Перейти до головного вмісту

Блоки

Пропустити Навігація

Навігація

  • Інформаційна панель

    • Домашня сторінка

    • Сторінки сайту

      • Мої курси

      • Мітки

      • ФайлІнструкція для здобувачів освіти до вибору дисципл...

      • URL (веб-посилання)Вибір дисциплін на 2025-2026 навчальний рік

      • URL (веб-посилання)Вибір дисциплін на 2024-2025 навчальний рік

      • ФорумНовини сайту

      • URL (веб-посилання)Інструкція - основи роботи з системою Moodle

      • URL (веб-посилання)ЦИВІЛЬНИЙ ЗАХИСТ

      • ТекаНормативна база СЕЗН

      • URL (веб-посилання)Відновлення пароля

      • ФайлПам’ятка для користувача системи Moodle

      • ФайлСистема оцінки курсу

      • Зворотний зв’язокОцінка якості курсу

    • Мої курси

    • Курси

      • Факультети, кафедри

        • Біологічний факультет

        • Економічний факультет

        • Журналістики факультет

        • Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю.М. По...

        • Іноземної філології факультет

        • Математичний факультет

        • Менеджменту факультет

        • Соціальної педагогіки та психології факультет

        • Соцiологiї та управлiння факультет

        • Факультет історії та міжнародних відносин

        • Факультет фізичного виховання, здоров'я та туризму

        • Філологічний факультет

          • Кафедра слов’янської філології

          • Кафедра українознавства

          • Кафедра української літератури

            • archive

            • Методика викладання української літератури (СО)

            • Інформаційні технології в гуманітарній освіті, пер...

            • Методика викладання української мови, СО

            • ПА: кваліфікаційна робота магістра

            • Курсова робота з "Історії української літератури" ...

            • Курсова робота з "Історії української літератури"

            • Міжкультурні комунікації

            • Актуальні питання навчання мовно-літературної осві...

            • Актуальні питання сучасної філології

            • Актуальні проблеми сучасного українського літерат...

            • Бестселер як феномен масової культури

            • Історія української літератури к. ХХ - поч. ХХІ ст...

              • Загальне

              • Форум

              • Змістовний модуль 1. УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА В ПОШУК...

              • Змістовний модуль 2. ПОЕЗІЯ, ПРОЗА Й ДРАМАТУРГІЯ: ...

              • Змістовний модуль 3. УКРАЇНСЬКА ЖІНОЧА ПРОЗА КІНЦЯ...

              • Самостійна робота

                • ТекаМатеріали: Поема "Чорнобильська Мадонна" І. Драча

                • ТекаМатеріали: Поезія і проза Л.В.Костенко

                • ЗавданняСамостійна робота 1 Тема 3. Поезія І.Калинця

                • ЗавданняСамостійна робота 2. Проза О.Ульяненка.

                • ЗавданняСамостійна робота 3. Станіславський феномен: Ю. Із...

                • ЗавданняСамостійна робота 4. Поезія і проза Ю. Андруховича.

                • ЗавданняСамостійна робота 5. Творчість С. Жадана.

                • ЗавданняСамостійна робота 6. Поема «Чорнобильська Мадонна»...

                • ЗавданняСамостійна робота 7. Роман «Тисячолітній Миколай» ...

                • ЗавданняСамостійна робота 8. Роман «Три листки за вікном» ...

                • ЗавданняСамостійна робота 9. Повість «Місяцева Зозулька з...

                • ЗавданняСамостійна робота 10. Сатира і гумор в українські...

                • ЗавданняСамостійна робота 11. Драматургія 80-90-х рр. ХХ ст.

                • ЗавданняСамостійна робота 12. Поезія і проза Л. Костенко.

                • ЗавданняСамостійна робота 13. Поезія і проза О. Забужко.

                • ЗавданняСамостійна робота 14. Брати Капранови: феномент тв...

              • Підсумковий контроль

              • Формальна/Неформальна/Інформальна освіта: інструкції

              • Індивідуальна робота

          • Кафедра української мови

          • Практична підготовка філологічного факультету

          • Статистика Філологічного факультету

        • Юридичний факультет

      • Аспірантура

      • Науково-технічна позашкільна освіта

      • Підготовчі курси до ЗНО

      • Адміністративний розділ

      • Центр післядипломної освіти та професійних кваліфі...

