Перейти до головного вмісту

Блоки

Пропустити Навігація

Навігація

  • Інформаційна панель

    • Домашня сторінка

    • Сторінки сайту

      • Мої курси

      • Мітки

      • ФайлІнструкція для здобувачів освіти до вибору дисципл...

      • URL (веб-посилання)Вибір дисциплін на 2025-2026 навчальний рік

      • URL (веб-посилання)Вибір дисциплін на 2024-2025 навчальний рік

      • ФорумНовини сайту

      • URL (веб-посилання)Інструкція - основи роботи з системою Moodle

      • URL (веб-посилання)ЦИВІЛЬНИЙ ЗАХИСТ

      • ТекаНормативна база СЕЗН

      • URL (веб-посилання)Відновлення пароля

      • ФайлПам’ятка для користувача системи Moodle

      • ФайлСистема оцінки курсу

      • Зворотний зв’язокОцінка якості курсу

    • Мої курси

    • Курси

      • Факультети, кафедри

        • Біологічний факультет

        • Економічний факультет

        • Журналістики факультет

        • Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю.М. По...

        • Іноземної філології факультет

        • Математичний факультет

        • Менеджменту факультет

        • Соціальної педагогіки та психології факультет

        • Соцiологiї та управлiння факультет

        • Факультет історії та міжнародних відносин

        • Факультет фізичного виховання, здоров'я та туризму

        • Філологічний факультет

          • Кафедра слов’янської філології

          • Кафедра українознавства

          • Кафедра української літератури

            • archive

            • Методика викладання української літератури (СО)

            • Інформаційні технології в гуманітарній освіті, пер...

            • Методика викладання української мови, СО

            • ПА: кваліфікаційна робота магістра

            • Курсова робота з "Історії української літератури" ...

            • Курсова робота з "Історії української літератури"

            • Міжкультурні комунікації

            • Актуальні питання навчання мовно-літературної осві...

            • Актуальні питання сучасної філології

            • Актуальні проблеми сучасного українського літерат...

            • Бестселер як феномен масової культури

            • Історія української літератури к. ХХ - поч. ХХІ ст...

              • Загальне

              • Форум

              • Змістовний модуль 1. УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА В ПОШУК...

              • Змістовний модуль 2. ПОЕЗІЯ, ПРОЗА Й ДРАМАТУРГІЯ: ...

              • Змістовний модуль 3. УКРАЇНСЬКА ЖІНОЧА ПРОЗА КІНЦЯ...

              • Самостійна робота

                • ТекаМатеріали: Поема "Чорнобильська Мадонна" І. Драча

                • ТекаМатеріали: Поезія і проза Л.В.Костенко

                • ЗавданняСамостійна робота 1 Тема 3. Поезія І.Калинця

                • ЗавданняСамостійна робота 2. Проза О.Ульяненка.

                • ЗавданняСамостійна робота 3. Станіславський феномен: Ю. Із...

                • ЗавданняСамостійна робота 4. Поезія і проза Ю. Андруховича.

                • ЗавданняСамостійна робота 5. Творчість С. Жадана.

                • ЗавданняСамостійна робота 6. Поема «Чорнобильська Мадонна»...

                • ЗавданняСамостійна робота 7. Роман «Тисячолітній Миколай» ...

                • ЗавданняСамостійна робота 8. Роман «Три листки за вікном» ...

                • ЗавданняСамостійна робота 9. Повість «Місяцева Зозулька з...

                • ЗавданняСамостійна робота 10. Сатира і гумор в українські...

                • ЗавданняСамостійна робота 11. Драматургія 80-90-х рр. ХХ ст.

                • ЗавданняСамостійна робота 12. Поезія і проза Л. Костенко.

                • ЗавданняСамостійна робота 13. Поезія і проза О. Забужко.

                • ЗавданняСамостійна робота 14. Брати Капранови: феномент тв...

              • Підсумковий контроль

              • Формальна/Неформальна/Інформальна освіта: інструкції

              • Індивідуальна робота

          • Кафедра української мови

          • Практична підготовка філологічного факультету

          • Статистика Філологічного факультету

        • Юридичний факультет

      • Аспірантура

      • Науково-технічна позашкільна освіта

      • Підготовчі курси до ЗНО

      • Адміністративний розділ

      • Центр післядипломної освіти та професійних кваліфі...

