Przejdź do głównej zawartości

Bloki

Pomiń Nawigacja

Nawigacja

  • Kokpit

    • Strona główna

    • Strony

      • Moje kursy

      • Tagi

      • PlikІнструкція для здобувачів освіти до вибору дисципл...

      • Adres URLВибір дисциплін на 2025-2026 навчальний рік

      • Adres URLВибір дисциплін на 2024-2025 навчальний рік

      • ForumНовини сайту

      • Adres URLІнструкція - основи роботи з системою Moodle

      • Adres URLЦИВІЛЬНИЙ ЗАХИСТ

      • FolderНормативна база СЕЗН

      • Adres URLВідновлення пароля

      • PlikПам’ятка для користувача системи Moodle

      • PlikСистема оцінки курсу

      • Opinia zwrotnaОцінка якості курсу

    • Moje kursy

    • Kursy

      • Факультети, кафедри

        • Біологічний факультет

        • Економічний факультет

        • Журналістики факультет

        • Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю.М. По...

        • Іноземної філології факультет

        • Математичний факультет

        • Менеджменту факультет

        • Соціальної педагогіки та психології факультет

        • Соцiологiї та управлiння факультет

        • Факультет історії та міжнародних відносин

        • Факультет фізичного виховання, здоров'я та туризму

        • Філологічний факультет

          • Кафедра слов’янської філології

          • Кафедра українознавства

          • Кафедра української літератури

            • archive

            • Методика викладання української літератури (СО)

            • Інформаційні технології в гуманітарній освіті, пер...

            • Методика викладання української мови, СО

            • ПА: кваліфікаційна робота магістра

            • Курсова робота з "Історії української літератури" ...

            • Курсова робота з "Історії української літератури"

            • Міжкультурні комунікації

            • Актуальні питання навчання мовно-літературної осві...

            • Актуальні питання сучасної філології

            • Актуальні проблеми сучасного українського літерат...

            • Бестселер як феномен масової культури

            • Історія української літератури к. ХХ - поч. ХХІ ст...

              • Sekcja ogólna

              • Форум

              • Змістовний модуль 1. УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА В ПОШУК...

              • Змістовний модуль 2. ПОЕЗІЯ, ПРОЗА Й ДРАМАТУРГІЯ: ...

              • Змістовний модуль 3. УКРАЇНСЬКА ЖІНОЧА ПРОЗА КІНЦЯ...

              • Самостійна робота

                • FolderМатеріали: Поема "Чорнобильська Мадонна" І. Драча

                • FolderМатеріали: Поезія і проза Л.В.Костенко

                • ZadanieСамостійна робота 1 Тема 3. Поезія І.Калинця

                • ZadanieСамостійна робота 2. Проза О.Ульяненка.

                • ZadanieСамостійна робота 3. Станіславський феномен: Ю. Із...

                • ZadanieСамостійна робота 4. Поезія і проза Ю. Андруховича.

                • ZadanieСамостійна робота 5. Творчість С. Жадана.

                • ZadanieСамостійна робота 6. Поема «Чорнобильська Мадонна»...

                • ZadanieСамостійна робота 7. Роман «Тисячолітній Миколай» ...

                • ZadanieСамостійна робота 8. Роман «Три листки за вікном» ...

                • ZadanieСамостійна робота 9. Повість «Місяцева Зозулька з...

                • ZadanieСамостійна робота 10. Сатира і гумор в українські...

                • ZadanieСамостійна робота 11. Драматургія 80-90-х рр. ХХ ст.

                • ZadanieСамостійна робота 12. Поезія і проза Л. Костенко.

                • ZadanieСамостійна робота 13. Поезія і проза О. Забужко.

                • ZadanieСамостійна робота 14. Брати Капранови: феномент тв...

              • Підсумковий контроль

              • Формальна/Неформальна/Інформальна освіта: інструкції

              • Індивідуальна робота

          • Кафедра української мови

          • Практична підготовка філологічного факультету

          • Статистика Філологічного факультету

        • Юридичний факультет

      • Аспірантура

      • Науково-технічна позашкільна освіта

      • Підготовчі курси до ЗНО

      • Адміністративний розділ

      • Центр післядипломної освіти та професійних кваліфі...

