕЗІЯ, ПРОЗА Й ДРАМАТУРГІЯ: ...

              • Змістовний модуль 3. УКРАЇНСЬКА ЖІНОЧА ПРОЗА КІНЦЯ...

              • Самостійна робота

                • ТекаМатеріали: Поема "Чорнобильська Мадонна" І. Драча

                • ТекаМатеріали: Поезія і проза Л.В.Костенко

                • ЗавданняСамостійна робота 1 Тема 3. Поезія І.Калинця

                • ЗавданняСамостійна робота 2. Проза О.Ульяненка.

                • ЗавданняСамостійна робота 3. Станіславський феномен: Ю. Із...

                • ЗавданняСамостійна робота 4. Поезія і проза Ю. Андруховича.

                • ЗавданняСамостійна робота 5. Творчість С. Жадана.

                • ЗавданняСамостійна робота 6. Поема «Чорнобильська Мадонна»...

                • ЗавданняСамостійна робота 7. Роман «Тисячолітній Миколай» ...

                • ЗавданняСамостійна робота 8. Роман «Три листки за вікном» ...

                • ЗавданняСамостійна робота 9. Повість «Місяцева Зозулька з...

                • ЗавданняСамостійна робота 10. Сатира і гумор в українські...

                • ЗавданняСамостійна робота 11. Драматургія 80-90-х рр. ХХ ст.

                • ЗавданняСамостійна робота 12. Поезія і проза Л. Костенко.

                • ЗавданняСамостійна робота 13. Поезія і проза О. Забужко.

                • ЗавданняСамостійна робота 14. Брати Капранови: феномент тв...

              • Підсумковий контроль

              • Формальна/Неформальна/Інформальна освіта: інструкції

              • Індивідуальна робота

          • Кафедра української мови

          • Практична підготовка філологічного факультету

          • Статистика Філологічного факультету

        • Юридичний факультет

      • Аспірантура

      • Науково-технічна позашкільна освіта

      • Підготовчі курси до ЗНО

      • Адміністративний розділ

      • Центр післядипломної освіти та професійних кваліфі...

      • Школа педагогічної майстерності

  • Закрити
    Переключити введення пошуку
  • Українська ‎(uk)‎
    • Русский ‎(ru)‎
    • Українська ‎(uk)‎
    • Deutsch ‎(de_old)‎
    • English ‎(de)‎
    • English ‎(en)‎
    • Español - Internacional ‎(es)‎
    • Français ‎(fr)‎
    • Italiano ‎(it)‎
    • Polski ‎(pl)‎
  • Вхід

Історія української літератури к. ХХ - поч. ХХІ ст ...

Закрити
Переключити введення пошуку
Вибір дисциплін Згорнути Розгорнути
Вибір дисциплін Згорнути Розгорнути
Обрати дисципліни Статистика вибору дисциплін ВМУ Результати вибору дисциплін
  1. Головна
  2. Курси
  3. Факультети, кафедри
  4. Філологічний факультет
  5. Кафедра української літератури
  6. Історія української літератури к. ХХ - поч. ХХІ ст...
  7. Самостійна робота
  8. Самостійна робота 8. Роман «Три листки за вікном» ...

Самостійна робота 8. Роман «Три листки за вікном» Вал. Шевчука.

Умови завершення

Тема 19. Роман «Три листки за вікном» Вал. Шевчука.

Історія написання. Тричленна композиція твору. Мотив мандрів. Жанрові аспекти (синтез, «клаптиковість»). Образ  І. Турчиновського.

1. Історія написання:

  • контекст роботи В. Шевчука над романом (зацікавлення бароковою духовною культурою, робота з архівами);
  • звернення письменника до документів, щоденникової літератури та старовинних книжних традицій;
  • вплив барокового світогляду та давньої української прози на формування стилю;
  • чому роман став спробою літературної реконструкції духовного досвіду українця XVII–XVIII ст..

2. Композиція й архітектоніка: тричленна композиція.

  1. Перша частина
    • знайомство з Турчиновським, його духовними сумнівами;
    • мотив дороги й пошуку.
  2. Друга частина
    • події, спрямовані на випробування героя;
    • зустрічі, знаки, внутрішні злами;
    • наростання конфлікту між покликанням і страхом.
  3. Третя частина
    • очищення, духовне прозріння;
    • розуміння сенсу власного шляху;
    • повернення до гармонії.

У висновку (4–5 речень) поясніть логіку розвитку героя через триступеневу композицію.

3. Мотив мандрів.

Поясніть:

  • чому мандрівка є центральним бароковим мотивом;
  • як В. Шевчук поєднує реальну подорож із духовною ініціацією;
  • чому герой у дорозі «зростає»;
  • які епізоди підтверджують зв’язок ландшафту з внутрішнім станом Турчиновського;
  • як рух уперед означає рух до пізнання себе.

4. Жанрові аспекти (синтез і «клаптиковість» барокової прози)

  • визначте жанрову модель роману: історичний роман + філософський роман + барокова притча;
  • роман як зразок химерної прози: дискусійні аспекти;
  • поясніть, що таке «клаптиковість» – икористання вставних фрагментів, документальних матеріалів, уривків хронік, міні-кодексів;
  • покажіть, як ця техніка створює ефект давньої книги, палімпсеста;
  • доведіть, що жанрова гібридність – це спосіб реконструкції мислення людини давньої доби.

5. Образ Іллі Турчиновського.

Охарактеризуйте героя за пунктами:

  1. Походження і покликання (освічена людина барокової доби).
  2. Світогляд (релігійність, сумніви, чутливість до знакових подій).
  3. Внутрішні конфлікти (боротьба зі страхом, відповідальністю, спокусами).
  4. Моральні випробування (дорога, зустрічі, сни, знаки).
  5. Духовна еволюція (від розгубленості — до мудрості).
  6. Символічна роль (модель барокової людини, мандрівника й шукача істини).

 

Попередня секція
Самостійна робота 7. Роман «Тисячолітній Миколай» П. Загребельного.
Наступна секція
Самостійна робота 9. Повість «Місяцева Зозулька з Ластів'ячого гнізда» Вал. Шевчука.
Підсумок збереження даних
Завантажте мобільний додаток