      • Школа педагогічної майстерності

  • Закрити
    Переключити введення пошуку
  • Українська ‎(uk)‎
    • Русский ‎(ru)‎
    • Українська ‎(uk)‎
    • Deutsch ‎(de_old)‎
    • English ‎(de)‎
    • English ‎(en)‎
    • Español - Internacional ‎(es)‎
    • Français ‎(fr)‎
    • Italiano ‎(it)‎
    • Polski ‎(pl)‎
  • Вхід

Історія української літератури к. ХХ - поч. ХХІ ст ...

Закрити
Переключити введення пошуку
Вибір дисциплін Згорнути Розгорнути
Вибір дисциплін Згорнути Розгорнути
Обрати дисципліни Статистика вибору дисциплін ВМУ Результати вибору дисциплін
  1. Головна
  2. Курси
  3. Факультети, кафедри
  4. Філологічний факультет
  5. Кафедра української літератури
  6. Історія української літератури к. ХХ - поч. ХХІ ст...
  7. Самостійна робота
  8. Самостійна робота 9. Повість «Місяцева Зозулька з...

Самостійна робота 9. Повість «Місяцева Зозулька з Ластів'ячого гнізда» Вал. Шевчука.

Умови завершення

Тема 20. Повість «Місяцева Зозулька  з Ластів'ячого гнізда» Вал. Шевчука.

Феміністичний контекст творчості Вал. Шевчука («Чорна кішка, яка шукала батька», есеїстика, інтерв'ю). Образ головної героїні: специфіка моделювання. Проблематика.  Екранізація твору.

Завдання:

1. Феміністичний контекст творчості Валерія Шевчука

У короткому есе проаналізуйте:

  1. Як Шевчук оделює жіночі образи у своїй прозі.
  2. Які риси феміністичної оптики виявляються у його письмі:
    • увага до внутрішнього світу жінки;
    • психологізм і емпатія;
    • концепт жіночої мудрості;
    • подолання патріархальних стереотипів.
  3. Роль есеїстики та інтерв’ю Шевчука в окресленні його поглядів на жіночу долю, чутливість, материнство, самотність.
  4. Вал. Шевчук – антифемініст?

2. Образ головної героїні

Створіть характеристику головної героїні повісті:

  1. Соціальний статус і життєве тло.
  2. Внутрішня психологія та рівень самопізнання.
  3. Символіка образу «місяцевої зозульки».
  4. Взаємини з чоловічими персонажами (погляд на гендерні ролі).
  5. Ознаки жіночої суб’єктності (самостійність, право на вибір, емоційна глибина).
  6. Роль природи, світла, місячного простору у формуванні образу.

3. Проблематика повісті

Опишіть ключові проблеми:

  • самотність і потреба дому;
  • жіноче дорослішання;
  • свобода і заборона;
  • уява, фантазія, видіння як механізм самозахисту;
  • відчуття відчуження;
  • пошук любові та духовного прихистку;
  • тема «межового» стану (сон/дійсність, жінка/птах, дім/вигнання).

Зробіть висновок: який моральний і екзистенційний урок повісті?

5. Жанрові аспекти повісті

Зверніть увагу на:

  • синтез психологічної новели, модерної притчі;
  • барокову естетику образності (світло, тінь, внутрішні видіння);
  • поєднання реалістичного та символічного письма;
  • тенденцію до фрагментарності.

6. Екранізація твору:

  1. Порівняйте образ героїні у фільмі й повісті:
    • акценти на психології;
    • візуальна стилістика;
    • сцени, змінені або додані.
  2. Чи зберігає фільм феміністичний акцент?
  3. Які режисерські прийоми підсилюють атмосферу твору?
  4. Які сенси повісті втрачено або, навпаки, посилено в екранізації?

Фільм: Місяцева Зозулька

Демонічна жінка. Місяцева зозулька із ластів`ячого гнізда. Роздуми

Попередня секція
Самостійна робота 8. Роман «Три листки за вікном» Вал. Шевчука.
Наступна секція
Самостійна робота 10. Сатира і гумор в українській літературі 80-90-х рр. ХХ ст.
Підсумок збереження даних
Завантажте мобільний додаток