      • Школа педагогічної майстерності

  • Zamknij
    Przełącznik wyszukiwarki
  • Polski ‎(pl)‎
    • Русский ‎(ru)‎
    • Українська ‎(uk)‎
    • Deutsch ‎(de_old)‎
    • English ‎(de)‎
    • English ‎(en)‎
    • Español - Internacional ‎(es)‎
    • Français ‎(fr)‎
    • Italiano ‎(it)‎
    • Polski ‎(pl)‎
  • Zaloguj

Історія української літератури к. ХХ - поч. ХХІ ст ...

Zamknij
Przełącznik wyszukiwarki
Вибір дисциплін Minimalizuj Rozwiń
Вибір дисциплін Minimalizuj Rozwiń
Обрати дисципліни Статистика вибору дисциплін ВМУ Результати вибору дисциплін
  1. Strona domowa
  2. Kursy
  3. Факультети, кафедри
  4. Філологічний факультет
  5. Кафедра української літератури
  6. Історія української літератури к. ХХ - поч. ХХІ ст...
  7. Самостійна робота
  8. Самостійна робота 11. Драматургія 80-90-х рр. ХХ ст.

Самостійна робота 11. Драматургія 80-90-х рр. ХХ ст.

Wymagania zaliczenia

Тема 22. Драматургія 80-90-х рр. ХХ ст. Експериментальна українська драма.

О. Ірванець: «Маленька п’єса про зраду» – жанр антимюзиклу». Творчість Я. Стельмаха («Синій автомобіль»). Драми В. Остапова, Н. Нежданої. Антологія «Страйк ілюзій»: поетика і проблематика сучасної драми. «Чарований запорожець» Б. Жолдака. «Самогубство самотності» Н. Нежданої. «Душа моя зі шрамом на коліні» Я. Верещака.

Завдання:

1. Огляд

Опишіть драматургічний контекст кінця ХХ ст.:

  1. суспільно-політичні зміни та криза радянської театральної моделі;
  2. поява незалежних драматургів і нових студій;
  3. зміна жанрових пріоритетів: від ліричної драми → до іронічної та політичної;
  4. роль абсурду, гротеску, деконструкції та естетики колажу;
  5. функція експерименту як ознака «перехідного» театру.

2. О. Ірванець «Маленька п’єса про зраду» — жанр антимюзиклу

Завдання:

Створіть аналітичний коментар , у якому:

  • поясніть, що таке антимюзикл і як О. Ірванець пародіює музичну драму;
  • визначте антиромантичність, антипафос, іронічну абсурдність;
  • покажіть роль пісні як інструменту розвінчання радянської оперетковості;
  • проаналізуйте мотив зради як соціально-психологічний і політичний;
  • визначте риси постмодерної гри: інтертекст, самоіронія, гіперболізація.

3. Я. Стельмах «Синій автомобіль»

  • визначте жанрову специфіку (лірична драма + трагіфарс + соціальна притча);
  • простежте проблематику самотності, пошуку дому, дегуманізації суспільства;
  • охарактеризуйте символіку автомобіля;
  • поясніть, як Я. Стельмах трансформує традиційну драму у модерну сценічну композицію.

 

4. Драми В. Остапова та Н. Нежданої

  • В. Остапов: ігрова драматургія, абсурдизм, метадраматична структура, «театр ситуації».
  • Н. Неждана: соціально-психологічний абсурд, проблеми війни, травми, ідентичності; поєднання гротеску, документалізму та психологічної глибини.

У висновку (3–4 речення):
які спільні модерні тенденції їх об’єднують?

5. «Чарований запорожець» Б. Жолдака

  • визначте, як Жолдак переосмислює козацький міф;
  • проаналізуйте поєднання традиції та постмодерного гротеску;
  • поясніть використання перформативних елементів;
  • покажіть, чому цей текст є прикладом барокового карнавалу у сучасній драмі.

6. Н. Неждана «Самогубство самотності»

  • розкрийте морально-психологічну проблематику;
  • визначте жанровий модус (трагедія, психологічна драма, постмодерна притча);
  • проаналізуйте образ самотності як соціального й екзистенційного тягаря.

8. Я. Верещак «Душа моя зі шрамом на коліні»

Завдання:

  • інтерпретуйте метафору “шраму”;
  • визначте експериментальні особливості п’єси;
  • окресліть проблеми пам’яті, травми, дорослішання;
  • поясніть драматургічну техніку розриву та фрагментарності.
Previous activity
Самостійна робота 10. Сатира і гумор в українській літературі 80-90-х рр. ХХ ст.
Next activity
Самостійна робота 12. Поезія і проза Л. Костенко.
Podsumowanie zasad przechowywania danych
Pobierz aplikację mobilną