      • Школа педагогічної майстерності

  • Закрити
    Переключити введення пошуку
  • Українська ‎(uk)‎
    • Русский ‎(ru)‎
    • Українська ‎(uk)‎
    • Deutsch ‎(de_old)‎
    • English ‎(de)‎
    • English ‎(en)‎
    • Español - Internacional ‎(es)‎
    • Français ‎(fr)‎
    • Italiano ‎(it)‎
    • Polski ‎(pl)‎
  • Вхід

Історія української літератури к. ХХ - поч. ХХІ ст ...

Закрити
Переключити введення пошуку
Вибір дисциплін Згорнути Розгорнути
Вибір дисциплін Згорнути Розгорнути
Обрати дисципліни Статистика вибору дисциплін ВМУ Результати вибору дисциплін
  1. Головна
  2. Курси
  3. Факультети, кафедри
  4. Філологічний факультет
  5. Кафедра української літератури
  6. Історія української літератури к. ХХ - поч. ХХІ ст...
  7. Самостійна робота
  8. Самостійна робота 10. Сатира і гумор в українські...

Самостійна робота 10. Сатира і гумор в українській літературі 80-90-х рр. ХХ ст.

Умови завершення

Тема 21. Сатира і гумор в  українській літературі 80-90-х рр. ХХ ст.

Від неотрадиціоналізму до неоавангардизму. Творчість П. Глазового і Є. Дударя.

П. Глазовий: «Еволюція», «Найважча роль», «Заморські гості», «Похвала», «Кухлик». Специфіка комічного. Збірка «Рятуймо жінку» Є. Дударя.

Передпостмодерні явища. Оповідання «Дзеньки-бреньки» В. Даниленка. Творчість Л. Подерв’янського, Б. Жолдака, Ю. Винничука.

Завдання:

 

1. Сатира та гумор у літературному процесі кінця ХХ ст.

Розкрийте:

  1. соціально-культурний контекст 1980–1990-х: криза ідеології, занепад радянського міфу, перехід до незалежності;
  2. функції гумору — захисна, викривальна, терапевтична, деконструктивна;
  3. типологія форм комічного;
  4. чому сміх став одним із механізмів локального спротиву системі?

 

2. П. Глазовий: специфіка комічного

Завдання:

Створіть аналітичний коментар, у якому:

  • охарактеризуєте жанрову природу гуморески П. Глазового;
  • проаналізуєте твори:
    «Еволюція», «Найважча роль», «Заморські гості», «Похвала», «Кухлик»;
  • визначите:
    • жанр побутового анекдоту;
    • парадоксальність;
    • народну мудрість;
    • мікроситуацію як носія комічного ефекту;
  • підкреслите специфіку мови (простота, гра слів, інтонаційний гумор).

3. Є. Дудар: збірка «Рятуймо жінку»

Завдання:

Напишіть короткий звіт:

  1. окресліть проблематику збірки;
  2. визначте гендерні та соціальні акценти сатири;
  3. покажіть новаторські прийоми сміхової оповіді;
  4. поясніть, як Є. Дудар іронізує над стереотипами та суспільними ролями;
  5. з’ясуйте, чому його гумор вважають «м’яким соціальним сарказмом».

4. Передпостмодерні явища в українській літературі

Коротка відповідь:

  • охарактеризуйте появу гротеску, абсурду, мовної гри в літературі 80–90-х;
  • укажіть ознаки постмодерної сміхової поетики: карнавалізація, гіпертекстуальність, іронічна інверсія.

5. Аналіз оповідання В. Даниленка «Дзеньки-бреньки»

Створіть мікроаналіз (12–15 речень):

  1. Які жанрові риси твору?
  2. У чому специфіка комізму: парадокс, мовна гра, іронія, абсурд?
  3. Як сюжетна ситуація перетворюється на сатиру?
  4. Як можна визначити стиль оповідання?
  5. Суть інтелектуальної гри в оповіданні.

6. «Київська іронічна школа»: Л. Подерв’янський, Б. Жолдак, В.Діброва

Створіть таблицю порівняльну – проблематика і прийоми комічного:

Прийом

Епізод

 Комічний ефект

Функція

Гротеск

…

…

…

Парадокс

…

…

…

Іронія

…

…

…

Інверсія

…

…

…

Гіпербола

…

…

…

Попередня секція
Самостійна робота 9. Повість «Місяцева Зозулька з Ластів'ячого гнізда» Вал. Шевчука.
Наступна секція
Самостійна робота 11. Драматургія 80-90-х рр. ХХ ст.
Підсумок збереження даних
Завантажте мобільний додаток